خانه » بررسی و معرفی » محصولات ساخته شده از استیل

محصولات ساخته شده از استیل

محصولات ساخته شده از استنلس استیل

محصولات ساخته شده از استیل

استنلس استیل چیست؟

فلز استیل کاربرد گسترده‌ای در زمینه تجاری و مصرفی صنایع مختلف دارد. در واقع این فلز آلیاژی از فولاد بوده و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم است. فولاد ضد زنگ بصورت ورق استیل، میلگرد استیل، پروفیل، سیم و لوله استیل تولید می‌شود و در ساخت تجهیزات صنعتی، دستگاه‌های جراحی، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، مخازن ذخیره آب و مخازن مواد شیمیایی و محصولات غذایی کاربرد دارد.

آهن، کروم و نیکل مهمترین عناصر تشکیل دهنده استنلس استیل (Stainless Steel) یا فولاد زنگ نزن می‌باشند که حداقل درصد جرمی کروم  ۱۰٫۵ درصد و حداکثر درصد جرمی کربن ۱٫۲ درصد است. حداقل میزان ۱۰.۵ درصد عنصر کروم،  استیل را در برابر خوردگی محافظت می‌کند. وجود این میزان کروم باعث تشکیل یک لایه غیرفعال بر روی سطح‌ فولاد شده که به دلیل پیوند آن با ماده زیرین، از تماس بیشتر فلز با محیط اطراف جلوگیری کرده و موجب حفاظت فولاد در برابر زنگ زدگی می‌شود.

با ایجاد خراش بر روی این سطح و از بین رفتن لایه، فولاد می‌تواند خودش را ترمیم کند و اگر گرید مناسبی برای محیط کاری انتخاب شده باشد این لایه غیرفعال دوباره تشکیل می‌شود. در غیر اینصورت استیل دچار زنگ‌زدگی خواهد شد. از خواص فولاد ضد زنگ می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و حرارت، ظاهر جذاب، قابلیت بازیافت به طور کامل و عمر طولانی و مفید اشاره نمود.

محصولات ساخته شده از استیل چیست؟

ورق استیل:

ورق استنلس استیل کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد و از ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به سطح صاف و صیقلی، ضد زنگ بودن و ظاهر براق و زیبا اشاره نمود. این محصول ورقی از مقاطع فلز استیل است که به صورت قطعات مستطیل یا مربع شکل و در ابعادی مختلف تولید و برای مصارف مختلفی به کار می‌رود.

در هنگام انتخاب ورق‌های استنلس استیل به دلیل تنوع زیاد آن باید به نکاتی مانند مقاومت به خوردگی، خواص مکانیکی – حرارتی و موجودیت در بازار توجه نمود. ورق استیل به طور کلی به دو نوع بگیر و نگیر تقسیم می‌شود که علت این نام گذاری نیز به دلیل جذب شدن یا نشدن آن به آهنربا است. لازم به ذکر است ورق‌ها نگیر در صنعت کاربردی‌ترند اما قیمت بالاتری دارند.

ورق استیل ۳۰۹

ورق استیل ۳۰۴

ورق استیل ۳۱۰

ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۴۱۰

ورق استیل ۴۲۰

ورق استیل ۴۳۰

برای استعلام قیمت و خرید انواع ورق استنلس استیل از شرکت تجارت آلیاژ پیشرو، تامین کننده فولادهای آلیاژی روی دکمه زیر ضربه بزنید.

قیمت ورق استیل

میلگرد استیل:

میلگرد استیل جنس و کاربرد متفاوتی با میلگرد ساختمانی دارد اما از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرند. این محصول برای مصارفی مانند شفت استیل و لوله غیر سایز استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است تولیدات میلگرد استیل به ۴ دسته میلگرد استیل بگیر، نگیر، نسوز و آلیاژی تقسیم می‌شود. از انواع میلگرد استیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استیل ۳۱۶

میلگرد استیل ۳۲۱

میلگرد استیل ۴۱۰

میلگرد استیل ۴۲۰

میلگرد استیل ۴۳۰

میلگرد استیل ۴۰۵۷

میلگرد استیل ۱.۴۹۲۳

میلگرد استیل نسوز ۳۰۹

میلگرد استیل نسوز ۳۱۰

میلگرد استیل ۴PH-17

برای استعلام قیمت و خرید انواع میلگرد استنلس استیل از تامین کننده فولادهای آلیاژی روی دکمه زیر ضربه بزنید.

قیمت میلگرد استیل لوله استیل:

لوله‌ استیل یکی دیگر از محصولات ساخته شده با استیل است، همانطور که از نام آن مشخص است در ساخت آن از استیل استفاده شده و در برابر خوردگی مقاوم می‌باشد. این لوله با توجه به ویژگی‌های خود در صنایع مختلفی مانند تاسیسات ساختمانی و صنعتی، تاسیسات حساس انتقال نفت و گاز در پالایشگاه ها کاربرد دارند. همچنین به عنوان یک مسیر فلزی توخالی برای انتقال سیالات و مواد جامد پودری شکل در صنایع کارایی دارد. لوله‌های استیل با توجه به آلیاژ، نحوه ساخت و کاربرد به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند.

 لوله استیل ۳۰۴

 لوله استیل ۳۱۶

لوله استیل ۳۲۱

لوله استیل نسوز ۳۰۹

لوله استیل نسوز ۳۱۰

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان خرید انواع لوله استنلس استیل روی دکمه زیر ضربه بزنید.

قیمت لوله استیل

انواع فولاد استیل استنلس

پنج دسته اصلی از فولادهای استیل استنلس وجود دارد که توسط ساختار کریستالی آن‌ها طبقه‌بندی شده‌اند.

– فولادهای ضد زنگ آستنیتی: بزرگترین خانواده از فولاد ضد زنگ بوده و دارای ساختار کریستال مکعبی وسط-وجهی (Face-Centered) است. این فولاد در تمام دماها دارای یک نوع ریز ساختار یکسان است به همین دلیل قابل سخت‌کاری از طریق عملیات حرارتی نمی‌باشد. این فولاد به دو زیرگروه سری ۲۰۰ و سری ۳۰۰ نیز طبقه‌بندی می‌شود:

سری ۲۰۰:  این سری از فولادها دارای نیتروژن اضافی هستند که فاز آستنیتی را پایدارتر نموده تا خواص استحکام بالای مورد نیاز برخی کاربردها را تأمین نماید. از مس نیز برای افزایش پایداری فاز آستنیتی و همچنین افزایش خواص کارسرد در این سری استفاده می‌شود.

سری ۳۰۰: بزرگترین گروه و پرکاربردترین فولادهای زنگ نزن به این سری تعلق دارد. فولادهای زنگ نزن سری ۳۰۰ آلیاژی از کروم-نیکل هستند، و تقریباً تمام ریزساختار آستنیتی آن به دلیل وجود نیکل است.

معروف‌ترین گرید سری ۳۰۰  فولاد زنگ نزن ۳۰۴ می‌باشد که از ۱۸٪ کروم و ۸ یا ۱۰٪ نیکل تشکیل شده است. دومین فولاد زنگ نزن آستنیتی پرکاربرد فولاد ۳۱۶ می‌باشد که با افزودن ۲٪ مولیبدن مقاومت به خوردگی آن در برابر اسید و یون‌های کلر بیشتر شده است.

– فولادهای ضد زنگ آهنی سری ۴۰۰: این سری از فولادها دارای یک ریزساختار فریتی مانند فولاد کربنی بوده و مغناطیسی هستند. همچنین از ۱۰.۵ تا ۲۷ درصد کروم و مقدار بسیار کمی نیکل یا بدون نیکل تشکیل شده‌اند.

فولادهای زنگ‌نزن فریتی معمولاً به ۴ زیرخانواده تقسیم‌بندی می‌شوند که در استراکچرها و فولادهای بامقادیر حدودا ۱۷ درصد کروم بیشتر در بویلرها، ماشین های لباسشویی، دکوراسیون داخلی و لوازم خانگی کاربرد دارند.

– فولادهای زنگ‌نزن رسوب سخت شونده: معروف‌ترین گرید این فولاد PH 17-4 است که تقریباً ۱۷ درصد کروم و ۴ درصد نیکل دارد. این فولادها در حدود فولادهای آستنیتی در برابر خوردگی مقاومت دارند.

– فولاد ضد زنگ مارتنزیتی: این فولادها طیف گسترده‌ای از خواص را دارد و به عنوان فولاد زنگ‌نزن مهندسی، فولاد زنگ‌نزن ابزاری و فولاد مقاوم در برابر خزش استفاده می‌شود.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *