خانه » آگهی رپورتاژ » وب سایت چیست و چرا باید یک سایت داشته باشیم؟

وب سایت چیست و چرا باید یک سایت داشته باشیم؟

در مورد وب سایت بیشتر بدانیم

 وب سایت چیست؟

بیش از سه دهه از ظهور اولین وبسایت در جهان می‌گذرد و در این مدت صدها میلیون وبسایت جدید به فضای وب اضافه شده که هرکدام خدمات یا محصولاتی را به کاربران خود ارائه می‌دهند و هدف خاصی را دنبال می‌کنند. در ایران هم مثل بقیه جهان، خیلی سریع سایت‌ها شروع به کار کردند و فرصت‌های درآمدزایی بسیاری را برای مردم فراهم آوردند. امروزه کسب و کار اینترنتی بسیار پر رونق و پرطرفدار است و اغلب افراد دوست دارند که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند یا کسب و کار فعلی خود را در فضای اینترنت گسترش دهند. در این مقاله به این سوال که وب سایت چیست می‌پردازیم و مهم‌ترین مزیت‌های داشتن یک وبسایت را شرح می‌دهیم.

 وب سایت چیست؟

وب سایت یک نرم افزار تحت وب است که روی یک سرور میزبانی می‌شود و در آن اطلاعات و فایل‌های مختلف به کاربران نمایش داده می‌شود. وب سایت‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توانیم به وب سایت‌های فروشگاهی، وب سایت‌های خدماتی، وب سایت‌های سرگرمی، شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتگو اشاره کنیم. امروزه شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین نوع وب سایت هستند و میلیاردها کاربر در سراسر جهان حداقل از یک شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. هر روزه نیز تعداد زیادی وب‌سایت به فضای اینترنت اضافه می‌شود. تمامی وب سایت‌های موجود در اینترنت در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند مقدار کاربران بیشتری را به خود جذب نمایند و از این راه درآمدزایی کند. حال که به سوال وبسایت چیست پاسخ دادیم، نوبت به بررسی مزیت‌های وب سایت می‌رسد.

 چرا باید یک سایت داشته باشیم؟

 چرا باید یک سایت داشته باشیم؟

امروزه اینترنت و فضای مجازی بخش بسیار بزرگی از زندگی همه انسان‌ها را تشکیل داده است و همه ما بخشی از روز خود را در فضای مجازی و در جستجو بین و سایت‌های مختلف می‌گذرانیم. به همین خاطر در چنین دنیایی همه نیاز به داشتن یک وبسایت دارند تا بتوانند حضور خود در فضای مجازی را تثبیت کنند و در فضای رقابتی موجود، حرفی برای گفتن داشته باشند. برخی از مهم‌ترین مزیت‌های داشتن وبسایت را در ادامه شرح می‌دهیم.

 فروش اینترنتی

امروزه خرید اینترنتی به یکی از اصلی‌ترین روش‌های خرید در جهان تبدیل شده است و اغلب افراد ترجیح می‌دهند که تمامی اقلام مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خرید کرده و درب منزل دریافت کنند تا از دردسرهای مربوط به خرید حضوری دور باشند. فروشگاه‌های اینترنتی همواره در حال رشد و گسترش هستند و هر روز نیز به تعداد کاربران آنها اضافه می‌شود. این موضوع فرصت‌های درآمدزایی بسیاری را در فضای اینترنت فراهم نموده است که برای تولید کنندگان و فروشندگان کالا جذابیت بالایی دارند.

 معرفی خدمات

در دنیای امروز اغلب افراد ترجیح می‌دهند که پیش از سفارش خدمات به یک شرکت، مشکل خود را در اینترنت جستجو کند و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات را از این طریق پیدا کنند. به همین علت حضور داشتن در فضای وب و داشتن یک وب سایت کمک می‌کند که مشتریان بیشتری پیدا کنید و راحت‌تر کسب و کار خود را رونق دهید.

پرسونال برندینگ

همانطور که گفته شد، امروزه جستجو کردن همه چیز در اینترنت به یک عادت برای انسان‌ها تبدیل شده است و ما تقریباً همه چیز را در اینترنت جستجو می‌کنیم. بنابراین فضای بسیار مناسبی برای معرفی خود به دیگران ایجاد شده است و از این راه می‌توان اهداف پرسونال برندینگ را راحت‌تر و موثر تر دنبال کرد. داشتن یک وبسایت شخصی که سوابق و توانایی‌های شما را نمایش دهد، باعث می‌شود که هم خود را به عنوان یک انسان قابل اطمینان به دیگران معرفی کنید و هم شبکه سازی آسان‌تری داشته باشید.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی شامل تمامی شیوه‌ها و روش‌های مختلف برای افزایش فروش می‌شود و ابزارهای متنوعی در بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاثیر برخی از آن‌ها بسیار بیشتر از سایرین است. بازاریابی اینترنتی یکی از شاخه‌های بازاریابی است که موثر ترین آنها نیز به شمار می‌رود. با توجه به این که اغلب افراد ساعت‌های طولانی را در فضای اینترنت به سر می‌برند، فضای بسیار مناسبی برای بازاریابی در اینترنت به وجود آمده است و از این راه می‌توان خیلی سریع‌تر و آسان‌تر پیام‌های تبلیغاتی را به مشتریان بالقوه ارائه کرد. علاوه بر این بازاریابی اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارد و می‌توان از همه جای یک کشور و حتی جهان مشتریان کسب و کار خود را با استفاده از بازاریابی اینترنتی پیدا کرد و به این طریق با سرعت بیشتری کسب و کار خود را توسعه بخشید. یکی از اولین ملزومات بازاریابی اینترنتی نیز داشتن یک وب سایت مناسب است.

 چگونه یک وب سایت بسازیم؟

 چگونه یک وب سایت بسازیم؟

اولین راهی که برای داشتن یک وب سایت به ذهن خیلی‌ها می‌رسد، سفارش طراحی سایت یا طراحی فروشگاه اینترنتی به شرکت‌های طراحی سایت است. این روش شاید آسان ترین شکل ایجاد یک وب سایت باشد اما هزینه‌های بالایی در پی دارد و معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که چنین هزینه‌هایی را نپردازند و خود اقدام به ایجاد وب سایت نمایند که غالباً نتیجه مناسبی در بر ندارد. بهترین شیوه برای کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی برای داشتن وب سایت بپردازند و دوست دارند که خود وب سایتشان راه اندازی نمایند، استفاده از یک سایت ساز است. سایت ساز پرتال به نشانی portal.ir/website یکی از بهترین سایت سازهای ایرانی است که ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

 سایت ساز پرتال

پرتال توسط یکی از با سابقه ترین و حرفه ای ترین تیم های طراحی سایت ایران ساخته شده است و تمامی امکانات مورد نیاز برای ساخت یک وب سایت حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد. شما با استفاده از سایت ساز پرتال می توانید خیلی سریع و به آسان ترین شکل ممکن، بدون آن که هیچگونه نیازی به کدنویسی داشته باشید، سایت خود را ایجاد و مدیریت نمایید. همه کار ها به صورت مرحله به مرحله انجام می شود و آموزش های مختلفی نیز به شما ارائه می گردد تا همه کار ها را خودتان و بدون نیاز به کمک دیگران انجام دهید.  برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *