خانه » آگهی رپورتاژ » بررسی بهترین باتری‌های سامسونگ موجود در بازار

بررسی بهترین باتری‌های سامسونگ موجود در بازار

بررسی باتری‌های سامسونگ موجود در بازار

باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra 5G

باتری‌های سامسونگ

سامسونگ یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های سازنده گوشی موبایل بوده که در کشور ما نیز از فروش بالایی برخوردار است. گوشی‌های سامسونگ در سال‌های اخیر از لحاظ کیفی پیشرفت بسیاری داشته اند. باتری‌های بکاررفته در آن‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. امروزه دیگر مشاهده باتری‌هایی با ظرفیت بالای ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت مسئله عجیبی محسوب نمی‌شود. باتوجه به تغییر سبک زندگی و افزایش میزان استفاده از گوشی در طول روز، بررسی طول عمر باتری و میزان دوام آن در شرایط مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. البته باتری‌گوشی سامسونگ در این زمینه جزو همواره جزو برترین‌ها بوده اند. با این حال کمپانی‌های دیگر نیز نسبت به این مسئله بی توجه نبوده و بطور مثال شیائومی از این لحاظ بی رقیب محسوب می‌شود. مشابه اکثر برندهای دیگر، برای سامسونگ نیز بهترین عملکرد باتری متعلق به میان‌رده‌هاست.

نکته جالب توجه، ارائه هر ۲ باتری برتر سامسونگ در سال ۲۰۲۰ بوده که به نوعی اوج عملکرد این برند محسوب می‌شود. در این مقاله به بررسی دقیق‌تر عملکرد آن‌ها خواهیم پرداخت. در انتها نیز بهترین باتری پرچمدار سامسونگ را معرفی خواهیم کرد.

باتری سامسونگ گلکسی M51

همان‌طور که در بخش قبلی نیز ذکر شد، این گوشی در سال ۲۰۲۰ ارائه شده است. باتری M51 مطابق انتظار از جنس لیتیوم بوده و جدانشدنی است. ظرفیت این باتری بسیار بالا و معادل ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت عنوان شده که انقلابی در این زمینه محسوب می‌شود. عملکرد آن نیز متناسب با این ظرفیت  فوق‌العاده بوده است. جهت بررسی میزان دوام این باتری ۳ تست مخصوص صورت گرفته که نتایج بدست آمده از آن‌ها بصورت زیر است:

سامسونگ گلکسی M51

مطابق تصویر، این باتری هنگام مکالمه در حالت ۳G تا ۵۲ ساعت و ۵۷ دقیقه شارژ نگه داشت که عملکرد بسیار سطح بالایی محسوب می‌شود. احتمالاً سامسونگ M51 را در این زمینه می‌توان بی‌رقیب بشمار آورد. در تست دوم، باتری این گوشی هنگام وبگردی با استفاده از اینترنت وای فای تا ۱۵ ساعت و ۵۲ دقیقه دوام آورد. عملکرد آن در این زمینه هرچند در حد مورد قبلی نیست، با این حال همچنان قابل قبول بوده است. در تست بعدی نیز M51 هنگام مشاهده فیلم و ویدیو بصورت آفلاین تا ۲۵ ساعت و ۱۴ دقیقه از خود استقامت نشان داد. باتوجه به آمار بدست آمده از تست‌های انجام شده، میزان مقاومت کلی این باتری تا ۱۵۶ ساعت محاسبه شده است. یعنی اگر روزانه یک ساعت وبگردی و مکالمه کرده و یک ساعت نیز فیلم تماشا کنید، باتری گوشی سامسونگ گلکسی M51 تا ۱۵۶ ساعت دوام خواهد آورد.

ویژگی مهم مربوط به این گوشی سامسونگ، سرعت شارژ باتری آن است. برای این گوشی قابلیت فست شارژ در نظر گرفته شده و توان شارژ آن نیز ۲۵ وات عنوان شده است. براساس ادعای سامسونگ، این باتری طی ۱۱۵ دقیقه بطور کامل شارژ می‌شود. عملکرد آن در تست انجام شده حتی بهتر نیز بوده است. این باتری طی ۳۰ دقیقه تا ۳۵ درصد و پس از یک ساعت و ۴۷ دقیقه بطور کامل شارژ شد. با وجود ظرفیت بسیار بالا، به کمتر از ۲ ساعت برای شارژ باتری M51 نیاز خواهید داشت. در مجموع می‌توان این گوشی را بهترین گزینه موجود در بازار بین سامسونگ‌ها از لحاظ کیفیت عملکرد باتری به شمار آورد.

باتری سامسونگ گلکسی A42 5G

این گوشی نیز در سال ۲۰۲۰ ارائه شده است. باتری آن مشابه اکثر باتری‌های امروزی لیتیومی بوده و جدانشدنی است. باتری این گوشی از ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار بوده و عملکرد آن در مقایسه با رقبای خود بسیار مناسب بوده است. این باتری هنگام مکالمه در حالت ۳G بیش از ۴۱ ساعت استقامت از خود نشان داد. مقایسه عملکرد این باتری با باتری قبلی، کیفیت بسیار بالای M51 هنگام مکالمه را اثبات می‌کند. هرچند عملکرد A42 نیز بسیار مناسب بوده است. این باتری هنگام وبگردی تا ۱۹ ساعت و ۱۲ دقیقه شارژ نگه داشت. از این رو اگر بیش‌تر از گوشی خود برای جستجوی اطلاعات در اینترنت استفاده می‌کنید، آ۴۲ گزینه بهتری برای شما خواهد بود. در نهایت این باتری هنگام مشاهده فیلم و ویدیو از حافظه داخلی گوشی نیز ۲۴ ساعت و ۱۱ دقیقه دوام آورد. نتایج بدست آمده را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

براساس این ۳ تست، میزان دوام کلی باتری سامسونگ گلکسی A42 فایوجی تا ۱۴۴ ساعت عنوان شده است. مشابه نمونه قبلی، درصورتی‌که روزانه یک ساعت هر یک از ۳ فعالیت اشاره شده را انجام دهید، باتری این گوشی تا ۱۴۴ ساعت دوام خواهد آورد. برای این گوشی قابلیت فست شارژ ۱۵ واتی نیز در نظر گرفته شده است. با استفاده از شارژر ارائه شده، باتری این گوشی طی ۳۰ دقیقه تا ۲۷ درصد شارژ شد. برای شارژ آن نیز حدوداً ۲ ساعت زمان نیاز بود. با وجود ظرفیت کمتر، برای A42 از شارژری با توان کمتر نیز استفاده شده و به همین دلیل عملکرد آن در زمینه شارژ چندان جالب توجه نبوده است.

باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra 5G

برخلاف دو گوشی قبلی، S22 Ultra در سال ۲۰۲۲ عرضه شده است. البته در حالت مقایسه گوشی‌های میان‌رده بهتری از سامسونگ نیز وجود دارند. با این حال این گوشی میان پرچمدارها از عملکرد بالاتری برخوردار بوده است. باتری این گوشی نیز جدانشدنی بوده و تعویض آن نیازمند دقت بیش‌تری است. این باتری از جنس لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن نیز ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت عنوان شده است. این باتری هنگام مکالمه ۳G بیش از ۳۲ ساعت دوام آورد. باتوجه به ظرفیت در نظرگرفته شده برای این باتری و همچنین مصرف بالای بخش‌های مختلف سخت‌افزاری گوشی، عملکرد آن قابل قبول بوده است. باتری S22 Ultra هنگام وبگردی با استفاده از اینترنت وای فای نیز تا ۱۶ ساعت و ۵۴ دقیقه استقامت از خود نشان داد. در آخرین بخش تست‌های صورت گرفته نیز این باتری هنگام مشاهده فیلم و ویدیو تا ۱۸ ساعت شارژ نگه داشت.

براساس نتایج بدست آمده از این ۳ تست، میزان مقاومت کلی باتری سامسونگ گلکسی S22 Ultra تا ۱۰۸ ساعت عنوان شده است. برای این گوشی مطابق انتظار قابلیت فست شارژ نیز در نظر گرفته شده که توان آن نیز ۴۵ وات بوده که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. در این گوشی از فناوری جدید USB Power Delivery 3.0 برای شارژ باتری استفاده شده است. این باتری طی ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد و پس از تنها ۵۹ دقیقه بطور کامل شارژ شد. مشخصاً همین مسئله می‌تواند S22 Ultra را گزینه جذابی برای خرید تبدیل کند. برای این گوشی قابلیت شارژ وایرلس سریع با توان ۱۵ واتی نیز در نظر گرفته شده است.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا به معرفی دو تا از بهترین باتری‌های سامسونگ پرداختیم. هر دو باتری جزو میان‌رده‌ها بوده و در سال ۲۰۲۰ عرضه شده بودند. باتری سوم نیز از پرچمدارها بوده و با وجود دوام کمتر، از سرعت شارژ بسیار بالایی برخوردار بود. بطور کلی سامسونگ در زمینه باتری جزو برترین‌ها محسوب می‌شود. با این حال باتری‌های موبایل با هر کیفیتی پس از مدتی استفاده با کاهش کیفیت روبرو می‌شوند. درصورت کاهش کیفیت باتری نیز چاره‌ای جز تعویض آن نخواهید داشت.

از جمله علائم خرابی باتری سامسونگ می‌توان به افزایش سرعت مصرف شارژ، داغ شدن بیش از حد و حتی افزایش حجم باتری اشاره کرد. درصورت تمایل به خرید باتری جدید نیز به اورجینال بودن آن دقت کنید. بدین منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فونی شاپ مراجعه کرده و با اطمینان نسبت به کیفیت محصول، باتری مدنظر خود را خریداری کنید البته سایر لوازم جانبی موبایل و قطعات موبایل مانند هندزفری و  … نیز موجود می‌باشد که میتوانید خریداری نمایید. .

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *