خانه » اطلاعات عمومی » چرا می گویند وقت از طلا گرانبهاتر است؟

چرا می گویند وقت از طلا گرانبهاتر است؟

انشا در مورد وقت از طلا گرانبهاتر است به همراه مثال

چرا می گویند وقت از طلا گرانبهاتر است؟

در ادامه مطلبی با موضوع جالب “چرا می گویند وقت از طلا گرانبهاتر است؟” نوشته شده است. امیدواریم مورد استفاده واقع گردد. با دانشچی همراه باشید.

وقت گرانبهاتر از طلا

این که چرا گفته اند ” وقت از طلا گران بهاتراست ” قطعا به سالها ی دور برمی گردد. سال هایی که هنوزآدم ها به کشف سنگ ها یا فلزات گران بها تراز طلا دست نیافته بودند.

ارزش وقت هم درمناسبات و روابط اجتماعی این گونه است. بسیاری از ما هنوز وقت را به طلا تشبیه و قیمت گذاری می کنیم. در صورتی که آن را باید با یک قطعه از شهاب سنگ هایی که به ندرت وارد جو زمین می شوند تشبیه کرد.

شهاب سنگ ها نمونه ی بارزی ازسرعت فوق العاده وهمچنین تمام شدن انرژی ذخیره شده در خود هستند. آن ها وقتی وارد جو زمین می گردند، به سرعت سرد می شوند. یعنی عمر مفیدشان همان به سرعت آمدن و گذشتن از لایه ی جو است.

اگر بخواهیم برای وقت هم از این تشبیه استفاده کنیم، باید بگوییم : زمان و وقت مثل شهاب سنگی است که به سرعت می آید و زود تمام و سرد می شود. برای هر موقعیتی هم فقط یک بارمی تواند اتفاق بیفتد. هیچ کس ندیده شهاب سنگی که به زمین می افتد، دوباره به آسمان برگردد.

این جهان ما روزها و شب ها و آدم های بسیاری را دیده. شاید اگر زبان گویا و قابل شنیدن داشت، به ما می گفت: تنها کسانی به بهبود اوضاع زمین، برای زیستن بهتر کمک نموده اند که از لحظه لحظه وقت شان استفاده کرده اند.

زمان رابطه ی تنگاتنگی با عمر بشر دارد. اگرآدم را به ظرف تشبیه کنیم، وقت و عمر، عصاره ی زندگی است، که ازآن بنوشی یا ننوشی، تمام می شود.افسوس که بسیاری ازما اوقات را به توفان ها و گرد بادها می سپاریم تا عصاره ی شیرین زندگی را به هدر بدهیم.

البته باید اذعان داشت استفاده از وقت هم مثل هر کاری احتیاج به دانش مرتبط با خودش را دارد. برای آگاهی از ارزشمند بودن وقت باید به ارزش هایی که باید وجود داشته باشند فکر کرد.

در مثالی ساده می توان چنین گفت: آیا اگرسیستم آب رسانی ساختمان شما، یا همان لوله کشی محل سکونت و فعالیت ما دچارمشکل ترکیدگی لوله و فوران آب بشود، منتظرمی مانیم تا آب همه جارابگیرد؟ یا بلافاصله دست به کار می شویم و به هر طریقی ازنشت آب جلوگیری می کنیم؟

معلوم است که حتی ساده ترین آدم ها به سرعت آستین همت را بالا می زنند واز” وقتِ عمل” چشم پوشی نمی کنند. این مثال ساده و پیش و پا افتاده را اگر همه ی ما درکلیه امور زندگی به کار بگیریم و از”وقت” به طریق منطقی و به جا استفاده کنیم، هم به کیفیت روال زندگی خود کمک کرده ایم وهم برای دیگران مفید بوده ایم.

جالب است بدانیم همه ی موجودات به صورت غریزی از ” وقت” بهترین استفاده را می برند. شاید احتیاج به مثال نباشد که بسیاری از ما دیده ایم که هر صبح پرندگان راهی دشت وصحراهای دور می شوند تا از وقت برای تامین نیازهای شان استفاده کنند.یا بسیار از موجودات دیگر.

ظاهرا فقط انسان است که بنابر اقتضای موجودیت اش، باید با اندیشه و شناخت از”وقت” که از طلا با ارزش تر است استفاده ی لازم را ببرد.
شاید زمان آن رسیده باشد که به جای قورت دادن قورباغه ها، وقت را قورت بدهیم!

پیشنهادی: درباره عوامل هدر دادن عمر

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *