خانه » آگهی رپورتاژ » در مورد قیمت تخته نرد چه می دانید؟

در مورد قیمت تخته نرد چه می دانید؟

در مورد قیمت تخته نرد بیشتر بدانید!

در مورد قیمت تخته نرد چه می دانید؟

در این مقاله با بهترین انواع تخت نردها و قیمت آنها  آشنا می شوید با ما همراه باشید.

عوامل موثر قیمت تخته نرد

قیمت تخته نرد به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا، تخته نرد منبت کاری شده که از هنر اصیل و ارزشمند منبت کاری بهره برده است، طبیعتا قیمت بالاتری دارد. حق الزحمه مربوط به بهره مندی تخته نرد از هنر منبت کاری، و همچنین زیبایی بی نظیری که در اثر این کنده کاری ها بر روی تخته نرد ایجاد می شود، موجب شده که قیمت تخته نرد منبت کاری شده از نوع معمولی آن بالاتر باشد.

طرح های بی نظیری که با استفاده از هنر چشم نواز منبت کاری بر روی تخته نرد منبت کاری شده ایجاد می شود جلوه خیره کننده ای به آن می افزاید که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. هنر منبت کاری از هنرهای اصیل ایرانی ست که از زمان ایران باستان تاکنون طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

معیار دیگری که موجب تمایز قیمت تخته نرد منبت کاری شده نسبت به تخته نرد معمولی می شود، این است که تخته نرد منبت کاری شده از چوب با کیفیت گردو و در موارد کمی از چوب راش تهیه می شود.

تخته نرد منبت طرح پرکار هخامنشی

نوع دیگری از تخته نرد، تخته نرد خاتم کاری شده است، که در این نوع تخته نرد، برای زیبایی هر چه بیشتر آن، روی آن خاتم کاری های زیبایی انجام می شود که باعث جلب توجه بیشتر خواهد شد و همین امر باعث تاثیر مستقیم در قیمت تخته نرد می شود.

مراحل ساخت تخته نرد خاتم کاری شده

مراحل ساخت تخته نرد خاتم کاری شده، دارای دو مرحله کلی و اساسی می باشد که شامل موارد زیر می باشند:

  • در مرحله اول ساخت تخته نرد خاتم کاری شده، باید قاب و اسکلت آن ساخته شود. در این مرحله معمولا از انواع چوب های مقاوم و با دوام و با کیفیت بالا استفاده می شود. چوب های گردو و راش، از جمله چوب هایی هستند که در این مرحله مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این نوع چوب ها، به دلیل مقاومت بالا و قابلیت برش خوری بالای آن ها می باشد.

شطرنج و تخته نرد نفیس خاتم کاری شده

  • در مرحله دوم وقت آن رسیده تا عملیات خاتم کاری روی تخته نرد آغاز شود. خاتم کاری هنری دیرینه است که به عنوان یک هنر دستی از آن در طراحی و زیبا سازی انواع چوب ها استفاده می شود. با اجرای خاتم کاری روی تخته، عملیات ساخت تخته نرد نفیس خاتم کاری شده به اتمام می رسد.

 قیمت تخته نرد به نوع آن بستگی دارد.

همانطور که اشاره کردیم، قیمت تخته نرد به عواملی بستگی دارد و هزینه نهایی برای خرید تخته نرد، به تناسب همین عوامل تعیین می شود. تخته نرد از جنس های دیگری هم تولید می شود. مثلا تخته نرد mdf .

قیمت تخته نرد mdf نسبت به تخته نرد چوب گردو پایین تر است. اول اینکه همانطور که از نامش بر می آید، تخته نرد چوب گردو، از چوب گران و ارزشمند گردو ساخته می شود در حالی که تخته نرد معمولی از mdf ساخته می شود. دوم اینکه با توجه به استحکام و ماندگاری چوب گردو، تخته نردی که از این چوب تهیه می شود قابلیت منبت کاری و ایجاد طرح و نقش های زیبا را دارد. درصورتیکه mdf این قابلیت را ندارد.

تخته نرد از چوب های مرغوب دیگر از جمله چوب روس و چوب راش هم تولید می شود. این چوب ها هم استحکام و انعطاف بالایی دارند. چوب راش در جنگل های شمال ایران به وفور به چشم می خورد. تخته نردهایی که از جنس چوب نیستند، علاوه بر mdf، از جنس چرم هم تولید می شوند. تخته نرد چرم هم طرح های متنوع در نقش و نگار و رنگ های گوناگون و چشم نواز در رنگ چرم دارد. تخته نردهای کادویی نیز در این دسته قرار می گیرند.

 

تخته نرد کلاف چوب روس طرح سیمرغ

قیمت انواع تخته نرد در چه رده هایی قرار می گیرد؟

قیمت تخته نرد تهیه شده از چوب که از هنر منبت کاری بهره مند است، در رنج های متفاوتی قرار می گیرد. به طور تقریبی می توان گفت، طیف قیمت این نوع تخته نرد از ۱,۴۰۰,۰۰۰(یک میلیون و چهارصد هزار) تومان شروع شده و تا ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ (سی و پنج میلیون) تومان ادامه دارد. طیف میانی قیمت تخته نرد منبت کاری شده که در فروشگاه آرتانامیک عرضه می شود، حدود ۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان تا ۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان می باشد و طرح های زیادی در این رنج قرار می گیرند.

این در حالیست که قیمت تخته نرد ساخته شده از mdf، کلاف چوب روس و تخته نرد چرم از ۲۲۰,۰۰۰ (دویست و بیست هزار) تومان شروع شده و تا ۲۷۵,۰۰۰ (دویست و هفتاد و پنج هزار) تومان ادامه دارد.

تخته نرد چرم طرح ستاره

تخته نرد منبت کاری و ارزش بالا

شاید برای شما سوال پیش بیاید که منبت کاری بر روی تخته نرد چه فایده ای دارد و در قیمت تخته نرد چه تاثیری می گذارد؟! در پاسخ به این سوال باید گفت، تخته نرد منبت کاری شده از زیبایی بی نظیری بهرمند است. این زیبایی و دوام و ماندگاری، موجب شده که تخته نرد منبت کاری شده را به عنوان عضوی دلنشین و جالب توجه در دکوراسیون به شمار بیاورند.

تنوع و زیبایی: تخته نرد منبت کاری شده در انواع طرح و نقش ها تولید می شود. آنچه که باعث می شود تخته نرد گلچین دکوراتیو ها باشد همین تنوع گسترده در نقش و نگار هاست. شما می توانید طیف گسترده این طرح ها را، اعم از طرح های باستانی مانند نقش های که مربوط به شاهنامه هستند از جمله: رستم و اژدها، سیمرغ و… . طرح هایی که مربوط دوران هخامنش هستند مثل: طرح کوروش کبیر، پرسپولیس، فروهر هخامنشی، پاسارگاد، پرکار هخامنشی و… . طرح های دیگر که از عاشق و معشوق و لیلی و مجنون و شمس و مولانا گرفته تا حافظ و گلستان و بلوط و اسب و عقاب ادامه دارد. برای مشاهده تمام طرح ها می توانید به سایت فروشگاه آرتانامیک مراجعه بفرمایید.

همین تنوع بی بدیل موجب می شود شما به دلخواهتان و آن چیزی که به دنبالش هستید برسید.

دوام و ماندگاری: از مهمترین ویژگی های یک دکوراتیو، طول عمر و ماندگاری آن است. همانطور که مستحضر هستید، تخته نرد منبت کاری شده، از چوب مستحکم و مقاوم گردو تهیه می شود. چوب گردو در گذر زمان تغییر رنگ بسیار کمی دارد اما نکته شعف آور آن است که این تغییر رنگ در جهت تیره تر شدن رنگ آن ست. این درحالیست که شرایط نگهداری از چوب گردو هم مهم است. چوب هم مانند هر وسیله دیگری اگر در معرض آفتاب قرار بگیرد تغییر رنگ می دهد.

اما نکته قابل توجه این است که اگر پوشش استفاده شده در تخته نرد منبت کاری مناسب باشد و به شکل صحیح روی آن اجرا شده باشد عمر و دوام محصول را بالاتر خواهد برد.

هدیه ای خاطره انگیز: با عنایت به دوام بالایی که تخته نرد دارد، همچنین مناسب بودن قیمت تخته نرد، می تواند بهترین گزینه برای هدیه دادن باشد. این هدیه تا سالیان دراز یاد شما را در دل عزیزانتان زنده نگه می دارد. همچنین به عنوان عضوی از دکوراسیون، هر چشمی را خیره می دارد و هر نگاهی هم یادی را در دل زنده می کند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *