خانه » آگهی رپورتاژ » هزینه های تحصیل در کانادا در سال ۲۰۲۲

هزینه های تحصیل در کانادا در سال ۲۰۲۲

هزینه های تحصیل در کانادا

یکی از کشورهای پهناور جهان که هر ساله دانشجویان بسیاری آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، کشور کاناداست. دانشگاه‌های این کشور از رتبه علمی بالایی برخوردار هستند و این موضوع باعث شده تا بسیاری دانشجویان به ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها علاقه‌مند شوند. اما قطعا زندگی در چنین کشوری بار مالی هم برای دانشجو به همراه دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با هزینه زندگی و هزینه تحصیل در کانادا بیشتر آشنا شوید.

هزینه های پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پذیرش در کشور کانادا هم با توجه به شرایط سختی که دارد، دارای هزینه‌های بسیاری است. برای هر بخشی از ترجمه مدارک گرفته تا سفر به کانادا باید هزینه‌های جداگانه هر بخش را بپردازید. در ادامه با هزینه‌های پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی در کانادا بیشتر آشنا خواهید شد:

ترجمه مدارک

برای اخذ پذیرش تحصیلی لازم است که تمام مدارک تحصیلی و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی خود را به زبان کشور مقصد ترجمه کنید. البته این ترجمه باید به صورت ترجمه رسمی باشد، از این رو یک فرد متخصص و کاربلد باید مدارک تحصیلی و مدارک مورد نیازتان را ترجمه کند.
برای اینکه مدارک ترجمه شده به رسمیت شناخته شوند باید دارای مهر وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری باشد. در جدول زیر هزینه ترجمه مدارک در سال ۱۴۰۱عنوان شده است:

نوع مدرک هزینه ترجمه رسمی
سند طلاق ۱۰۰ هزار تومان
سند ازدواج ۱۰۰ هزار تومان و هر سطر مهریه ۲۰۰۰ تومان
کارت پایان خدمت ۵۰ هزار تومان
دفترچه بیمه ۵۰ هزار تومان
توصیه نامه ۴۰ هزار تومان و هر سطری۲۰۰۰ تومان
شناسنامه ۴۰ هزار تومان
کارت ملی ۳۵ هزار تومان
ریزنمرات دانشگاهی هزار تومان ۳۰ و هر درسی ۹۰۰ تومان
ریزنمرات دبیرستان ۲۰ هزار تومان و هر درسی ۹۰۰ تومان
کارت شناسایی ۴۰ هزار تومان
کارت معافیت ۴۰ هزار تومان

هزینه مدرک زبان

کانادا کشوری دو زبانه است، از این رو برای ادامه تحصیل در آن نیاز به یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید. این موضوع تنها زمانی برای دولت کانادا ثابت می‌شود که شما مدرک معتبر ارائه دهید.
در حال حاضر بیشتر دانشجویان نسبت به اخذ مدرک زبان انگلیسی اقدام می‌‌کنند. برای حضور در دانشگاه‌های این کشور باید آیلتس با نمره ۶ داشته باشید، البته برخی از دانشگاه‌ها مدرک تافل را هم قبول می‌کنند. این دو مدرک در بیش از ۱۴۰ کشور جهان اعتبار دارند. هزینه آزمون تافل و آیلتس در سال گذشته در کشور ما به ترتیب ۲۴۰ و ۲۵۰ دلار بود.

هزینه مدرک زبان

تمکن مالی

یکی از شروط مهم پذیرش تحصیلی، اثبات تمکن مالی است. اگر دانشجو نتواند تمکن مالی خود را اثبات کند، به هیچ عنوان نمی‌تواند از جانب دانشگاه مورد نظر اپلای تحصیلی دریافت کند. برای دریافت نامه تمکن مالی باید هزینه مورد نظر را که در جدول زیر عنوان خواهیم کرد به بانک پرداخت کنید.

تعداد هزینه تمکن مالی
برای یک نفر ۱۲۹۶۰ دلار
برای دو نفر ۱۶۱۳۵ دلار
برای سه نفر ۱۹۸۳۶ دلار
برای چهار نفر ۲۴۰۸۳ دلار

هزینه اپلیکیشن فی

هزینه مربوط به اپلیکیشن فی باید به دانشگاه انتخاب شده پرداخت شود. به این ترتیب دانشگاه بعد از پرداخت هزینه درخواست پذیرش و مدارک تحصیلی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. در صورتی که درخواست پذیرش شما قبول نشود به هیچ عنوان هزینه پرداخت شده عودت داده نخواهد شد. هزینه اپلیکیشن فی در هر دانشگاه و استان کانادا متفاوت است. یکی از بیشترین هزینه‌های تحصیلی مربوط به هزینه اپلیکیشن فی می‌باشد. معمولا در تمامی استان‌های کانادا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار است.

هزینه انگشت نگاری

هزینه انگشت نگاری برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای کانادا هستند، حدود ۸۵ دلار است. علاوه بر هزینه انگشت نگاری هر دانشجو باید برای ارزیابی ویزای دانشجویی یا همان استادی پریمیت خود ۱۸۵ دلار بپردازد.

هزینه انگشت نگاری

شهریه دانشگاه

 شهریه دانشگاه با توجه به نوع رشته، شهر مورد نظر، نام دانشگاه و… متفاوت خواهد بود. معمولا شهریه دانشگاه‌های کانادا بین ۱۶ تا ۵۰ هزار دلار کاناداست. البته پیشنهاد میکنیم مقاله ارزانترین کالج های کانادا را مطالعه کنید تا بتوانید موسسه آموزشی با کمترین شهریه را انتخاب کنید.

هزینه سفر به کانادا

بعد از اتمام تمام مراحل باید به فکر هزینه‌های سفر خود باشید. عواملی چون نوع پرواز، عوارض خروج از کشور، بلیط هواپیما و… می‌تواند تمام این شرایط را تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه های زندگی در کانادا

با توجه به مقاله هزینه تحصیل در کالج های در کانادا: سوالی که برای دانشجویان در زمینه ادامه تحصیل مطرح می‌شود، بحث هزینه تحصیلی و شهریه کالج یا دانشگاه است. باید گفت که ادامه تحصیل و زندگی در یک کشور دیگر ممکن است از لحاظ هزینه کمی برایتان سنگین باشد. از این رو اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید بهتر است قبل از عملی کردن تصمیم خود نسبت به هزینه‌های آن آگاهی پیدا کنید. هزینه زندگی در کانادا به شرح زیر است:

هزینه مسکن

 یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی یک دانشجو در کانادا، مسکن است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به دانشجویان این اجازه را می‌دهند تا در خوابگاه‌های داخل دانشگاه اقامت داشته باشند. اما به طور کلی خوابگاه دانشجویان به سه دسته تقسیم می‌شوند: خوابگاه سنتی، سوئیت و آپارتمان.
اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه هم به دو شکل اجاره مسکن و هوم استی هستند.
شهریه سالانه خوابگاه‌های دانشجویی ۱۲ هزار دلار در سال است. البته این هزینه با توجه به نوع دانشگاه، نوع شهر و… متفاوت است. هزینه اجاره سوئیت و هوم استی هم با توجه به نوع منطقه، شهر و… متفاوت است.

هزینه حمل و نقل

کشور کانادا با وجود اینکه به عنوان دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه قرار گرفته است، اما سیستم حمل و نقل بسیار با کیفیتی دارد. کرایه مترو در این کشور حدود ۳ تا ۴ دلار است، هزینه تردد با خودروی شخصی حدود ۲۶ دلار و…..

هزینه خورد و خوراک

 هزینه خورد و خوراک در این کشور زیاد نیست، اگر بتوانید از حراجی‌های آخر هفته موادغذایی خود را تهیه کنید هزینه خورد و خوراک شما بسیار کمتر خواهد شد. به عنوان مثال یک خانواده ۴ نفره باید حدود ۷ هزار دلار در ماه را برای خورد و خوراک خود در نظر بگیرند. البته هزینه موادغذایی در هر شهری در این کشور متفاوت است. در شهر ونکوور حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه خورد و خوراک اضافه خواهد شد.

هزینه خورد و خوراک

هزینه تفریح

 هزینه تفریح در این کشور به نوع تفریح بستگی دارد. هزینه باشگاه بدنسازی در این کشور حدود ۵۱ دلار، هزینه اجاره زمین تنیس حدود ۲۵ دلار، بلیط سینما ۱۵ دلار و…..
این هزینه‌ها تنها بخشی از هزینه‌های تفریح در این کشور است.

هزینه لباس

 لباس‌های برند و مارک‌دار در این کشور بسیار گران است. بهتر است از فروشگاه‌های لباس‌های خود را تهیه کنید که به قیمت کارخانه اجناس خود را می‌فروشند. قیمت لباس در این فروشگاه‌ها به شرح زیر است: شلوار جین: ۶۰ دلار، کفش مردانه:۱۲۰، کفش پیاده روی:۱۰۲ و….

کلام آخر

هزینه تحصیل در کشور کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بسیار کمتر است. اما برای ادامه تحصیل در این کشور طبق مقاله مدارک لازم برای اپلای دانشگاه کانادا به مدارکی چون پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات، مدرک زبان، رزومه تحصیلی و شغلی، پر کردن فرم‌های مربوط به ثبت نام دانشگاه، انگیزه نامه، مدارک مربوط به آزمون‌های جی مت و ..، توصیه نامه از استاد، رزومه مربوط به مقالات، پژوهش‌ها و تحقیقات علمی معتبر نیاز است.  

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *