خانه » دانش و فناوری » معرفی گوشی‌ های طرح آیفون (اپل چینی)

معرفی گوشی‌ های طرح آیفون (اپل چینی)

 مشخصات گوشی‌ های طرح آیفون ارزان قیمت و تفاوت آن‌ها با مدل اصلی

گوشی‌ های طرح آیفون

گران قیمت بودن گوشی های آیفون و عدم توانایی خرید گوشی اصلی برای همه و همچنین علاقه کاربران به داشتن این دستگاه‌ها باعث شده است که برخی از شرکت‌های چینی به تولید گوشی‌های موبایل اپل به صورت طرح روی بیاورند. گوشی‌ های طرح آیفون از نظر ظاهری و اندازه بدنه کاملا مشابه به مدل اصلی می‌باشند و افراد کمی می‌توانند متوجه تفاوت گوشی های طرح و اصلی با یکدیگر شوند که این بعنوان یک مزیت خوب به حساب می‌آید.

از دیگر کاربردهای گوشی های طرح، می‌توان به استفاده از آن‌ها در مشاغل و کارهایی همچون فیلمسازی که نیاز به استفاده دوره ای از گوشی های به روز و برند و مدل های پرچمداران را دارند و یا در کارهای تبلیغاتی و تبلیغ برای گوشی های اصلی به کار میروند اشاره نمود.

انواع گوشی‌ موبایل اپل (طرح آیفون)

گوشی های اپل در سه دسته کلی گوشی های اصلی، گوشی های چینی و گوشی های طرح اصلی قرار می گیرند. گفتنی است بیشتر گوشی های طرح آیفون ساخته کشور چین هستند. این کشور تمام محصولات با کیفیت و پرطرفدار در سطوح قیمتی مختلف را کپی کرده و همانند گوشی اصلی با تفاوتی ظاهری و باطنی به بازر عرضه می‌کند به نحوی که پس از معرفی یک محصول جدید توسط شرکت های معروف، شرکت های بدون مجوز در کشور چین شروع به کپی این دستگاه ها و زدن طرح هایی همانند طرح اصلی یا طرح معمولی می‌نمایند.

گوشی های طرح گوشی هایی کاملا شبیه به گوشی اصلی و بدون تغییر برند و مدل دستگاه و در کیفیتی پایین تر است. این روزها گوشی های طرح به دلایلی که ذکر شد به فراوانی در بازار یافت و خرید و فروش می شوند.

تفاوت گوشی اصل و طرح آیفون

– طراحی بدنه و رنگبندی گوشی‌های طرح آیفون کاملا مشابه به مدل اصلی است اما جنس بدنه از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد. به طور کلی تفاوت بارزی بین گوشی اصلی و طرح وجود ندارد. همچنین دوربین این دستگاه‌ها از نظر ظاهری و جایگاه قرارگیری شبیه به مدل اصلی است اما لنز گوشی اصلی به مراتب بزرگ تر از گوشی طرح است که با دقت به اندازه های آن ها در گوشی اصلی و طرح میتوان به این موضوع پی برد. تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی طرح نسبت به مدل اصلی از کیفیت پایی‌نتری برخوردار است اما این به این منظور نیست که این دوربین نتواند تصاویر با کیفیتی را ارائه دهد.

– در گوشی های اصلی اندازه صفحه نمایش نسبت به گوشی های طرح عموما کمی بزرگتر ولی در عین حال اندازه لبه های صفحه نمایش دارای ظرافت بیشتری است. در هنگام روشن کردن گوشی طرح نیز آرم اپل دیده می‌شود.

– از نظر مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی اپل اصلی و طرح تفاوت‌هایی دارند. همانطور که اطلاع دارید در گوشی های آیفون از سیستم عامل IOS استفاده شده است، در حالیکه که گوشی های طرح آیفون دارای سیستم عامل اندروید هستند. اما از نظر ظاهری تمام بخش‌های آن مانند منوها، آیکون‌ها، تنظیمات، بخش های شماره گیری و …. شبیه به سیستم عامل IOS طراحی شده اند و یکی از مهمترین تفاوت‌های گوشی طرح اپل با اصلی در دو سیم کارت بودن آن‌ها است.

– حافظه RAM و ROM گوشی های های کپی دارای میزان حافظه داخلی کمتری نسبت به گوشی های اصلی هستند. اما برخلاف گوشی موبایل اصلی امکان ارتقاء حافظه توسط کارت حافظه جانبی برای آن‌ها فراهم شده است.

– آزمایشات انجام شده نشان داد‌ه‌اند که باتری گوشی های طرح (High Copy) از نظر ظرفیت و ولتاژ نسبت به مدل اصلی قدرت کمتری دارند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. آیفون چینی که سیستم عاملش اندروید هست، زیر توییت‌ها می‌نویسه «tweet for android»
    ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *