خانه » مذهبی و دینی » عواقب دروغ گفتن به صورت مختصر

عواقب دروغ گفتن به صورت مختصر

همه چیز درباره عواقب دروغ گفتن بصورت خلاصه

عاقبت دروغ گفتن چیست؟

دروغ گفتن هم عاقبت دنیوی دارد هم اخروی. در این پست به برخی از عواقب مهم دروغگویی از کتاب پیام های آسمان هشتم اشاره می کنیم. با دانشچی همراه باشید.

عاقبت دروغ گفتن چیست؟

۱- دروغ سبب می شود شخص دروغگو از رحمت و محبت الهی دور و برکت از زندگی او بیرون شود. چرا که خداوند، دروغگویان را لعنت کرده است. (….فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ -۶۱ آل عمران )

۲- دروغگو در نهایت رسوا خواهد شد و این رسوایی سبب خواری و خفت او در نزد همگان می شود. (اميرمؤمنان علی عليه السلام فرمودند: دروغگويى عيبى رسوا كننده است.)

۳- مردم به انسان های دروغگو اعتماد نمی کنند و کسی در سختی ها به او کمک نمی کند.

۴- پیامبر و امامان از دروغ بیزارند. (پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند: واى بر كسى كه دروغ مى گويد تا ديگران را با آن بخنداند، واى بر او، واى بر او! )

۵- چه عاقبتی بدتر از اینکه دروغ، یکی از درهای جهنم است! (پيامبر بزرگوار صلي الله عليه و آله فرمودند: راستى پيشه كنيد كه آن درى از دربهاى بهشت است و از دروغ بپرهيزيد، كه آن درى از دربهاى جهنم است. )

۶- مردم حتی اگر ظاهرا هم به شخص دروغگو احترام بگذارند اما در دل او را دوست نمی دارند و هیچ گاه او را امانت دار خود قرار نمی دهند.

۷- دروغ، یکی از گناهان کبیره است. کسی که دروغ بگوید صفا و پاکی قلبش از بین می رود و سیاهی، آن را فرا می گیرد. چنین شخصی دیگر سخنان حق را نمی تواند بپذیرد و کم کم معاند می شود و شاید به راه های کفر نیز کشیده شود.

حدیث و آیه قرآنی درباره دروغ و دروغگویی

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. دروغگو خیال میکنه مردم بلد نیست دروغ بگن زرنگی میدانند و مردم را احمق فرض کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *