خانه » آگهی رپورتاژ » آموزش ساخت جیمیل با شماره موبایل “در ۲ دقیقه”

آموزش ساخت جیمیل با شماره موبایل “در ۲ دقیقه”

نحوه ساخت جیمیل با شماره موبایل

آموزش ساخت جیمیل با شماره موبایل

با گذشت سال ها جیمیل هنوز محبوب ترین پلتفرم ایمیل با بیش از ۱.۸ میلیارد کاربر در سراسر جهان است. قبل از ساخت جیمیل بد نیست به بررسی چند آمار که با همکاری مجموعه راست چین جمع آوری شده است، بپردازیم.

 Gmail در ۱ آوریل سال ۲۰۰۴ ایجاد شد و در اولین سال تولد خود یک فضای ذخیره سازی با حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربران قرار داد. با گذشت زمان نیز تصمیم گیری شد که این حجم رفته رفته افزایش یافته تا به حجم ۱۵ گیگابایت رسیده است.

طبق پیش بینی، در سال ۲۰۲۵ روزانه ۳۷۶.۴ میلیارد ایمیل توسط کاربران ارسال و دریافت خواهد شد. یعنی ۳.۷ میلیون ایمیل در ثانیه! این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ به طور میانگین ۳۰۶.۴ میلیارد ایمیل روزانه ارسال و دریافت شده است. همین موضوع به تنهایی می تواند چالش بسیار بزرگی برای پلتفرم هایی باشد که رویای پیش تازی در این حوزه را دارند.

با توجه به همین آمار، تصور کردن جهانی بدون جیمیل واقعاً سخت و دشوار است. حالا بهتر است به مراحل ساخت جیمیل بپردازیم. با ما همراه باشید.

ساخت جیمیل با شماره موبایل

برای ساخت اکانت جیمیل با شماره موبایل فرقی نمی کند که با گوشی موبایل می خواهید این کار را انجام دهید یا با کامپیوتر؛ این آموزش را دنبال کنید تا در عرض ۲ دقیقه حساب جیمیل خود را ایجاد کنید.

پیشنهاد: اگر می خواهید این آموزش را به صورت ویدئویی به همراه پرسش و پاسخ ببینید؛ کافیست به مقاله ساخت جیمیل بروید.

ساخت جیمیل

  1. ابتدا در مرورگر سیستم خود آدرس https://accounts.google.com را سرچ کنید.
  2. در پنجره ای که باز شده است روی گزینه create account کلیک کنید. دو گزینه برای شما نشان داده می شود:
    1.  ” For my personal use”: اگر برای خودتان می خواهید اکانت جیمیل بسازید روی این گزینه کلیک کنید.
    2. “For work or my business”: در صورتی که می خواهید برای شرکت، دفتر، بنگاه و به طور کلی کسب و کارتان قصد ساخت جیمیل را دارید، روی این عبارت کلیک کنید.

نکته: اگر کسب و کار نوپایی دارید می توانید گزینه دوم را انتخاب کنید، اما افراد حرفه ای برای کسب و کارشان در دنیای تجارت حرفه ای، به جای این نوع ایمیل، ساخت ایمیل info یا ایمیل تجاری را ترجیح می دهند.

نکته: ما فرض را بر این می گذاریم که شما می خواهید برای خودتان یک حساب جیمیل شخصی بسازید. ادامه آموزش برای ساخت جیمیل شخصی است.

  1. حالا اطلاعات شخصی خود را وارد کنید
    1. First Name: نام خود را بنویسید.
    2. Last Name: نام خانوادگی خود را در این باکس قرار دهید.
    3. Username: بعد از اینکه نام و نام خانوادگی خود را نوشتید چند ثانیه صبر کنید تا به صورت خودکار نام های کاربری که در دسترس هستند را بر اساس نام و نام خانوادگی تان به شما پیشنهاد دهد. همچنین می توانید با نوشتن نام کاربری مد نظرتان، شانس خود را امتحان کنید.

نکته: نام کاربری نباید توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد و باید در دسترس باشد.

    1. Password: بعد از انتخاب نام کاربری، یک پسورد قوی و مطمئن را برای این حساب کاربری قرار دهید.

نکته: رمز عبور را به یاد داشته باشید. اما در صورت فراموشی این رمز یا تغییر آن، با دیدن آموزش تغییر رمز جیمیل و بازیابی رمز جیمیل به راحتی این کار را انجام دهید.

بعد از پر کردن اطلاعات اولیه برای ساخت جیمیل کافیه که روی گزینه Next کلیک کنید.

  1. در این مرحله، اطلاعاتی که برای بازگردانی حساب شما لازم اند را وارد کنید. دقت کنید که اطلاعات را به درستی وارد کنید تا هر بار که رمز عبورتان را فراموش کردید، به راحتی بتوانید آن را بازگردانی کنید.
    1. Phone number: شماره تلفن خودتان را وارد کنید.
    2. Recovery email address: اگر ایمیلی از قبل دارید که مطمئن و ایمن است آن را در این باکس قرار دهید. زمان فراموشی رمز عبور، این ایمیل بسیار حائز اهمیت است.
    3.  Your birthday: تاریخ تولد هود را به میلادی وارد کنید. برای “تبدیل تاریخ شمسی به میلادی” کافیست همین جمله را در مرورگرتان سرچ کنید.
    4.  Gender: جنسیت تان را انتخاب کنید. به ترتیب: Male مرد، :female زن،  :Rather not say ترجیح میدهم نگویم و  Custom: سفارشی هستند.

بعد از وارد کردن این اطلاعات، گزینه Next را بزنید. تا به آخرین مرحله از ساخت اکانت جیمیل بروید.

  1. در آخرین مرحله از ساخت جیمیل با شماره موبایل باید قوانین و مقررات گوگل درباره ساخت و استفاده از آن را مطالعه کنید و در نهایت آن را قبول کنید. برای ساخته شدن اکانت کافیست که به پایین صفحه اسکرول کنید و روی گزینه I agree کلیک کنید.

حساب کاربری جیمیل شما ساخته شد. به بخش داشبورد Dashboard حساب کاربری تان هدایت می شوید. می توانید بخش های مختلف حساب کاربری یا Personal Info خود را ادیت و ویرایش کنید.

کلام آخر درباره ساخت جیمیل با شماره موبایل

برای ساخت gmail با شماره موبایل محدودیت وجود دارد. دقت کنید که برای ساخت جیمیل، از یک شماره موبایل بیش از اندازه استفاده نکنید.

بعد از ساخت حساب کاربری جیمیل آدرس gmail.com را سرچ کنید. وارد اکانت کاربری حساب جیمیلی که ساخته اید می شوید. از طریق منو سمت چپ وارد قسمت های مختلف حساب کاربری تان بشوید و ایمیل های ارسال شده، دریافت شده، بایگانی شده و … را ببینید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

2 دیدگاه

  1. ممنون ا زمثاله آموزشی خوب تون

  2. من ساخت جیمیل بدون شماره تلفن می خوام
    ممکن هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *