خانه » دانستنی ها » هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

دانستنی های تحصیل رشته پزشکی در روسیه + هزینه ها

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

اگر قصد تحصیل رشته پزشکی در یکی از دانشگاه‌های روسیه را دارید، حتما پیشنهاد می‌کنیم این پست را مطالعه کنید.

روسیه یکی از کشورهایی است که در چند سال اخیر مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. مناسب بودن هزینه تحصیل پزشکی در روسیه یکی از عواملی است که علاقه‌مندان به تحصیل رشته پزشکی بدان توجه می‌کنند. دانشگاه‌های روسیه با افزایش استانداردهای آموزش عالی و بهره‌گیری از اساتید معتبر، توانسته‌اند اعتبار دانشگاه‌های خود را در جهان افزایش دهند.

به همین دلیل فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های روسیه و همچنین دانشگاه‌های پزشکی این کشور می‌توانند در هر نقطه از جهان وارد بازار کار شوند. ازطرف دیگر هزینه تحصیل پزشکی در روسیه مقرون به صرفه است و این عامل به همراه فاکتورهای دیگر موجب افزایش محبوبیت دانشگاه های پزشکی روسیه در جهان شده است.

تحصیل پزشکی در روسیه

رشته پزشکی یکی از رشته‌های دانشگاهی پرطرف‌دار در بین دانشجویان جهان است. دانشگاه های پزشکی روسیه نیز با فراهم‌سازی زیرساخت‌های مهم و اساسی، تلاش می‌کنند در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرند. برای تحصیل پزشکی در روسیه آزمون ورودی وجود ندارد؛ ولی دانشجویان ابتدا باید در دوره پادفک شرکت کنند.

در این دوره دروس علوم پایه مانند شیمی، زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیک تدریس می‌شود و دانشجویان در پایان دوره نه‌ماهه در آزمون پایانی دوره شرکت کرده و وارد دانشگاه می‌شوند. باتوجه‌به امکانات مجهز و کیفیت بالای آموزش، هزینه تحصیل پزشکی در روسیه بسیار مناسب است.

برای آگاهی از تمام اطلاعات مربوط به هزینه تحصیل پزشکی در روسیه و دانشگاه‌های برتر این کشور می‌توانید با مؤسسه علم ویرا در ارتباط باشید. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با سابقه درخشان، بهترین مسیرهای مهاجرت تحصیلی را به متقاضیان نشان می‌دهد.

تحصیل پزشکی در روسیه

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

با بررسی هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا و مقایسه آن‌ها با هزینه تحصیل پزشکی در روسیه، به این حقیقت پی می‌بریم که شهریه دانشگاه‌های روسیه بسیار مناسب است. دانشگاه های پزشکی روسیه دارای بهترین تجهیزات آموزشی و پزشکی مدرن هستند و از استانداردهای آموزشی بین‌المللی تبعیت می‌کنند. ازطرف دیگر همکاری‌های علمی‌پژوهشی این دانشگاه‌ها با مراکز علمی معتبر جهان اعتبار مدرک پزشکی روسیه را در سطح بین‌الملل افزایش داده است.

استفاده از بورسیه پزشکی روسیه یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی این کشور است. دانشجویان با داشتن رزومه علمی و تحصیلی درخشان می‌توانند برای اخذ بورسیه درخواست دهند. با اخذ بورسیه، دانشجویان از پرداخت تمام یا بخشی از هزینه تحصیل پزشکی در روسیه معاف می‌شوند. به‌طورکلی هزینه تحصیل پزشکی در روسیه شامل دو بخش یعنی هزینه دوره پادفک و شهریه دانشگاه‌های روسیه است. هزینه تحصیل به دانشگاه محل تحصیل، نوع دانشگاه و زبان تحصیل بستگی دارد. در ادامه شهریه پزشکی چند دانشگاه معتبر روسیه آمده است. شهریه‌ها به‌صورت سالانه هستند.

ملی سن‌پترزبورگ پاولوف سن‌پترزبورگ فدرال کازان نووسیبیرسک سماشکو

مسکو

لومونوسف

مسکو

پیراگوف مسکو
پزشکی (انگلیسی) ۴۸۴.۴۰۰ روبل ۴۲۰.۸۰۰ روبل ۴۹۳.۷۴۰ روبل ۶.۵۰۰ روبل ندارد ندارد ۵۰۰.۰۰۰ روبل
پزشکی (روسی) ۴۴۶.۵۰۰ روبل ۳۲۹.۸۰۰ روبل ۳۸۶.۷۰۰ روبل ندارد ندارد ۵۲۵.۷۴۰ روبل ۵۰۰.۰۰۰ روبل
دندانپزشکی (انگلیسی) ۴۵۳.۶۰۰ روبل ندارد ۴۹۳.۷۴۰ روبل ندارد ندارد ندارد ۵۰۰.۰۰۰ روبل
دندانپزشکی (روسی) ۴۱۸.۲۰۰ روبل ۳۸۶.۷۰۰ روبل ۳۸۶.۷۰۰ روبل ندارد ۵۸۰.۰۰۰ روبل ندارد ۵۰۰.۰۰۰ روبل
داروسازی ندارد ندارد ۲۵۵.۸۴۰ روبل ندارد ندارد ۴۶۳.۷۰۰ روبل ۳۵۰.۰۰۰ روبل

تحصیل رایگان پزشکی در روسیه

دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل پزشکی در روسیه عازم این کشور می‌شوند می‌توانند با اخذ بورسیه تحصیلی، تحصیل رایگان پزشکی در روسیه داشته باشند. متقاضیان باید شرایط علمی و تحصیلی لازم را داشته باشند. رزومه علمی درخشان، کسب نمرات عالی در طول دوره تحصیل در روسیه و اثبات این شایستگی‌ها از جمله شرایط اخذ بورسیه پزشکی روسیه است.

علم ویرا یکی از برترین مؤسسات مهاجرتی است و جدیدترین اطلاعات دانشگاه‌های پزشکی روسیه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. شما می‌توانید با خیالی آسوده پرونده مهاجرتی خود را به ما بسپارید.

تحصیل رایگان پزشکی در روسیه

بورسیه پزشکی روسیه

همان‌طور که گفتیم امکان برخورداری از بورسیه پزشکی روسیه یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. بورسیه تحصیلی می‌تواند تمام یا بخشی از هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را پوشش دهد. مهم‌ترین بورسیه پزشکی روسیه عبارت‌اند از:

۱. بورسیه دولت روسیه

این نوع بورسیه که ازطرف دولت به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود تمام شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد. همچنین یک کمک‌هزینه به ارزش  ۲.۰۰۰ روبل همراه با خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. متقاضیان باید به زبان انگلیسی یا روسی کاملاً مسلط باشند و در آزمون یا مصاحبه پذیرش بورسیه نیز شرکت کنند.

۲. بورسیه مستقیم دانشگاه‌ ها

برخی دانشگاه‌های روسیه مانند دانشگاه سن‌پترزبورگ به دانشجویان خارجی واجد شرایط بورسیه تحصیلی اعطا می‌کنند. دانشجویان باید برای اخذ بورسیه درخواست داده و مدارک لازم مانند پاسپورت، مدارک تحصیلی، رزومه و گواهی پزشکی ارائه دهند. متقاضی باید بتواند شایستگی خود را برای دریافت بورسیه اثبات کند. دریافت این بورسیه‌ها موجب کاهش هزینه تحصیل پزشکی در روسیه خواهد شد.

باتوجه‌به اهمیت پروسه مهاجرت تحصیلی، مؤسسه علم ویرا تمام اطلاعات مربوط به دانشگاه های پزشکی روسیه را بادقت دنبال کرده و تلاش می‌کند جدیدترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار دهد. مؤسسه علم ویرا با تیم قوی خود متشکل از مشاوران، وکلا و حقوق‌دانان، بهترین گزینه‌های تحصیل پزشکی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

شهریه دانشگاه های روسیه

دانشگاه های پزشکی روسیه با داشتن امکانات آموزشی و اعتبار مدرک تحصیلی در سطح جهان، توانسته‌اند در رنکینگ‌های بین‌المللی و رنکینگ دانشگاه های روسیه رتبه‌های خوبی کسب کنند. همچنین در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، هزینه تحصیل پزشکی در روسیه و شهریه دانشگاه‌های روسیه بسیار اقتصادی و مناسب است. در دانشگاه‌های روسیه استانداردهای جهانی آموزش کاملاً رعایت می‌شود. تمام این عوامل موجب افزایش انگیزه دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در روسیه می‌شود.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

هزینه زندگی دانشجویی روسیه موضوع مهم دیگری است که باید در کنار هزینه تحصیل پزشکی در روسیه به آن پرداخت. محل اقامت دانشجویان یکی از موارد مهمی است که دانشگاه‌های روسیه به آن اهمیت می‌دهند. خوابگاه‌های دانشجویی با تمام امکانات زندگی دانشجویی در اختیار دانشجویان هستند. البته ممکن است برخی دانشجویان اقامت خانگی را ترجیح داده یا خود خانه شخصی دانشجویی اجاره کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه به سبک زندگی، شهر محل تحصیل و محل اقامت دانشجو بستگی دارد؛ زیرا هزینه زندگی در شهری مانند مسکو بالاتر از سایر شهرهای روسیه است.  برخی بورسیه‌های تحصیلی مانند بورسیه دولت روسیه، بخشی یا تمام هزینه زندگی را پوشش می‌دهند و این می‌تواند امتیاز خوبی برای دانشجویان خارجی باشد. در ادامه میانگین هزینه زندگی دانشجویی در روسیه آمده است:

شهر هزینه زندگی دانشجویی
مسکو ۵۰۰ دلار در ماه
سن‌پترزبورگ ۳۰۰-۳۵۰ دلار در ماه
کازان ۳۰۰ دلار در ماه

جمع‌بندی

باتوجه‌به اینکه امکانات آموزشی، تجهیزات آموزش پزشکی و اعتبار دانشگاه‌های روسیه بسیار بالا است، هزینه تحصیل پزشکی در این کشور بسیار اقتصادی و مناسب است. علاوه بر مناسب‌بودن هزینه تحصیل پزشکی در روسیه، هزینه زندگی دانشجویی نیز بسیار مناسب است.  یکی از امکانات تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی روسیه امکان استفاده از بورسیه تحصیلی است که می‌تواند بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش دهد.

میزان هزینه زندگی دانشجویی در روسیه به سبک زندگی، شهر محل تحصیل و محل اقامت دانشجو بستگی دارد. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا از معتبرترین مراکز مهاجرتی است که تلاش می‌کند بهترین اطلاعات و خدمات مهاجرتی را در اختیار  متقاضیان قرار دهد. با علم ویرا می‌توانید از موفقیت پرونده مهاجرتی خود مطمئن باشید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *