خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند هواوی

همه چیز در مورد برند هواوی

معرفی کمپانی هواوی تولید کننده برند گوشی های Huawei و Honor

همه چیز در مورد برند هواوی

اگر تا بحال برای شما این سوال پیش آمده است که برند هواوی مال کدام کشور است؟ باید گفت که این شرکت چند ملیتی که در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات فعالیت می‌کند، در سال ۱۹۸۷ توسط فردی به نام رن ژنگفی با سرمایه اولیه ۳۴۰۰ دلار در شهر شنزن چین تاسیس شده است.

هدف آن، ایجاد شبکه های راه دور، ارائه خدمات و تجهیزات عملیاتی و مشاوره به شرکت های داخل و خارج از چین و تولید دستگاه های ارتباطی برای بازار مصرف می‌باشد. این شرکت توانسته است حدود ۲۰ مؤسسه تحقیقی و توسعه‌ای در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه تاسیس نماید. همچنین ۱۴۰ کشور از محصولات و خدمات آن بهره می‌برند و در حال حاضر ۴۵ شرکت از ۵۰ شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان از تجهیزات هوآوی استفاده می‌کنند.

تاریخچه برند هواوی

در طول سال ۱۹۸۰ دولت چین یک استراتژی چندگانه برای توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی کشور داشت. در اواخر سال ۱۹۸۰ چندین گروه تحقیقاتی چینی در تلاش برای بدست آوردن توسعه و فناوری از طریق سرمایه‌گذاری با شرکت‌های خارجی بودند. تا آنجا که سرانجام رن ژنگفی معاون و مدیر سابق ارتش آزادی بخش در سال ۱۹۸۷ یک شرکت مخابراتی در شنژن چین احداث کرد. او به جای تکیه بر سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های خارجی برای تضمین انتقال تکنولوژی، با تحقیق و تکیه بر توسعه بومی تأسیس شرکت خود را کلید زد.

در زمانی که ۱۰۰٪ تکنولوژی از راه دور چین از طریق واردات انجام می‌شد، رن ژنگفی به این موضوع امیدوار بود که بتواند یک شرکت مخابراتی چینی که قابلیت رقابت با رقبای خارجی را داشته باشد بسازد. در طول چند سال اول این شرکت به‌طور عمده از فروش مجدد ارز شاخه خصوصی (PBX) سوئیچ از هنگ کنگ توانست زمینه توسعه را برای خود فراهم کند. در سال ۱۹۹۰ این شرکت با توسعه شغلی خود توانست حدود ۵۰۰ کارمند را جذب کند.

در سال ۱۹۹۷، هواوی اولین قرارداد بین الملی خود را در زمینه ارائه محصولات شبکه خط ثابت با کمپانی هنگ کنگی Hutchison Whampoa امضاء کرد. بعد از آن در همان سال محصولات وایرلس مبتنی بر GSM را راه‌اندازی کرد و در نهایت برای ارائه CDMA و UMTS گسترش یافت. در سال ۱۹۹۹، این شرکت مرکز تحقیق و توسعه (R&D) را در بنگلور هند به منظور توسعه طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای مخابراتی تأسیس کرد. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ با IBM در راستای مشاوره مدیریتی و تحول قابل توجه مدیریتی و ساختار توسعه محصول قرارداد بست. در سال ۲۰۰۰ هوآوی سرعت گسترش خود به بازارهای جهانی افزایش داد که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را بدست آورد و یک مرکز R&D را در استکهلم سوئد تأسیس کرد.

در سال ۲۰۰۱ Huawei چهار مرکز R&D در ایالات متحده تأسیس کرد، در سال ۲۰۰۴ هوآوی به گسترش بین‌المللی خود با قراداد ساخت شبکه نسل سوم اپراتور موبایل Telfort هلند ادامه داد. این قرارداد بیش از ۲۵ میلیون دلار ارزش داشت که اولین قرارداد با یک کمپانی اروپایی بود. در سال ۲۰۰۵، برای اولین بار سفارش‌های قرارداد بین‌المللی از فروش داخلی پیشی گرفت. هوآوی یک توافق‌نامه چارچوب بین‌المللی را با ودافون امضاء کرد. در ماه مه ۲۰۰۸ هوآوی و اپتوس مرکز نوآوری تلفن همراه را در سیدنی استرالیا گسترش دادند.

در سال ۲۰۰۸، این شرکت اولین استقرار خود در فناوری UMTS/ HSPA را در مقیاس بزرگ جهانی در آمریکای شمالی برای ارائه نسل بعدی شبکه‌های وایرلس TELUS جدید و در بل کانادا با دسترسی سرعت بالای تلفن همراه ایجاد کرد. سال ۲۰۰۳ حجم قراردادهای این شرکت به رقم قابل‌تامل ۸/۳ میلیارد دلار رسیده بود که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد رشد داشته و بالغ بر یک میلیارد دلار از این رقم، یعنی حدود ۲۷ درصد از این قراردادها مربوط به کشورهای خارجی بوده‌است. نکته جالب این‌ است که اگر میزان قراردادهای خارجی هوآوی را در همین سال با سال پیش از آن مقایسه کنیم، معلوم می‌شود که درآمدهای برون‌مرزی هوآوی حدود ۹۰ درصد رشد داشته‌ است و این به معنی آن است که هوآوی در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک چهره خوش‌نام در سطح بین‌المللی ظاهر شده‌است.

پیش‌بینی مدیران هوآوی این است که فروش برون‌مرزی این شرکت در سال میلادی جاری، همین میزان از رشد را از آن خود کرده و نزدیک به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید. تکرار جهش تقریباً صددرصدی فروش خارجی هوآوی پیام معنی‌داری برای کارشناسان اقتصادی دارد و آن این‌که هوآوی قصد تسخیر سریع بازارهای منطقه را دارد. حضور ۸ دفتر مرکزی بین‌المللی و ۵۰ دفتر نمایندگی هوآوی در کشورهای مختلف جهان موید این فرضیه است. یک نکته جالب دیگر در کسب وکار هوآوی، نحوه مهره‌چینی مراکز R&D این شرکت در سراسر دنیاست که خبر از استراتژی بلندمدت این شرکت برای رویارویی با غول‌های صنعت فناوری اطلاعات در کشورهای صنعتی می‌دهد.

پیشنهادی: همه چیز در مورد برند نوکیا

محصولات و خدمات هواوی

شرکت هوآوی محصولات مصرفی متنوعی برای استفادهٔ مصرف‌کنندگان نهایی (عموم مردم) شامل انواع مختلفی از مودم usb، مودم بی‌سیم، ماژول‌ها، set-top box، ترمینال‌های بی‌سیم، گوشی‌های تلفن همراه باتری گوشی هواوی و محصولات ویدئویی را به بازار عرضه کرده‌ است. هوآوی در سال ۲۰۱۰، ۱۲۰ میلیون دیوایس را به سراسر دنیا عرضه کرده‌است. از ۳۰ میلیون تلفن همراه که ۳٫۳ میلیون آن اسمارت فون بودند به بازارهای ژاپن، ایالات متحده و اروپا عرضه شدند.

همچنین این برند در سال ۲۰۱۸ اولین گوشی ۳ دوربین جهان را به نام P20 Pro به بازار جهانی عرضه کرد.  از دیگر محصولات تولید هواوی ساعت هوشمند است که نخستین ساعت هوشمند خود را باعنوان huawei watch وارد بازارهای بین‌المللی کرد. این ساعت با نام هوآوی واچ gt ارائه شد که یکی از قدرتمندترین باتری‌های ساعت هوشمند را دارا است و می‌تواند در حالت استند بای تا ۳۰ روز روشن بماند. این ساعت با تکنولوژی بسیار پیشرفته Truseen می‌تواند بسیار دقیقتر ضربان قلب و پیاده‌روی شمارا بررسی کند. هوآوی واچ GT با صفحه نمایش امولد ۱٫۳۹ اینچی رونمایی شد. شرکت هواوی این ساعت را در کف یک دریاچه یخ زده گذاشت و گفت هرکس بتواند این ساعت را بالا اورد ساعت را جایزه می برد.

معرفی برند هانر

شرکت هواوی برندی با نام هانر،برای گوشی‌های هوشمند خود انتخاب کرده است و اولین محصول را با نام آنر ۶ به بازار عرضه نموده است. هوآوی هانر را بعنوان برندی که از انجام کارهای متفاوت هیچ ترسی ندارد معرفی کرده است تا از طریق آن بتواند بی پروا تغییراتی را در محصولات خود ایجاد نماید. برند Honor توانسته بطور مستقل به کار خود ادامه دهد و محصولات خوب، با کیفیت و با قیمتی مناسب روانه بازارهای جهانی کند.

برند هواوی در ایران

از اوایل به وجود آمدن هواوی شرکت مخابرات ایران با این شرکت چینی همکاری‌های زیادی داشته و اکثر آنتن‌های BTS تلفن همراه در ایران از این شرکت خریداری شده‌است. شرکت مبین نت و ایرانسل ارائه دهنده اینترنت وایمکس مودم‌های خود را از این شرکت خریداری و ارائه نموده‌است. در آذر سال ۱۳۹۴ در مراسم رونمایی از گوشی موبایل P8 آقایی‌نیا (مدیر huawei device در ایران) اعلام کرد از دی ماه ۹۴ محصولات هواوی با گارانتی اصلی خود کمپانی عرضه می‌شود و خبری از گارانتی‌های شرکتی نخواهد بود.

در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ وزارت دادگستری آمریکا ادعانامه ای شامل ۱۳ مورد اتهام علیه شرکت هوآوی و منگ وانژو و مدیر ارشد شرکت هوآوی گه در کانادا منتظر محاکمه بود تنظیم کرد. این اتهامات از جمله شامل کلاهبرداری بانکی و نقل و انتقالات پولی، کارشکنی در مسیر عدالت و سرقت فناوری از شرکت آمریکایی «تی موبیل» است. آمریکا خانم منگ و شرکت گوشی هواوی را متهم به دور زدن تحریم‌های ایران در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ کرده‌است.

ادعانامه وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که هوآوی، آمریکا و یک بانک بین‌المللی را در مورد روابط با دو زیرمجموعه اش به نام‌های «هوآوی دیوایس یو اس ای» و «اسکای کام تک» برای انجام معامله با ایران گمراه کرد. همچنین ادعا شده‌است که هوآوی، یک فناوری شرکت بزرگ «تی موبیل» آمریکا که از آن برای تست کردن قابلیت دوام تلفن‌های همراه استفاده می‌شود را سرقت کرده است. این فناوری به نام «تپی» (Tappy) برای تست کردن تلفن‌ها، اثری مثل انگشتان دست انسان را روی تلفن شبیه‌سازی می‌کند. هوآوی می‌گوید که این دو شرکت در سال ۲۰۱۷ این اختلاف را حل و فصل کردند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *