خانه » ورزشی » تحقیق در مورد ورزش پینت بال

تحقیق در مورد ورزش پینت بال

 درباره ورزش پینت بال بیشتر بدانید!

تحقیق در مورد ورزش پینت بال

پینت بال علاوه بر اینکه یک ورزش تیمی است، یک سرگرمی و تفریح نیز برای علاقمندان آن محسوب می‌شود. در این ورزش هم باید مانند یک جنگجو رفتار کرد، هم قدرت تصمیم‌گیری در لحظه داشت و هم قدرت بدنی خوب برای انجام واکنش سریع نسبت به تصمیمات حریف. ورزش پینت بال قدمت چندانی ندارد اما در همین طول عمر کم، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ورزش پینت بال چیست؟

پینت بال یک ورزش تیمی فوق‌العاده هیجان انگیز است. هدف بازی حذف تیم مقابل یا رسیدن به یکی از اهداف بازی، قبل از حریف است. توپ‌های رنگی پینت‌بال با فشار زیاد از تفنگ‌های پینت‌بال شلیک می‌شوند.

تیم‌های حریف با استفاده از موانع موجود در زمین بازی سعی می‌کنند پنهان شوند و حریف را از نقطه بهتری هدف‌گیری کنند. در صورتی که یکی از بازیکنان مورد اصابت گلوله پینت بال قرار بگیرند، رنگی شده و باید به نشانه تسلیم، زمین را ترک کند.

در این ورزش دو تیم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و روش‌های مختلفی را برای پیروزی در پیش می‌گیرند. جسارت و کار گروهی نقش مهمی در پینت بال دارد. پینت بال هم به تلاش فیزیکی و هم به تلاش ذهنی نیاز دارد، اما بالاتر از همه چیز سرگرمی زیادی را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

تاریخچه ورزش پینت بال

پینت بال در گذشته مانند ورزشی که امروز شناخته می‌شود، نبوده است. در دهه ۱۹۶۰، یک شرکت آمریکایی اولین توپ‌های رنگی را برای علامت‌گذاری گوسفندان، گاوها و درختان تولید کرد. به همین دلیل هنوز هم گاهی این ورزش را به نام “مارکر پینت بال” می‌شناسند. این گلوله‌های رنگی را داخل تفنگ‌های CO2 قرار می‌دادند و به راحتی حیوانات و یا درختان را از داخل ماشین علامت‌گذاری می‌کردند.

دو دوست که نگران بقا در طبیعت بودند، اولین ایده را برای بازی پینت بال در دهه ۱۹۷۰ مطرح کردند. آنها برای اینکه متوجه شوند مردم شهر چگونه در طبیعت زنده می‌مانند، به آفریقا سفر کردند. این دو دوست که هیز نوئل و چارلز گینز بودند با ایده یک بازی برای بقا بازگشتند که در این بازی افراد باید با نشانگرهای پینت بال به یکدیگر تیراندازی می‌کردند. پس از آن تا اوایل دهه ۱۹۸۰ طول کشید تا اولین بازی پینت بال واقعی انجام شود.

در سال ۱۹۸۱ در نیوهمپشایر ایالات متحده، گروهی از پیشگامان پینت بال گرد هم آمدند تا اولین بازی واقعی پینت بال را انجام دهند. برای شرکت در این مسابقه، همه باید یک تفنگ Nelspot 007 تهیه می‌کردند.

در این بازی، هدف، تصرف تعدادی از نقاط استراتژیک بود که در آن پرچم ها قرار داده شده بودند. تیمی که توانست همه این پرچم‌ها را اول تصاحب کند، برنده بازی بود. این حالت بازی هنوز در همه جا اجرا می‌شود و به دنیای بازی‌های ویدیویی نیز راه پیدا کرده است. اکنون هدف این بازی برای همه “تسخیر پرچم” و “سلطه” شناخته شده است.

پینت بال چیزی بیشتر از یک بازی تیراندازی

برنده اولین بازی پینت بال ریچی وایت بود. او بدون اینکه حتی یک بار توسط تیم حریف دیده شود و بدون اینکه در طول بازی حتی یک گلوله شلیک کند، تمام پرچم‌ها را تصاحب کرد. بنابراین بازی پینت بال چیزی بیش از یک بازی تیراندازی است. چه قصد شلیک داشته باشید یا نه، باید از محیط و حواس خود حداکثر استفاده را ببرید تا حریف خود را گول بزنید. با اولین بازی در سال ۱۹۸۱، پینت بال به طور رسمی به عنوان یک بازی و ورزش شناخته شد و خیلی زود در سراسر جهان گسترش یافت.

آیا پینت بال یک ورزش است؟

در سال ۱۹۸۳، دو سال پس از پیدایش رسمی پینت بال، اولین مسابقات پینت بال با عنوان مسابقات قهرمانی ملی NSG (National Survival Game) (بازی ملی بقا) برگزار شد. در سال ۱۹۸۴ نام این بازی به پینت بال تغییر پیدا کرد، تجهیزات لازم برای انجام این بازی نیز دچار تغییراتی شدند. به عنوان مثال به جای استفاده از رنگ‌هایی با پایه روغنی از رنگ‌هایی با پایه آب استفاده شد تا پاک کردن آنها راحتتر شود.

اولین کشورهایی که ورزش پینت بال را انجام دادند، ایالات متحده سپس انگلستان و استرالیا بودند. پس از آن در سراسر جهان این ورزش شناخته شد و تجهیزات آن نیز حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر شدند. در نهایت در سال ۲۰۰۰ این بازی ثبت اختراع شد و به عنوان یک تفریح و ورزش مورد استقبال جوانان قرار گرفت و به عنوان یک تفریح خانوادگی شناخته شد.

ویژگی توپ‌های رنگی پینت بال

گلوله‌های رنگی پینت بال یک کپسول ژلاتینی با پوسته نازکی هستند که داخل آنها با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها پر شده است. این رنگ‌ها حلال در آب، قابل شستشو، غیرسمی و غیرسوزاننده می‌باشند. این گلوله‌های رنگی داخل اسلحه مخصوص پینت بال قرار می‌گیرند. دی‌اکسید کربن (CO2)، نیتروژن (N2) و یا هوای فشرده انرژی مورد نیاز برای شلیک گلوله‌ها را فراهم می‌کنند.

زمانی که یکی از این گلوله‌ها به فردی اصابت پیدا می‌کند، پوسته نازک ژلاتینی پاره شده و رنگ روی لباس حریف پخش می‌شود. به این ترتیب شکست خوردن فرد، کاملاً نمایان می‌شود.

پینت بال ورزشی ایمن و مناسب برای همه

پینت بال به عنوان یکی از ایمن‌ترین ورزش‌ها شناخته می‌شود. چرا که استفاده از تجهیزات ایمنی برای انجام آن ضروری است. عینک و ماسک مخصوص صورت و لباس مخصوص برای انجام این بازی حتماً باید مورد استفاده قرار بگیرند و تنها در مرز مشخص شده در زمین بازی، اجازه حضور بازیکنان و شلیک وجود دارد، هرگونه تماس فیزیکی نیز در این بازی ممنوع می‌باشد. در صورتی که یکی از بازیکنان هرکدام از این قوانین را نادیده بگیرند، داور بازی به سرعت آنها را از زمین اخراج می‌کند.

ورزش پینت بال مخصوص قشر خاصی نیست و هرکس به آن علاقمند باشد از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد همه می‌توانند از انجام این بازی لذت ببرند. رمز موفقیت در ورزش پینت بال قدرت، سرعت، چابکی به اضافه هوش بالا و توانایی تفکر سریع و تصمیم‌گیری قاطع است. این ورزش انجام کار گروهی را آموزش داده و اعتماد به نفس و توانایی رهبری بازیکنان را بالا می‌برد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *