خانه » آگهی رپورتاژ » ویژگی‌ها و تفاوت‌های هاست وردپرس و هاست لینوکس چیست؟ کدام را انتخاب کنیم؟

ویژگی‌ها و تفاوت‌های هاست وردپرس و هاست لینوکس چیست؟ کدام را انتخاب کنیم؟

درباره تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس

گام نخست برای راه‌اندازی و ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکار شما، خرید هاست است. هاست، کمک می‌کند تا وب‌سایت شما برای کاربران قابل مشاهده باشد. کاربران با توجه به نیاز وب‌سایت خود، یک نوع از سرویس‌های هاست را انتخاب می‌کنند.

هاست وردپرس و هاست لینوکس، دو نوع از محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع سرویس‌های هاست هستند، اما برای خرید هر یک از این دو نوع هاست، باید با کاربرد و مزایای آن‌ها آشنا باشید. پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌ها و تفاوت‌های هاست وردپرس و هاست لینوکس آشنا شوید و بتوانید با توجه به کارایی وب‌سایت خود، یکی از این دو نوع هاست را انتخاب کنید.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس، یکی از انواع میزبانی‌وب است که برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌های وردپرسی، استفاده می‌شود. وردپرس، معروف‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که حدود ۴۲.۵ درصد از وب‌سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاستینگ، هاست وردپرس را ارائه می‌دهند.

تفاوت اصلی میزبانی وردپرس با دیگر میزبانی‌ها، وجود ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در وردپرس است. بطور مثال یکی از این ویژگی‌ها، وجود ابزارهای تخصصی برای مدیریت چندین وب‌سایت توسط کاربران است که شما با استفاده از آن می‌توانید، چند وب‌سایت را از یک داشبورد مدیریت کنید.

برتینا بهترین ارائه‌دهنده هاست وردپرس در ایران

ویژگی‌های هاست وردپرس

  1. سرعت

سرعت بالای بارگذاری صفحات و محتوای وب‌سایت‌ها، یکی از نکته‌های قابل توجه است که صاحبان وب‌سایت به دنبال آن برای جلب رضایت کاربران خود هستند. اگر وب‌سایت شما به کندی محتوا و یا محصولات را بارگذاری کند، محبوبیت خود را در بین کاربران از دست می‌دهد و در موتورهای جستجو، رتبه پایینی پیدا می‌کند که هاست وردپرس به افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت شما، کمک می‌کند.

  1. راه‌اندازی

با استفاده از میزبانی وردپرس و فناوری‌های وب از پیش پیکربندی شده، فرآیند راه‌اندازی وب‌سایت بسیار سریع انجام می‌شود و سرورهای وردپرس زمان بارگذاری و آپ‌تایم سریع را از لحظه‌ای که سایت شما فعال می‌شود، تضمین می‌کنند.

  1. امنیت

ویژگی‌های امنیتی در هاست وردپرس برای جلوگیری از تهدیدات خاص وردپرس، وجود دارد. در میزبانی وردپرس، برنامه‌های میزبانی وردپرس با بروزرسانی خودکار افزونه‌ها برای کاهش آسیب‌پذیری‌ها ارائه می‌شود. با ایمن بودن وب‌سایت، اطلاعات و داده‌های کاربران و وب‌سایت، دور از دسترس حملات هکران، نگهداری می‌شود.

  1. بروزرسانی

در هاست وردپرس، لازم است بروزرسانی‌ها را به صورت مداوم و منظم اجرا کنید. بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها بروزرسانی‌های منظم وردپرس را فراموش می‌کنند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای وب‌سایت می‌شود. با میزبانی وردپرس، وب‌سایت شما بروز‌رسانی و ارتقاء خودکار را انجام می‌دهد و بسته‌های امنیتی آن را می‌توان به وب‌سایت اضافه کرد.

  1. عملکرد

با میزبانی وردپرس، می‌توانید از فناوری لایت اسپید استفاده کنید که باعث افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت و بهبود عملکرد آن می‌شود.

  1. گواهینامه SSL

بیش‌تر برنامه‌های میزبانی وردپرس، امکان اضافه کردن گواهی SSL با چند کلیک و به آسانی را به کاربران خود می‌دهند.

علامت قفل کوچک در کنار URL نشان‌دهنده، داشتن ایمنی در وب‌سایت با استفاده از گواهینامه SSL است. داشتن گواهینامه SSL، یکی از دلایل امنیت در وب‌سایت‌ها است.

هاست وردپرس

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس، یکی از انواع هاست است که با استفاده از سیستم‌عامل لینوکس و منبع‌باز انجام می‌شود. ۳۷ درصد از تمام وب‌سایت‌ها در جهان را هاست لینوکس تقویت می‌کند و حتی در کاخ سفید استفاده می‌شود.

میزبانی لینوکس به دلیل کارکرد آسان در بین کاربران محبوب است. میزبانی لینوکس، کنترل بالایی روی سرور دارد و به همین دلیل امنیت و عملکرد خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد. لینوکس سیستم‌عامل محبوبی در بین کاربران است و زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Java، Ruby، PHP و… بهترین عملکرد را در این هاست، نشان می‌دهند. امروزه لینوکس بیش از یک سوم تمام وب‌سایت‌های جهان را در اختیار دارد.

ویژگی هاست لینوکس

  1. کنترل‌پنل

کنترل‌پنل‌ هاست لینوکس (Cpanel)، عملکرد و قدرت بالایی دارد و کار کردن با آن بسیار آسان است.

  1. امنیت

امنیت هاست لینوکس به علت منبع‌باز بودن آن و برقراری ارتباط با محیط، بسیار بالا است.

  1. سرعت

هاست لینوکس به دلیل سبک بودن سیستم‌عامل و نداشتن کدهای مخفی، زمان اجرای پردازه‌ها افزایش پیدا می‌کند و این یکی دیگر از ویژگی‌های میزبانی لینوکس است. وجود هسته‌های سبک‌تر، باعث افزایش سرعت سیستم‌عامل و بهبود کارکرد سرور است. زمانی که سیستم فضای کمی داشته باشد و پردازش‌ها به سرعت انجام شود، فضای بسیاری برای کار و عملکرد وب‌سایت باقی می‌ماند که در این صورت، هاست لینوکس به صورت بهینه عمل می‌کند.

  1. استفاده از HTML

داشتن تگ‌های HTML به صورت کامل، باعث افزایش انعطاف‌پذیری برای اعمال تغییرات وب‌سایت می‌شود و شما می‌توانید، هر تغییراتی که مدنظرتان است را روی وب‌سایت، انجام دهید.

  1. نصب ساده

لینوکس به صورت خام نصب می‌شود که یکی از مهم‌ترین دلایل برای افزایش سرعت و کاهش زمان نصب، است.

  1. بازدهی برنامه‌های PHP

هاست لینوکس برای اجرای برنامه‌هایی با زبان برنامه‌نویسی PHP بسیار مناسب است و از پایگاه داده MYSQL استفاده می‌کند.

هاست لینوکس

تفاوت‌های هاست وردپرس و هاست لینوکس

بطور کلی برای خرید هاست لینوکس و خرید هاست وردپرس بهتر است، ابتدا با ویژگی‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید با توجه به نیاز وب‌سایت خود، هاست مناسب را خریداری کنید. میزبانی لینوکس و وردپرس هردو از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار هستند که در ادامه تفاوت‌های هر کدام را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید، بهترین انتخاب را برای وب‌سایت خود داشته باشید:

  1. میزبانی لینوکس، براساس نرم‌افزارهای منبع‌باز مانند لینوکس و آپاچی ساخته شده است.
  2. در میزبانی لینوکس شما می‌توانید، نرم‌افزارها و اسکریپت‌ها را در وب‌سایت خود ارتقا بدهید و نصب کنید.
  3. میزبانی وردپرس، افزودنی‌های مفیدی را به کاربران ارائه می‌دهد که باعث کارآمد شدن و عملکرد بهتر وب‌سایت می‌شود. این افزودنی‌ها، شامل بروزرسانی‌های خودکار، دسترسی به تم‌ها و نصب با یک کلیک است.
  4. کاربران میزبانی لینوکس برای استفاده از این میزبانی، نیاز به مقداری دانش فنی دارند. 
  5. هاست وردپرس به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند بهینه‌سازی سرعت، افزایش امنیت و نصب گواهینامه SSL را به راحتی انجام دهند.
  6. میزبانی لینوکس، دارای عملکرد و پایداری خوبی است که باعث محبوبیت زیاد آن شده است.
  7. در میزبانی وردپرس، این امکان برای توسعه‌دهندگان وجود دارد که بتوانند وب‌سایت وردپرس را به راحتی طراحی،‌ پیکربندی و نگهداری کنند که به توسعه و سازگاری با سرعت و بدون بروز مشکل، کمک می‌کند.
  8. در میزبانی لینوکس شما می‌توانید، تنظیمات امنیتی وب‌سایت خود را سفارشی‌سازی کنید تا امنیت آن را افزایش دهید.
  9. میزبانی وردپرس، سازگاری سخت‌افزار و نرم‌افزار را برای اجرای نرم‌افزارها ضمانت می‌کند و احتمال خرابی آن را به حداقل رسانده است.
  10. در میزبانی وردپرس، افزونه‌های امنیتی و بکاپ‌گیری بسیار خوبی به کاربران ارائه می‌شود.
  11. میزبانی لینوکس از منابع سیستم بسیار کارآمدی استفاده می‌کند و حتی قابل استفاده برای کامپیوتر و سیستم‌های قدیمی است.
  12. میزبانی لینوکس از برنامه‌ها و اسکریپت‌های کاربردی مانند Ruby، PHP و… پشتیبانی می‌کند.
  13. کاربران می‌توانند، بدون دانش فنی به راحتی و آسانی با هاست وردپرس کار کنند.
  14. میزبانی لینوکس به علت استفاده از چند پایگاه داده، انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

سخن پایانی

میزبانی لینوکس و وردپرس در بین کاربران بسیار محبوب است اما تفاوت‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند که کاربران، لازم است با توجه به نیاز خود، هاست مناسب را انتخاب کنند. در این مقاله، سعی کردیم  تفاوت‌ها و ویژگی‌های این دو هاست محبوب را توضیح دهیم. شما می‌توانید برای خرید هاست وردپرس، خرید هاست وردپرس و دیگر خدمات و سرویس‌ها به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان این مجموعه، بهترین انتخاب را داشته باشید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *