خانه » بررسی و معرفی » ۱۰ تا از کاربردی ترین وبسایت های دانشجویی

۱۰ تا از کاربردی ترین وبسایت های دانشجویی

معرفی کاربردی ترین وبسایت های دانشجویی

کاربردی ترین وبسایت های دانشجویی

از مهم ترین دغدغه های دانشجویان می توان به انجام تحقیق ها و پروژه های دانشجویی، ساخت پاورپوینت ارائه های کلاسی و تایپ مطالب، تهیه و دانلود کتب مرجع و مقالات، نگارش پایان نامه و ارائه آن، پذیرش و چاپ مقاله و مواردی از این دست اشاره کرد.

ما در این مطالب لیستی از مفید ترین و کاربردی ترین وبسایت های دانشجویی فارسی را که به کمک آنها قادر خواهید بود در زمانی کمتر، به روشی آسان تر و با کیفیتی بسیار بالاتر به انجام این کارها بپردازید، گردآوری کردیم. این سایت ها علاوه بر اینکه منابع کاربردی برای دانشجویان هستند، برای محققان و پژوهشگران، اساتید و حتی برخی از آن ها برای سازمان ها و صنعتگران نیز مناسب می باشند.

در ادامه ۱۰ نمونه سایت مفید برای دانشجویان را در ۵ دسته بندی پاورپوینت، پایان نامه و مقاله و کتب مرجع، تبدیل عکس و pdf به متن تایپی، پروژه دانشجویی ترجمه بررسی می کنیم.

ارائه و ساخت پاورپوینت

برای تمام دانشجویان در تمام مقاطع موقعیت هایی پیش می آید که باید برای ارائه های کلاسی خود یا ارائه پروژه و سایر موارد، پاورپوینت هایی حرفه ای و مرتبط با موضوع بسازند. طراحی قالب و همچنین جمع آوری مطالب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

  1. در وبسایت راشاسایت بیش از ۱۰۰ تم و قالب آماده پاورپوینت از جمله درسی و دانشجویی و همچنین قالب پاورپوینت دفاع پایان نامه موجود می باشد که می توانید بسته به موضوع و سلیقه تان، قالب مناسب را به صورت رایگان یا با قیمتی مناسب دانلود نمایید. همچنین آموزش هایی مفید و بسیار کاربردی در مورد آموزش ساخت پاورپوینت نیز در این وبسایت قرار داده شده است.

در صورت تمایل و کمبود زمان، از هوش مصنوعی Chat gpt و Tome نیز می توانید برای تهیه و جمع آوری مطالب پاورپوینت تان و یا تحقیق های دانشجویی استفاده نمایید.

مفید ترین و کاربردی ترین وبسایت های دانشجویی

پایان نامه، مقاله و کتاب

برای دانلود کامل یا دسترسی به عناوین و خلاصه مقالات و پایان نامه های مختلف و مرتبط با موضوع مورد نظرتان، و همچنین دانلود کتاب های مرجع و پژوهش های علمی و غیر علمی مختلف از این وبسایت ها استفاده نمایید:

  1. سایت ایران پیپر یکی از مفید ترین سایت های مورد نیاز دانشجویان است که در آن به آخرین و به‌روزترین منابع دانشگاهی، کتب مرجع و مقالات، و سایر منابع علمی و پژوهشی دسترسی خواهید داشت.
  2. سامانه گنج ایرانداک را می توان به عنوان اصلی ترین و بزرگ ترین مرجع پایان نامه های منتشر شده دانشجویان ایرانی معرفی کرد.
  3. سامانه SID (پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی) نیز یک منبع بسیار عالی و رایگان دیگر برای دسترسی به مقالات فارسی می باشد.
  4. گوگل اسکالر یا اسکولار (Google Scholar) : یکی از بزرگترین موتورهای جستجوی منابع و مقالات است که در آن دسترسی به مقالات و منابع علمی و غیرعلمی به صورت فایل pdf فراهم شده است. البته متن کامل بسیاری از مقالات و پایان نامه ها قابل دانلود (حداقل به صورت رایگان) نیست، اما شما قادر خواهید بود تا به عنوان و خلاصه و توضیح کوتاهی آز آن ها دسترسی داشته باشید.
  5. سیویلیکا: پایگاه تخصصی کنفرانس های علمی کشور که به نشر مجموعه مقالات همایش و کنفرانس های داخل ایران میپردازد.

منابع کاربردی برای دانشجویان

تبدیل عکس به متن یا تبدیل pdf به  word

  1. متن یار نیز یکی دیگر از سایت های مورد نیاز دانشجویان و یک ابزار بسیار کاربردی و فوق العاده برای افرادی است که می خواهند یک فایل پی دی اف، یا عکس و حتی برخی مطالب دست نویس را به صورت متن تایپی یا فایل ورد دریافت کنند. شما می توانید به انتخاب خودتان یا از سایت و یا از ربات تلگرام آن استفاده نمایید.

برای مثال فرض کنید استاد شما می خواهد تا از یک کتاب که متن تایپی آن در دسترس نیست، یک فایل پاورپوینت کامل (به شکل جزوه) بسازید. تایپ کردن چنین فایلی قطعا کاری سخت و زمان بر است. در این صورت کم هزینه ترین و سریع ترین کار این است که فایل را در ابزار متن یار آپلود کرده و متن تایپی یا فایل word آن را دریافت نمایید.

سایت های مورد نیاز برای دانشجویان

پروژه های دانشجویی

دو نمونه از سایت هایی که می توانید پروژه های دانشجویی خود را به آن ها سپرده (برون سپاری کنید) نیز در رتبه ۸ و ۹ این مطلب قرار داده شده اند. به گفته بسیاری از دانشجویان، این دو سایت کیفیت بالایی را ارائه می دهند.

  1. سایت کارت پروژه
  2. سایت anjamprojeh.ir

ترجمه

  1. سایت شبکه مترجمین ایران (transnet.ir) : اگر میزان تخصصی و حرفه ای بودن ترجمه برایتان مهم نباشد، به احتمال زیاد به سراغ گوگل ترنسلیت و ابزارهای مشابه آن میروید. در غیر این صورت لازم است حتما از خدمات ترجمه حرفه ای تر استفاده نمایید. سایت ترنسنت خدمات ترجمه تخصصی متن، مقاله، کتاب، ترجمه همزمان، تولید محتوا، ویرایش نیتیو و غیره ارائه می دهد.

در این مطلب به معرفی و بررسی ۱۰ تا از مفید ترین و کاربردی ترین وبسایت های دانشجویی و ابزار هایی که تمام دانشجویان حداقل یکبار به آن ها احتیاج پیدا می کنند پرداختیم. این موارد شامل سایت های جستجو و دانلود مقاله و پایان نامه، کتاب، سایت دانلود قالب پاورپوینت، ترجمه، تبدیل عکس و پی دی اف به متن و همچنین سایت های خدمات دانشجویی می باشد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *