خانه » آگهی رپورتاژ »  تشک طبی مناسب برای دیسک کمر چه خصوصیاتی دارد؟

 تشک طبی مناسب برای دیسک کمر چه خصوصیاتی دارد؟

تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

احساس درد در قسمت کمر از جمله شایعترین دردها در بین افراد است که معمولا به سن خاص یا جنسیت فرد ربطی ندارد. این دردها اغلب به دلیل برداشتن اجسام با وزن زیاد یا بقای زیاد بدن در حالتی غیر استاندارد به وجود می‌آید.
راه‌های مختلفی برای برطرف کردن این دردها پیشنهاد می‌شود که از آن جمله می‌توان به بهره‌گیری از تشک‌هایی با سفتی استاندارد اشاره کرد.
تشک‌هایی مثل تشک طبی، طبی فنری و تشک‌های مموری‌فوم تشک‌هایی هستند که با ایجاد بستری مناسب از میزان درد ستون مهره‌ها می‌کاهند و در بعضی موارد موجب درمان قطعی می‌شوند.

بنابراین در صورتی که زمان زیادیست که کمردرد دارید، مناسب است به فکر تهیه یک تشک مناسب باشید؛ محصولات متنوع و استانداردی از شرکت‌های مختلف در بازار وجود دارد که از آن جمله میتوان به شرکت تشک رویال (( toshakroyall.com  اشاره کرد، این شرکت محصولات مناسب و باکیفیتی را در زمینه خواب روانه بازار کرده‌است.

تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

برای خرید تشک به چه نکاتی توجه کنم؟

. برند معتبر

به منظور تهیه مناسب‌ترین تشک طبی، تلاش کنید از برندهای معتبر موجود در بازار مثل رویال، کالای خود را تهیه کنید؛ تشک‌هایی که استاندارد معتبر داخلی و خارجی را دارا بوده و از فنربندی مناسب برخوردارند و همینطور ضمانت‌نامه واقعی دارند. شما نباید دلواپسی از جهت آسیب‌های احتمالی به محصول خود داشته‌باشید و با آسودگی خاطر از استفاده کالای خود لذت ببرید.

یکی از مناسب‌ترین برندها، برند رویال می‌باشد که با مراجعه به وب‌سایت شرکت تشک رویال می‌توانید انواع مختلفی از تشک طبی و تشک مناسب برای دیسک کمر را مشاهده کرده و محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

. تشک نرم یا سفت، کدام‌یک مناسب‌تر است؟

در صورتی که تشک مورد استفاده شما به قدری سفت باشد که انحنای کمر شما کاملا از بین برود و یا به قدری نرم باشد که کمر شما بیشتر از حد مجاز دچار انحنا شود، به کمردرد دچار خواهیدشد. بنابراین در زمان تهیه تشک، توصیه میکنیم که بر روی یک تشک خیلی نرم استراحت نکنید.

 

کدام مدل تشک طبی برای دیسک کمر مناسب است؟

. تشک طبی اسفنجی

تشک طبی اسفنجی فاقد فنر بوده و سفت است؛ همچنین دارای ویژگی درمانی هم می‌باشد. تنوع این مدل تشک خیلی زیاد بوده و موارد متنوعی را شامل می‌شود.

نداشتن فنر غالباً اولین مسئله‌ایست که درباره تشک‌های طبی مطرح می‌شود. ترکیب داخلی این تشک‌ها اسفنجی، یونولیتی و یا از جنس فوم می‌باشد.

تشک طبی فنری

تشک طبی فنری از نظر برخورداری از فنربندی قسمت‌های اسفنجی، از سفتی متعادل‌تری درقیاس با تشک طبی اسفنجی برخوردار است؛ همچنین این تشک‌ها استاندارد بیشتری دارند. این مدل علاوه بر اینکه برای دیسک کمر مناسب است، از تشک طبی اسفنجی نیز بهتر است.

. تشک فنری متصل

این مدل اسکلت کلی یک تکه داشته و فنرها در آن متصل است؛ این تشک در قیاس با تشک فنری منفصل، سفت‌تر است.

تشک فنری متصل یکی از پرمخاطب‌ترین تشک‌های فنری موجود است. این مدل تشک با استفاده از فنرهای کربنی موجود در سرتاسر تشک (به صورت به هم گره خورده) طراحی می‌شود. همچنین در این مدل تشک، یک میله مرزی به عنوان حافظ حالت تشک، تعبیه شده‌است.

تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

. تشک فنری منفصل

این مدل تشک با داشتن فنرهای جدا از هم، حمایت بیشتری را نسبت به فنرهای متصل ایجاد می‌کند. فنرها در این تشک‌ها درون پاکت هایی کوچک قرار گرفته و به صورت مستقل عمل می‌کند. تعداد فنرهای استفاده شده در این تشک، بین ۶۰۰ تا ۵۰۰۰ فنر است. توجه کنید که هرقدر فنرها بیشتر باشنر، پشتیبانی بهتری ارائه خواهد شد. از مزایای این مدل تشک فنری می‌توان به حالت‌پذیری سطح تشک با توجه به قوس بدن و همچنین در مدل‌های دونفره، کمتر اذیت شدن یک نفر در صورت تکان خوردن نفر دیگر، اشاره کرد.

. تشک مموری فوم

به‌روزترین مدل تشک‌ طبی، تشک مموری فوم است. مموری فوم، ماده‌ای انعطاف‌پذیر بوده که در قبال حرارت و فشار، حساسیت نشان داده و بسته به میزان فشار و حرارت وارده، دچار تغییر شکل می‌شود. این مدل تشک با توجه به پارامترهایی مانند وزن، حرارت بدن و حالت عضلات کاربر، عملکرد مختلفی ارائه می‌دهد.

برای توضیح نحوه کار این تشکها باید بگوییم که در صورت فشار دادن دست خود بر قسمتی از تشک وسپس برداشتن دست، ملاحظه می‌کنید که  آن قسمت، حالت دست شما را به خود می‌گیرد. در صورتی که دقت کرده‌باشید در زمان خوابیدن روی تشک معمولی، قسمت گودی کمر تا تشک، دارای فاصله است. ولی در تشک دارای مموری فوم  این قسمت پُر می‌شود. در صورتی که در بازار  این تشک را با نام‌های دیگری مثل تشک طبی دیدید، جایتعجب نیست؛ زیرا این مدل تشک ویژگی طبی خیلی بالایی در قیاس با مدل‌های فنری دارد، طوری که بیشتر متخصصان ارتوپد به افراد دچار دیسک کمر یا کسانی که عمل جراحی داشته‌اند، پیشنهاد استفاده از این مدل تشک‌ها را می‌دهند.

تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

تشک استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

تشکی را استاندارد می‌نامند که ساختار آن، از فنر مستحکم و مناسب برخوردار باشد. تشک استاندارد عایق‌های مناسبی از جنس الیاف ضد باکتری و ضد آلرژی به همراه دارد. همچنین مسائل دیگری مانند جنس پارچه، استحکام و قوّت آن، نوع دوخت و آماده‌سازی آن، بسته‌بندی تشک  و همینطور برگه ضمانت‌نامه آن، از جمله شرایطیست که مرغوبیت  و عدم مرغوبیت محصول را نشان می‌دهد.

تشک استاندارد از چه موادی درست می‌شود؟    

مواد داخلی تشک‌ها و همچنین جنس مواد تشکیل‌دهنده تشک‌ها در مدل‌های مختلف تشک طبی تفاوت دارد. برخی از تشک‌ها از موادی مانند نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم درست می‌شود، این در حالیست که تشک معمولی تنها فنر یا ابر و مواد دیگر مثل پَر و پشم را به عنوان مواد پُر کننده در اختیار دارد. نکته مهم برای تهیه تشک تخت، تست اثرگذاری آن روی سلامت بدن است.

مواد استفاده‌شده به منظور تولید محصولات شرکت رویال با استانداردهای جهانی (ISPA)  تطابق دارد. از جمله مهم‌ترین قسمت‌های یک تشک اسفنج می‌باشد. پارچه‌های  تشک نقش قسمت محافظ را برای قسمت اسفنج بازی می‌کنند. توجه کنید که قسمت   خارجی و پارچه قرار گرفته روی تشک، به صورت غیر ارادی بیشتر از قسمت‌های دیگر در مقابل عواملی مانند میکروب‌ها قرار دارند؛ پس سریع‌تر از بقیه قسمت‌ها، کیفیت خود را از دست می‌دهند.

تشک طبی مناسب برای دیسک کمر

درباره پارچه‌های مورد استفاده، اگر این پارچه‌ها ضدآب باشند، مزیت‌هایی مثل جلوگیری از پوسیدگی زودهنگام را به همراه دارد. بعضی از تشک‌ها نیز مخصوص افراد مبتلا به آسم بوده و امكان یک خواب با آرامش را برای این افراد به وجود می‌آورند. همچنین بعضی از تشک‌ها به دلیل اینکه جنس پارچه و رويه ميان پنبه‌ای که در آنها استفاده  میشود، بافت خاص داشته و از زیاد شدن و رشد عواملی مثل ميكرو ارگانيسم‌ها جلوگیری می‌کند.

در نهایت اگر تشک غیر مناسب و غیر استاندارد را تهیه کنید، امکان دارد با مسائلی نظیر بیماری‌های پوستی و حساسیت‌ها روبرو شوید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *