خانه » آگهی رپورتاژ » بهترین ماه سفر به شیراز کی است؟

بهترین ماه سفر به شیراز کی است؟

بهترین زمان برای سفر به شیراز

بهترین ماه سفر به شیراز کی است؟

بی‌شک در برای ایرانگردی گزینه‌های بیشماری وجود دارد که هر کدام دیدنی‌تر و تماشایی‌تر از دیگری است اما اگر قرار باشد از میان این مقاصد تنها پرگردشگرترین آنها را نام ببریم، بی‌تردید یکی از اولین‌ها گزینه‌ها شهر شعر و ادب یعنی همان شیراز است. در توصیف شیراز تنها کافی است به یادآوری این نکته بسنده کنیم که این شهر زادگاه دو تن از بزرگ‌ترین مشاهیر ادبی ایران زمین یعنی سعدی و حافظ است. وجود آرامگاه این شخصیت‌های برجسته ادبی در این شهر از لحاظ فرهنگی به آن اعتبار بالایی بخشیده است تا جایی که این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شهرت گرفته است. گذشته از آن این شهر که زمانی پایتخت کشور بوده است هنوز هم نشانه‌های شکوه و عظمت دوران امپراطوری هخامنشیان را حفظ کرده است و با وجود قدمت تاریخی کهن خود اماکن تاریخی ارزشمندی چون تخت جمشید را در خود جای داده است.

همگی اینها از شیراز یک مقصد ایده‌ال گردشگری در ایران ساخته است که آوازه و شهرتش به گوش گردشگران سراسر جهان نیز رسیده است. هرچند سفر به چنین شهری در هر وقت از سال هم که باشد لطف خودش را دارد اما مسلم است که زمانبندی مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در تجربه سفر گردشگران به این شهر توریستی داشته باشد. به همین سبب در این نوشتار سعی داریم تا با بررسی زمان‌های مختلف سفر به شیراز به این سوال پاسخ بدهیم که بهترین ماه سفر و رزرو پرواز تهران شیراز چیست و به شما کمک کنیم تا با یک برنامه‌ زمانی مناسب برای سفر به مقصد، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای تفریحی را برای خود رقم بزنید.

شرایط آب و هوایی شیراز

بطور کلی شیراز را به عنوان شهر چهار فصل می‌شناسند و این بدان معنا است که ساکنان این شهر در طول سال می‌توانند تمامی شرایط آب و هوایی که مشخصه هر فصل از سال است را در بازه‌های زمانی مختلف تجربه کنند. به عبارت ساده‌تر شرایط آب و هوایی هر فصل از سال در شیراز تقریبا قابل پیش‌بینی است بطور مثال در زمستان انتظار می‌رود تا در طول این فصل بارش برف و باران و هوای سرد را در شیراز تجربه کرد. به همین ترتیب در تابستان، بهار و پاییز هم مشخصه‌های آب و هوایی این فصل‌ها به خوبی در طول آن فصل احساس می‌شود.

ناگفته نماند که چهار فصله بودن شیراز به معنای آن نیست که همه روزهای یک فصل از سال آب و هوا بطور ثابت و غیر متغییر می‌ماند، بلکه به این معنی است که در بیشتر روزهای آن فصل از سال ویژگی اصلی آب و هوایی یک فصل را بطور غالب می‌توان در آن بازه زمانی احساس کرد. بنابراین در طول زمستان انتظار نمی‌رود که همه روزها هوای شیراز بارانی و یخبندان باشد و ممکن است روزهایی هم باشد که آفتاب درخشان و تند است با این حال برآیند کلی شرایط آب و هوایی در این فصل همان چیزی است که از روزهای زمستانی انتظار می‌رود.

بهترین ماه سفر به شیراز کی است؟

بهترین فصل سفر به شیراز

زیبایی‌های شهر شیراز در همه فصل‌های سال مسافران را به سفر به آن ترغیب می‌کند اما با این حال بهترین فصل سفر به شیراز فصل بهار است. در این فصل آب و هوای شیراز خنکی دل‌انگیزی دارد و طبیعت چشم‌نواز شهر نیز در اوج زیبایی و شکوفایی خود قرار دارد و از این رو درختان سرسبز و شکوفه باران جلوه زیبایی به شهر می‌دهند. علاوه بر آن قبل خرید بلیط هواپیما شیراز تهران از آنجا که اماکن دیدنی این شهر از جمله باغ ارم، منطقه تاریخی تخت جمشید و پاسارگاد، آرامگاه حافظ، باغ عفیف آباد و آرامگاه سعدی در فضای سرپوشیده قرار ندارند در هوای بهاری شیراز به راحتی از این جاهای دیدنی بازدید کنید. ناگفته نماند که در فصل بهار گاهی بارش باران می‌تواند بطور ناگهانی و غیر منتظره گردشگران را غافلگیر کند.

اگر به هر دلیل در فصل بهار نتوانستید سفرتان به شیراز را تدارک ببینید نگران نباشید زیرا پاییزهای شیراز هم اگرچه به اندازه بهار آن دیدنی نیست اما زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در این فصل شیراز هوای مطبوع و معتدلی دارد از این رو اگر بهار شیراز را از دست داده‌اید این فصل فرصت خوبی برای سفر به این شهر است. طبیعت پاییزی شیراز بسیار رویایی و تماشایی است و گذشته از آن با وجود آنکه مسافران زیادی به استقبال سفر به شیراز در این فصل می‌روند اما دیگر حجم مسافران به اندازه میزان مسافران بهار نیست و از این رو می‌توان به دور از ازدحام به بازدید از جاهای دیدنی شیراز رفت.

بهترین ماه سفر به شیراز کی است؟

بهترین ماه سفر به شیراز

همانطور که پیشتر هم اشاره شد بهار بهترین فصل سفر به شیراز و پرمسافرترین فصل سال در این شهر است. از میان ماه‌های بهار نیز ماه اردیبهشت ماه بهترین ماه سفر به شیراز محسوب می‌شود و آن هم به دلیل آن است که در این ماه طبیعت فرصت شکوفایی بیشتری داشته است و در اوج زیبایی خود قرار گرفته است. به همین دلیل هم هست که روز میانی ماه اردیبهشت یعنی ۱۵ اردیبهشت در تقویم ملی به نام روز شیراز نام‌گذاری شده است.

گفتنی است از این روز تا یک هفته بعد از آن نیز هفته شیراز نام دارد. این نام‌گذاری با هدف ارج نهادن به این شهر تاریخی و فرهنگی در صنعت گردشگری داخلی است. در طول هفته شیراز تلاش می‌شود تا جاذبه‌های دیدنی این شهر بیش از پیش به گردشگران معرفی شود و از این رو اگر در طول اردیبهشت ماه و به خصوص در هفته شیراز به این شهر گردشگری سفر کنید می‌توانید تجربه‌ای به یادماندنی از سفر به شیراز داشته باشید زیرا علاوه بر ان که در بهترین بازه زمانی از این شهر دیدن می‌کنید، در بازدید از هر مکان دیدنی می‌توانید شاهد برنامه‌های شاد و مفرحی باشید که به مناسبت ماه شیراز برای گردشگران تدارک دیده شده است.

 بهترین زمان سفر به شیراز از نظر اقتصادی

تا اینجا بهترین زمان سفر به شیراز را از منظر شرایط آب و هوایی و امکان بازدید بهتر از اماکن گردشگری آن بررسی کردیم، اما فارغ از این عوامل اگر بخواهیم به لحاظ اقتصادی بهترین زمان سفر به این شهر پرگردشگر را بررسی کنیم مسلم است که دیگر بهترین زمان برای سفر بازه زمانی متفاوتی خواهد بود. پس اگر شما در برنامه‌ریزی سفرتان به شیراز بودجه مالی سفر را در اولویت قرار داده‌اید بهتر است در نظر داشته باشید که فصل بهار به ویژه در طول تعطیلات نوروز پرمسافرترین بازه زمانی سفر به شیراز به حساب می‌آید و به همین دلیل هم به تعداد متقاضیان بلیط‌ هواپیما شیراز به شدت افزوده می‌شود و بلیط‌های هواپیما برای این مقصد محبوب علیرغم قیمت بالای خود به سرعت هم به فروش می‌رسند.

علاوه بر آن هزینه اقامت در هتل‌های شیراز یا شرکت در تور شیراز نیز بیشتر از هر زمان دیگری است. بنابراین اگر به دنبال یک سفر مقرون به صرفه به شهر شیراز هستید باید سفرتان را به زمان‌هایی به جز این بازه زمانی موکول کنید. با توجه به این موضوع می‌توان گفت اگر فصل بهار و پاییز که هنوز هم بازار سفر به شیراز از تب و تاب نیافتاده است را کنار بگذاریم، ارزان‌ترین زمان برای سفر به شیراز فصل زمستان و یا در میانه تابستان است که می‌توانید در سفرمارکت ارزانترین قیمت بلیط را پیدا کنید. در این بازه‌های زمانی بسیاری از گردشگران به دلیل شرایط آب و هوایی این شهر ترجیح می‌دهند تا به آن سفر نکنند و همین موضوع منجر به کمتر شدن تعداد گردشگران شهر می‌شود که به معنای ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما شیراز، هزینه اقامت در هتل‌های شیراز و در مجموع هزینه تور شیراز است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *