خانه » مذهبی و دینی » ثمرات عمل به عهد و پیمان خود با خدا

ثمرات عمل به عهد و پیمان خود با خدا

ثمرات عمل به عهد و پیمان خود با خدا و وفای به عهد

ثمرات وفاداری به عهد خود با خدا

در ادامه با ثمرات عمل به عهد و پیمان خود با خدا از کتاب دین و زندگی پایه دهم آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

ثمرات وفاداری به عهد خود با خدا چیست؟

از مهم ترین ثمرات وفای به عهد خود با خدا دو چیز است: ۱) پاداش آن بهشت است.  ۲) خداوند نیز به وعده هایی که به وفاکنندگانِ به عهد داده وفا می کند.

انسانی که راه سعادت را شناخته، برای جلب رضایت پرودگارش با او عهد و پیمان می بندد که به هرآنچه خدا دوست دارد عمل کند و از هرآنچه خداوند نهی کرده، اجتناب ورزد. اگر به این عهد و پیمان خویش باقی بماند خداوند نیز پاداش بزرگی برای او در نظر گرفته است.

خداوند بزرگ در قرآن کریم فرموده: «وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ؛ چه کسی به پیمانش پای بندتر از خداست». (توبه: ۱۱۱)

خداوند مهربان، کمترین احتمال پیمان شکنی را نسبت به خود قاطعانه مردود می شمارد:

«فَلَنْ یُخْلِفَ اللّهُ عَهْدَهُ؛ خداوند هرگز پیمان شکنی نمی کند».(بقره: ۸۰)

خداوند رحیم و مهربان، این اطمینان را به بندگانش می دهد که خود هرگز خلف وعده نخواهد کرد و وفادارترین کس به پیمان ها خود خداست. پس چه بهتر که بنده نیز به خدایش اعتماد کند و عهدشکنی نکند. خداوند در آیه ای با بیان نشانه های خردمندان بیش از هر چیز، وفای به عهد و پیمان را گوشزد می کند: «الَّذینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَ لا یَنْقُضُونَ الْمیثاقَ؛ آنها کسانی هستند که به عهد الهی وفا می کنند و پیمان را نمی شکنند». (رعد: ۲۰)

نادیده گرفتن پیمان ها، جز خودخواهی و بی اعتنایی به حقوق دیگران و سبک شمردن شخصیت آنها علتی ندارد و افراد خودخواه و پیمان شکن از دید پیامبر اکرم نکوهش شده اند. چنان که ایشان فرموده است: «لا دینَ، لِمَن لا عهدَ له؛ آن کس که به پیمان خود وفادار نیست، مسلمان نیست».

پیشنهادی: در دنیا چگونه زندگی کنیم تا در زمره بهشتیان باشیم
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *