خانه » دانستنی ها » معنی رومینگ چیست؟ همه چیز در مورد آن

معنی رومینگ چیست؟ همه چیز در مورد آن

همه چیز در مورد معنی رومینگ

معنی رومینگ چیست؟ همه چیز در مورد آن

معنی رومینگ چیست؟

رومینگ (Roaming) یا معادل فارسی آن فراگردی به معنی برقراری اتصال ارتباطات بی‌سیم در مکان‌هایی غیر از مکان‌هایی که اپراتورهای شبکه، خدمات ارائه می‌دهند، می‌باشد.

به بیان ساده‌تر زمانی که شما از محدوده آنتن‌دهی تلفن همراه خود خارج می‌شوید (محدوده‌هایی در داخل کشور که دکل‌های مخابراتی نصب نشده و یا به طور کلی خارج از کشور) امکان برقراری تماس، ارسال پیامک و اتصال به اینترنت شبکه را از دست می‌دهید، در این شرایط با فعال کردن رومینگ تلفن همراه خود، به شبکه‌های مخابراتی مقصد متصل خواهید شد.

نحوه کار رومینگ چگونه است؟

در صورتی که از محدوده آنتن‌دهی اپراتورهای داخل کشور خارج شوید، یا دستگاه شما به طور خودکار به دکل‌های مخابراتی کشور میزبان متصل می‌شود و یا شما باید به صورت دستی رومینگ گوشی خود را فعال کنید تا با اتصال به اپراتورهای کشور میزبان امکان برقراری تماس و استفاده از اینترنت شبکه را داشته باشید.

نحوه کار رومینگ به این صورت است که اپراتورهای تلفن همراه در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاهم‌نامه امضا می‌کنند تا مسافران کشور مبدأ در کشور مقصد به اپراتورهای تلفن همراه آنان متصل شده و از خدمات آنها استفاده کنند.

آیا فعال بودن رومینگ هزینه دارد؟

استفاده از خدمات رومینگ، هزینه‌های اضافه‌ای به شما تحمیل می‌کند. به همین دلیل در زمان فعال کردن آن پیام‌های هشداری دریافت می‌کنید که این هزینه اضافه را به شما یادآوری می‌کند. میزان این هزینه بستگی به اپراتور تلفن همراه شما و مبلغ قراردادی دارد که با کشورهای دیگر به امضا رسانده است.

در پاسخ به این سؤال که «تأثیر رومینگ در مصرف اینترنت چیست؟» باید گفت که در هنگام استفاده از رومینگ بسته‌های اینترنتی اپراتورهای داخلی غیرفعال می‌شوند و هزینه اینترنت بر اساس حجم مصرفی و مطابق با هزینه‌های اعلام‌ شده بر اساس تعرفه رومینگ محاسبه خواهد شد.

بنابراین حتی اگر از مودم‌های سیم‌کارت‌خور استفاده می‌کنید باید بدانید که اتصال به وای فای این مودم‌ها و استفاده از اینترنت آنها نیز برای شما هزینه رومینگ را به همراه خواهد داشت. اما رومینگ، بر وای فای خط ثابت و ADSL تأثیری نداشته و هزینه اضافی اعمال نمی‌کند.

مطالب دانستنی بیشتری بخوانید
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *