خانه » آگهی رپورتاژ » ۸ عامل تاثیرگذار بر قیمت باتری ماشین

۸ عامل تاثیرگذار بر قیمت باتری ماشین

در مورد باتری ماشین و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن

8 عامل تاثیرگذار بر قیمت باتری ماشین

برای خرید یک باتری ماشین ارزان، در ابتدا علاوه بر نیاز به اطلاعات کامل از باتری که قبلا بر روی اتومبیل شما نصب بوده، باید دو سوال اساسی از خودتان بپرسید.

۱- باتری اتمی بهتر است یا باتری اسیدی؟

۲- باتری ایرانی بخرم یا باتری خارجی؟

برای پاسخ به سوال اول باید نوع باتری مورد نظر را شناسایی کنید و تفاوت بین باتری اتمی و باتری اسیدی را بدانید.

۸ عامل تاثیرگذار بر قیمت باتری ماشین

۱- نوع باتری

حتما قبل از خرید باتری، با تفاوت مدلهای مختلف باتری آشنا باشید و بدانید از کدام نوع باتری میخواهید استفاده کنید؟ در اکثر کشورهای دنیا برای ماشین های سواری متداول، به طور عمده از دو نوع باتری ماشین استفاده میشود که عبارتند از:

الف) باتری اسیدی

ب) باتری اتمی (باتری سیلد اسید)

 

الف) باتری های اسیدی: ارزانترین باطری ماشین می باشد که نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. این به این معنا است که باید به شکل متداول و طی بازه های زمانی معین، میزان الکترولیت که همان آب و اسید موجود در باتری است را چک کنید. (مخصوصا در زمان هایی که هوا گرم باشد)

باتری های اسیدی، باتری های ارزان ولی در عین حال پر دردسری هستند و هیچ زمان نباید باتری های اسیدی را به حال خود بگذارید.

ب) باتری اتمی: در رقابت با باتری های اسیدی، باتری های اتمی هستند که با طول عمری بیشتر و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری میتوانید از آنها استفاده کنید. باتری های اتمی متداول ترین باتری های مورد استفاده در ایران هستند و باتوجه به اینکه ایران یکی از کشورهای مهم تولید کننده این محصول به حساب می آید به نظر استفاده کردن از باتری های اتمی با توجه به عملکرد بسیار بالایی که دارند از باتری های اسیدی بسیار به صرفه و اقتصادی به نظر میرسد.

۲-باتری ایرانی یا باتری خارجی

ایران یکی از تولید کنندگان و صادرکننده ی باتری ماشین و یو پی اس در دنیا می باشد. اگر قصد خرید باتری برای ماشین خود را دارید، مسلما باتری های ایرانی میتواند انتخاب مناسبی برا ی شما باشد. در ایران شرکت صبا باتری یکی از تولیدکنندگان به نام در صنعت باتری سازی می باشد که مدل های:باتری اتمی واریان مخصوص ماشین های کلاس سواری و باتری اسیدی مدل نیو آرمو مخصوص ماشین های سنگین می باشد.

همینطور شرکت سپاهان باتری با تولید دو مدل باتری اتمی اوربیتان وان و باتری اتمی سوزوکی را وارد بازار می کند که برند سوزوکی محصول مشترک باتری سپاهان و کشور ژاپن میباشد.

از نمونه باتری های خارجی و با کیفیت، مثل باتری اتمی دلکور و باتری اتمی پوما را می توان نام برد که هر دو توسط شرکت دلکور کره جنوبی تولید میشوند.

 

اگر به دنبال باتری اتمی ارزان، با کیفیت قابل قبول و استاندارد می گردید، حتما در بازار، برندهای ایرانی به شما پیشنهاد شده است. باتری های ایرانی به چند دلیل برای مصرف کنندگان داخلی با تفاوت قیمت چشم گیری در بازار عرضه میشود، که از جمله این موارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود فلزات مورد استفاده در باتری ها در ایران
  • هزینه تولید کمتر باتری نسبت به دنیا
  • عدم تخصیص گمرک و حمل و نقل

 

۳-تاریخ تولید باتری ماشین

اگر بین تاریخ باتری ماشین تا زمان نصب باتری بر روی ماشین، مدت زمان زیادی می گذرد، نشان دهنده ی این است که این باتری مدت طولانی را در انبار گذرانده و ممکن است تحت تاثیر عواملی قرار گیرد که میتوانند بر روی عمر باتری ماشین تاثیر گذاشته باشد. قیمت باتری ماشینی که مدت زمان زیادی در انبار بوده با قیمت باتری ماشینی که بلافاصله بعد از تولید مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت است.

حتی اگر باتری ماشین تحت شرایط مطلوب نگهداری شوند چون باتری یک محصول مصرفی میباشد و مواد داخل آن در اسید شناور هستند باید توجه داشته باشید از باتری که مدت زمان زیادی از تاریخ تولید آن گذشته استفاده نکنید. ولی اگر هم میخواهید از این باتری استفاده کنید قبل از استفاده حتما آن را شارژ نمایید.

۴-تاثیر قیمت ارز بر قیمت باطری ماشین

یکی از عوامل بسیار مهم و تعیین کننده در قیمت باطری ماشین ارز مبادلاتی میباشد. با افزایش قیمت ارز مبادلاتی، هم قیمت باتری ماشین های خارجی و هم قیمت باتری های ایرانی افزایش پیدا میکند. مسلما تاثیری که افزایش قیمت دلار بر روی باتری های ماشین خارجی میگذارد بسیار بیشتر از تاثیر آن بر روی ماشین های ایرانی است. اما با این همه افزایش قیمت ارز یکی از مهم ترین فاکتورها در قیمت باتری ماشین ایرانی نیز به حساب می آید.

۵-قیمت جهانی سرب

مهم ترین دلیلی که باتری ماشین را با ارزش میکند وجود همین عنصر با ارزش در ساختار باتری ماشین است. با افزایش قیمت جهانی سرب باید منتظر افزایش قیمت باتری ماشین نیز باشیم. سرب درون باتری ماشین شما تا حدی با ارزش است که به جرات میتوان گفت تنها دلیلی که تعمیرکارها داغی باتری ماشین را از شما خریداری میکنند و آن ها را برای بازیافت ارسال میکنند وجود سرب است. پس افزایش قیمت سرب هم باعث افزایش قیمت داغی باتری ماشین شما میشود.

۶-جنس صفحات باتری ماشین

باتری ماشین، انواع بسیار متنوعی دارند که نوع فلز به کار رفته در باتری ماشین، یکی از عوامل مهم درتعیین نوع باتری ماشین محسوب میشود. جنس صفحات باتری ماشین میتواند از عناصری مانند کلسیم، سرب و یا حتی نقره نیز باشد که دقیقا کیفیت باتری ماشین تولید شده را  تحت تاثیر قرار میدهد.

۷-تکنولوژی ساخت باتری ماشین

یکی از علت هایی که قیمت باطری ماشین اتمی از قیمت باطری اسیدی گران تر است همین تکنولوژی ساخته شدن باتری ماشین میباشد. حتی تفاوت در باتری ماشین اتمی کره ای و ایرانی در تکنولوژی ساخت یکی از عوامل تعیین قیمت باطری ماشین میباشد که به شدت بر روی سن باتری ماشین تاثیر گذار است.

هرچه تکنولوژی ساخت باتری ماشین جدیدتر باشد، باتری ماشین تولید شده با کیفیت بالاتری به بازار عرضه میشود. در این نوع باتری های ماشین، نکات بسیار ساده برای عمر طولانی تر و نگهداری شارژ بیشتر رعایت شده است. اتلاف انرژی، در باتری هایی با تکنولوژی ساخت به روز تر به حداقل خود رسیده و در عوض بازدهی آنها در بالاترین حد خود قرار میگیرد. همچین وجود سلولهای باتری بزرگتر و مقاومت این باتری ها در برابر خوردگی، از جمله عواملی هستند که در نهایت بر روی دو فاکتور اساسی عمر باتری و قیمت باطری ماشین تاثیرگذار هستند.

۸-وزن باتری ماشین

علت سنگینی باطری ماشین، وجود سرب در سلولهای باتری ماشین است. افزایش میزان سرب یا به عبارت دیگر افزایش آمپراژ باتری ماشین و بزرگتر بودن سلولهای باتری ماشین، باعث میشود میزان سربی که در باتری ماشین مورد استفاده قرار میگرد بیشتر باشد. حتی نحوه محاسبه قیمت داغی باتری ماشین شما بر اساس میزان آمپراژ باتری فرسوده ماشین و در واقع میزان سرب به کار رفته در آن است.

شما می توانید باتری مناسب ماشین خود را به صورت آنلاین از رایا مارکت خریداری کنید. باتری ماشین شما کمتر از ۳ ساعت هر جای تهران که باشید در محل مورد نظرتون روی ماشینتان نصب می شود. برای مشاوره خرید می توانید با شماره پنج رقمی ۰۲۱۳۵۰۷۹ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *