خانه » آگهی رپورتاژ » با یادگیری این مهارت‌ها به سادگی شغل مناسب پیدا می‌کنید

با یادگیری این مهارت‌ها به سادگی شغل مناسب پیدا می‌کنید

آشنایی با مهارت‌های کاربردی برای ورود به بازار کسب و کار

 وارد بازار کار شدن

بهترین مهارت‌ها برای ورود به بازار کار

داشتن شغل مناسب یکی از دغدغه‌های مهم افراد در زندگی‌ است که گاه با مشکلات فراوانی همراه می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراهم بودن امکاناتی از قبیل فعالیت در فضای مجازی، دایره انتخاب شغل وسیع‌تر گشته و افراد می‌توانند با کار کردن بر روی مهارت‌های شخصی، بازار کار پررونقی را در این فضا تجربه کنند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به آموزش‌های آنلاین بسیاری دست یافت، در این زمینه یکی از بهترین وب سایت های آموزشی سایت فرادرس است، که هرکسی باتوجه به علایق و سلایق خود، آموزش مدنظرش را انتخاب کرده و قدم اول برای شروع یک کسب و کار موفق را آغاز می‌کند. بسیاری از شغل های اینترنتی نیاز به مدرک تحصیلی یا سن مخصوصی ندارد. چیزی که مهم است، مهارت شماست.

یکی از دلایل نارضایتی افراد از پیدا نکردن شغل مناسب، عدم برخورداری آن‌ها از توانایی های لازم برای داشتن شغل موردنظرشان است؛ اما کسانی که از هر فرصتی برای کسب مهارت برای ورود به بازار کار استفاده می‌کنند، قطعا درصد موفقیت بالایی نسبت به سایرین خواهند داشت.

برای تقریب ذهن شما به این موضوع، بهتر است از مثال‌های آشنا و تجربه‌های افراد در این زمینه سخن به میان آورد؛ شخصی را در نظر بگیرید که مهارت‌های ساده و راحتی همچون کار کردن با ورد (Word)، اکسل (Excel)، فتوشاپ (Photoshop) آشنا باشد، علاوه بر استخدام حضوری، می‌تواند بصورت غیرحضوری و از راه دور، کسب درآمد اینترنتی داشته باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی افراد، همین مهارت‌ها را بصورت آنلاین فرا می‌گیرند و با تمارین بسیار، به تسلط مناسبی در این زمینه دست می‌یابند که خود به تنهایی بازار کار برای خود ایجاد می‌کنند. برخی با آموزش همین مهارت‌ها در فضای مجازی، درآمد خوبی هم به‌دست می‌آورند.

مهارت‌های کاربردی برای ورود به بازار کسب و کار

دوره های آموزشی برای بازار کار

این تنها مثال ساده ای از اهمیتِ داشتن مهارت برای ورود به بازار کار بود. مهارت‌های بسیاری وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

مجموعه آموزش ICDL

◊ برنامه‌نویسی

تدوین‌گری

طراحی سایت

ویراستاری و تایپ کردن

مترجمی زبان‌های خارجه

ساخت پادکست

عکاسی

موشن‌گرافی

و دیگر شغل‌های اینترنتی فراوانی که فقط کافیست انگیزه لازم برای انجام آن را داشته باشید. پس بجای گله‌کردن از نداشتن شغل و درآمد مناسب، بهتر است انرژی‌تان را صرف یادگیری مهارت‌های شغلی در هر زمینه‌ای که علاقه دارید به‌کار بگیرید. لطفا از همان ابتدا انتظار درآمد میلیونی و میلیاردی از خودتان نداشته باشید. هرکاری یک آغازی دارد؛ کم‌کم در اثر گذر زمان و شناخته شدن شما به عنوان یک شخص توانمند، سفارش‌های کار به شما بیشتر شده و نتیجه کارتان را خواهید دید.

امروزه آموزش‌های آنلاین، یکی از بسترهای موفقیت افراد در زمینه شغلی محسوب می‌شوند. بجای گذراندن وقت در کلاس‌های حضوری و تحمل خستگی‌های مسیر و اختصاص دادن بخشی از زمان‌تان برای مسیر رفت و برگشت، بهتر نیست همان آموزش را با کیفیت بیشتر و در مدت زمان کم‌تری در خانه فرا بگیرید؟

سایت های اینترنتی معتبری همچون سایت فرادرس، آموزش‌های مفید و کاربردی همچون تایپ ده انگشتی،آموزش اکسل، آموزش ورد، پاورپوینت، اکسس و آموزش‌های فراوان دیگری را دارا هستند که مطمئنا به شما و افزایش مهارت‌هایتان کمک خواهد کرد.

یادگیری و مهارت‌های کاربردی جهت استخدام

برای یک شغل خوب نیاز به مهارت هایی داریم که در ادامه با آن آشنا می‌شویم:

کسب توانایی در زمینه شغلی مدنظر

باتوجه به شغلی که مد نظرتان هست، بهتر است مهارت های ضروری در آن زمینه را کسب کنید تا رزومه خوبی برای خودتان داشته باشید؛ مثلا کسی که قصد دارد شغل خیاطی را انتخاب و در آن زمینه کسب درآمد کند، باید با نحوه الگو کشیدن، برش و انواع دوخت و سایر مهارت‌های کاربردی و مناسب، آشنایی داشته باشد تا بتواند بهترین کار را تحویل مشتری دهد. بدون شک اگر کارفرما یا مشتری، کار تمیز و باکیفیت شما را ببیند، درخواست‌های بیشتری به شما خواهند داشت و رفته رفته به دیگران معرفی خواهید شد.

کسب توانایی در زمینه شغلی مدنظر

داشتن وجدانِ کاری

رضایت‌بخش بودن کار شما بستگی به میزان وجدانِ کاری شما دارد؛ بدین صورت که اگر کارتان را با انگیزه انجام دهید و کم‌کاری نکنید، محصول عملکرد شما، کار باکیفیتی می‌شود که هم خودتان راضی خواهید بود و انگیزه‌تان برای ادامه کار بیشتر می‌شود و هم کسی که قرار است کار را به او تحویل دهید از نتیجه خرسند می‌گردد و روی شما حساب باز می‌کند.

دقت و جزئی‌نگری

برای انجام کار درست، باید دقت بیشتری به خرج داد و به نکته‌های ریز اما مهم در انجام کار توجه کرد؛ گاهی افرادی که کار شما را نظاره می‌کنند بصورت جزئی و بادقت به کارتان می‌نگرند و اگر شما دقت کافی را در انجام کار و اصلاح ضعف‌های آن نداشته باشید، ممکن است همان ضعف‌‌های کوچکی که از آن غفلت ورزیدید، در نگاه دیگران جلوه کند و به اعتبار شما لطمه زند.

انتقادپذیر بودن

کارهایی که انجام می‌هیم لزوما مصون از خطا و اشتباه نیست؛ بسیار اتفاق می‌افتد که کاری را اشتباه انجام می‌دهیم. در اینصورت اگر کسی ما را از اشتباهمان مطلع نمود نباید ناراحت شویم چرا که توانسته‌ایم از نقص کارمان آگاه شده و آن را اصلاح کنیم.

گاهی افراد به اصل کار انتقاداتی وارد می‌کنند؛ ممکن است همان لحظه از صحبت‌های آنها عصبانی شویم و این کارشان را دخالت بیجا تلقی کنیم اما بهتر است در این مواقع کلاه خود را قاضی کنیم. شاید اشکال از کار خود ما باشد اما به‌دلیل تعصب بیجا نتوانسته‌ایم ایراد کارمان را ببینیم و توجه کردن به این انتقادها می‌تواند باعث پیشرفت ما شود.

مهارت‌های کاربردی برای ورود به بازار کسب و کار

توانایی ارتباط برقرار کردن با افراد

داشتن اضطراب، استرس، خجالت‌ کشیدن‌های افراطی، دست‌پاچه شدن هنگام صحبت با افراد یا در مقابل جمعیت قرار گرفتن و … ممکن است به کار شما لطمه بزند. توانایی سخن گفتن با افراد و داشتن صبر و حوصله در برخورد با آن‌ها بی شک به موفق شدن شما در زمینه شغلی‌تان کمک می‌کند.

تنبلی نکردن

کارکردن با تنبلی و موکول کردن کارها به لحظه آخر، یکی از موانع موفقیت افراد محسوب می‌شود. معمولا افراد تنبل، علاوه بر اینکه کارهایشان منظم انجام نمی‌شود، خودشان هم رغبتی به افزایش دانش‌های شغلی و کسب مهارت ندارند و این مسئله اثرات منفی در انجام کارهایشان خواهد داشت.

داشتن ایده‌های نو

ایده‌های نو داشتن در هر زمینه‌ای مفید است؛ مثلا همین قابلیت مهم، در کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بیشتری دارد. برخی از سایت‌ها و صفحه‌های فروش اینترنتی، سفارش‌های مشتری خود را با بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب آراسته می‌کنند و گاه با گذاشتن یک نامه کوچکی که حاوی کلمات محبت‌آمیز و انرژی‌بخش است، هم توجه خریدار را جلب کرده و رضایتمندی او را کسب می‌کنند و هم به بازار فروش خود رونق می‌بخشند.

کلام آخر

اگر شغلی برای خود پیدا نکرده‌اید هنوز هم دیر نشده! قدم اول (یعنی کسب مهارت‌های کاربردی با آموزش‌های مجازی) را که بردارید، انگیزه شما برای ادامه دادن این مسیر بیشتر می‌شود. برای این کار به سایت‌های آموزشی همچون سایت فرادرس مراجعه کنید و از آموزش‌های کاربردی‌شان بهره‌مند شوید. شبکه‌های اجتماعی را هم دست کم نگیرید! می‌توانید یک کسب و کار مستقل برای خود راه بیندازید و کسب درآمد کنید. پیشنهادهای کاری زمانی سمت شما روانه خواهند شد که نتیجه کار و کیفیت کار شما در معرض دید افراد قرار بگیرد. فرقی هم نمی‌کند چه شغلی انتخاب کرده اید. اعتماد مردم به شما، کلید موفقیت کسب و کار شما خواهد بود.

 

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *