خانه » آگهی رپورتاژ » متاورس چیست؟ و کاربرد آن

متاورس چیست؟ و کاربرد آن

همه چیز درباره متاورس

آموزش متاورس

Metaverse از تلاقی دو کلمه Meta به معنای (فراتر) وuniverse به معنای (جهان) به دست آمده است. متاورس به طور کلی به معنای (فراتر از دنیا) است . دنیای متاورس، دنیایی دیجیتالی، از نسل جدید وب است، که از محیط‌های سه‌ بعدی آنلاین وغیرمتمرکز بوجود آمده است.

متاورس دنیایی دیجیتالی است، که شما می‌توانید هرگونه شخصیتی را خلق کنید و هر کاری را مانند خرید کردن، با آن شخصیت خلق شده انجام دهید. متاورس به عبارتی شبکه‌ای گسترده از فضاهای مجازی فعال است که در آن کاربران می‌توانند بصورت آواتار یا به کمک عینک‌های VR با اشیاء دیجیتالی و همدیگر در ارتباط باشند.

همچنین متاورس، دنیای مجازی بر بستر اینترنت است که تمام دارایی‌های دیجیتالی هر فرد را به هم مرتبط می‌کند؛ مثلا اکانت بازی شما، با کیف پول مجازی شما و همین طور هر دوی این‌ها با اکانت اینستاگرام شما متصل می‌شود. بنابراین هر شخصی می‌تواند یک زندگی مجازی داشته باشد. بدین صورت دنیایی بوجود می‌آید که کاربران با هویت‌های مجازی و دارایی‌های دیجیتالی خود با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این دنیای مجازی، دنیایی اجتناب‌ناپذیر است وبهتر است که هرچه زودتر خود را با این دنیا سازگار کنیم.

کاربرد‌های متاورس

فضای متاورس به ما این امکان را می‌دهد که‌ افراد بتوانند بطور مجازی گردهمایی کنند و یا همایش برگزار کنند و در آن شرکت کنند، خرید و فروش زمین و یا ملک انجام دهند و یا کنسرت برگزار کنند و مردم در آن بصورت مجازی شرکت کنند، یا بصورت مجازی از یک موزه دیدن کنند؛ به طور مثال چندی قبل کشور عربستان اعلام کرده بود که می‌خواهد در آینده، اعمال حج را برای زائرین بصورت فضای مجازی امکان پذیر کند و این‌ها نشانه‌هایی از به وقوع پیوستن متاورس در دنیای امروز است.

متاورس کاربردهای فراوانی دارد و به منبعی برای کسب درآمد بسیاری از فعالان این حوزه تبدیل شده است. از این فعالان بازار به آموزش متاورس و کسب درآمد از متاورس روی آورده اند شما نیز برای یادگیری کامل متاورس و شیوه های کسب درآمد دلاری از این بازار نوظهور و پرسود به صفحه ( آموزش خصوصی و  ۰تا۱۰۰ متاورس  در آکادمی آموزکس ) سر بزنید.

آموزش متاورس

متاورس از لحاظ ساختاری

متاورس ترکیبی از
• VR(Virtual Reality) به معنای واقعیت مجازی
• AR(Augmented Reality) به معنای واقعیت افزوده
• صنعت Game
• شبکه های اجتماعی
می‌باشد که همه برروی بستر بلاک‌چین قراردارند.
VR (Virtual REality) واقعیت مجازی، به این معناست که شما در فضایی غیرواقعی، اشخاص حقیقی و واقعی را قرار می‌دهید؛ مثلا شما با عینک‌های واقعیت مجازی، وارد فضای مجازی می‌شوید.
AR (Augmented Reality) واقعیت افزوده، به این معناست که شما در مکانی واقعی و حقیقی مانند: سینما یک موجود غیرواقعی و مجازی را اضافه می‌کنید؛ مثلا شما با نصب یک بازی روی گوشی خود، شخصیت درون بازی را در مکان واقعی حرکت دهید.

 عناصر کلیدی متاورس

  • حضور: احساس حضور داشتن در فضای مجازی بصورت واقعی و قابل درک با حضور دیگران. این حس حضور داشتن، به وسیله تکنولوژی‌های واقعیت مجازیVR امکان‌پذیر خواهد بود؛ مانند مانیتورهای که روی سر افراد قرار می‌گیرند.
    • تعامل پذیری: به این معنی می‌باشد که می‌توانید با متاورس از فضایی به فضای دیگر منتقل شوید، در حالی که تمام دارایی‌های دیجیتالی خود را به همراه داشته باشید. مثلا خودرویی را دریک بازی خریده‌اید، می‌توانید آن را در بازی و یا فضای مجازی دیگری برانید؛ ویا مثلا وسیله‌ای را در یک بازی به دست آورده‌اید و آن را در ایستاگرام به یکی از دوستان خود هدیه می‌دهید.
    • استاندارد سازی: سازمان‌هایی مانند گروه تعامل‌‌پذیری متاورس با تعریف استانداردهای خاصی که برای متاورس درنظر گرفته‌اند، تعامل پذیری بین پلتفرم‌ها را برقرار می‌کنند.

متاورس و اهمیت بلاک‌چین

دنیای متاورس، دنیایی غیرمتمرکز است. بنابراین زیر نظر هیچ ارگان یا شخصی نمی‌باشد، و کاربران آن، کنترل و هدایت آن را در دست می‌گیرند. شهروندان این دنیای دیجیتال، برای زندگی کردن دراین دنیای غیرمتمرکز، نیاز به ارزی غیرمتمرکز برای خرید وفروش کردن و تامین نیازهای خود دارند، که این ارزهای غیرمتمرکز همان ارزهای دیجیتال هستند، که در بستر بلاک‌چین قراردارند.
هم اکنون ۲ پروژه شناخته شده در دنیای مجازی وجود دارند، یکی از آنها شرکت Decentraland (دسنترالند) با توکن Mana (مانا) می‌باشد، که ترکیبی از بلاک‌چین و واقعیت مجازی است؛ که با آن می‌توانید خرید و فروش زمین و ساختمان مجازی را انجام دهید، همچنین گیمرها و علاقمندان به بازی های کامپیوتری می‌توانند به وسیله رمزارزها، سازه شهربازی‌های خود را بسازند و با آن کسب درآمد کنند. مخاطبان آموزکس با این ارزها آشنایی خوبی دارند چون قبلا در کانال vip سیگنال فارکس و ارزدیجیتال آموزکس تونستیم سودهای خوبی رو از این دو ارز بگیریم.
پروژه Sand (سند) با توکن (sandbox) سند باکس پروژه شناخته شده بعدی است که کاربران در این پروژه خرید و فروش زمین و مالکیت دارایی‌ها را بر‌عهده دارند. این پروژه هم برای گیمرها و هم برای افرادی که می‌خواهند بازی‌های خود را بسازند، کاربرد دارد.

این دنیا جایی است که مالکیت شما به رسمیت شناخته می‌شود، و این دنیای مجازی به دلیل غیرمتمرکز بودن، هیچ نهادی بر آن حکومت نمی‌کند و شما باید مالکیت خود را در این دنیا نشان دهید و کاربران به همین دلیل، سراغ توکن‌های غیر‌قابل معاوضه NFT می‌روند. توکن‌های NFT نقش بسیار مهمی در دنیای متاورس ایفا می‌کنند، به عنوان مثال : اخیرا NFT قطعه زمینی دردنیای مجازی دسنترالند، یک میلیون دلار فروخته شد، که از بزرگترین فروش‌های این توکن‌ها بود.

بلاک‌چین امنیت تراکنش‌های کاربران و همچنین هویت آنها را به‌عهده دارد و هیچ دولت یا نهادی برآن نظارت ندارد. در این دنیای مجازی، کاربران این امکان را دارند که علاوه بر مالکیت دارایی‌های خود، همانند دنیای واقعی، آنها را از یک پلتفرم‌ به پلتفرم‌ دیگری درآورند؛ به عنوان مثال خودرویی که در یکی از بازی‌ها خریداری کرده‌اید را بفروشید و با آن در دسنترالند قطعه زمینی بخرید.

ارز مانا دسنترالند متاورس

نقش رمز ارزها در متاورس

شکل‌گیری ساختار اقتصادی متاورس برعهده رمزارزها است و تنها ارز قانونی مورد استفاده در متاورس، رمزارزها خواهند بود. رمزارزها، ارزهای قابل برنامه نویسی هستند، که می‌توان پروتکل‌های خود مختاری بر روی آنها ایجاد کرد تا مثلا، کاربران با اشتراک گذاشتن قدرت پردازش cpu خود و یا با اشتراک گذاشتن پردازنده گرافیکی خود، هزینه ای را دریافت کنند. همچنین می‌توانند با در اختیار گذاشتن فضا و پهنای باند خود نیز، دستمزدی دریافت کنند؛ برای نمونه شما در هارد سیستم خود فضای خالی زیادی دارید و آن را با فضای ابری به اشتراک می‌گذارید تا دیگران از آن استفاده کنند و برای این خدمت، شما توکنی دریافت می‌کنید و با این توکن‌ها شما می‌توانید، بعضی از هزینه‌های سخت‌افزاری برای تعامل با متاورس را به‌دست آورید.

در واقع رمزارزها به ما کمک می‌کنند تا در دنیای متاورس در کنار هم جمع بشویم و با تعامل کردن با همدیگر، هزینه خدمات برای پشتیبانی از دنیای متاورس را به دست آوریم.
برای اینکه دارایی‌های دیجیتالی ارزش حقیقی و پایدار داشته باشند، باید کاملا مستقل از هر نهاد و بصورت غیرمتمرکز باشد، تا حذف و غیرفعال کردن آن برای کسی امکان‌پذیر نباشد؛ که این یکی از ویژگی‌های توکن‌‌های NFT است، که همین ویژگی باعث بالابردن ارزش دلاری آنها می‌شود.

بهترین توکن‌های متاورس
امروزه پروژه‌های بسیاری در حوزه متاورس فعالیت دارند، که شناخته شده‌ترین آنها توکن‌های Mana و Sand و Axs هستند. که ما در این مطلب شما را به چند نمونه از توکن‌های متاورس آشنا میکنیم.

 

منبع مقاله: آکادمی آموزکس | آموزش، تحلیل و سیگنال فارکس و ارزهای دیجیتال

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

3 دیدگاه

  1. عالی و کامل بود ممنون از سایت خوبتون

  2. عالی و کامل بود من تو دوره خصوصیشون شرکت کردم جامع و کاربردی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *