خانه » اطلاعات عمومی » تحقیق در مورد مکمل های غذایی و ورزشی

تحقیق در مورد مکمل های غذایی و ورزشی

مختصر در مورد مکمل ها 

مکمل های غذایی و ورزشی

مکمل چیست؟

مکمل ها در یک تعریف ساده ابزارهایی برای افزایش توانایی ساختن ماهیچه در بدن ورزشکار هستند. در غالب موارد، افراد با مولتی ویتامین ها، پروتئین و کراتین مصرف آنها را شروع می کنند.

مکمل های غذایی چیست؟

امروزه اکثر افراد از مکمل‌های دارویی، مکمل های غذایی به صورت روزانه و یا گاه و بی‌گاه استفاده می‌کنند. این مکمل‌ها شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهی، آمینواسیدها، آنزیم‌ها و موادی از این قبیل می‌باشند.
مکمل‌ها در شکل‌های مختلفی قابل تهیه هستند. به فرض مثال می‌توان آنها را به فرم قرص، کپسول، پودر و همچنین نوشیدنی‌ها و شکلات‌های انرژی‌زا یافت. محبوبترین مکمل‌ها ویتامین D و E، مواد معدنی مانند کلسیم و آهن، گیاهی مانند سیر و مواد خاص مانند گلوکوزامین، پروبیوتیک و روغن ماهی هستند.

از مکمل‌ها برای اموری مانند افزایش یا کاهش وزن، عضله‌سازی حین ورزش، جبران کمبود ویتامین‌ها، کاهش فشار خون، درمان آرتریت روماتوئید و مواردی دیگر استفاده می‌شود.

مکمل ورزشی چیست؟

مکمل ها در یک تعریف ساده ابزارهایی برای افزایش توانایی ساختن ماهیچه در بدن ورزشکار هستند. در غالب موارد، افراد با مولتی ویتامین ها، پروتئین و کراتین مصرف آنها را شروع می کنند. مکمل های ورزشی محصولاتی هستند که برای بالابردن کارایی ورزشکاران استفاده می شوند. اغلب آنها هم یک دستور استفاده بلند و بالا دارند و از هر کجا می توانید آنها را تهیه نمایید.

بسیاری از افراد بر این باورند که مکمل ها می توانند به آنها کمک کنند تا توده های ماهیچه ای حجیم تر، نیرو و استحکام بیشتری پیدا کنند. عده دیگری هم هستند که از مکمل های ورزشی صرفاً برای کاهش وزن بدنشان سود می جویند.

پرطرفدار ترین و نتیجه بخش ترین مکمل ها که معمولا برای ورزشکاران الخصوص بدنسازان و پرورشکاران تجویز میگردد پنج مورد زیر است که طی این مطلب میتوانید با این مکمل ها آشنا شوید.

مکمل پروتئین وی

این محصول در سه نسل تولید شده است که نسل اول آن دارای لاکتوز و چربی بالایی بوده است اما در نسل های بعدی با توجه به پیشرفت فناوری میکس و پروسه کردن شاهد افزایش میزان پروتئین و کاهش چربی های موجود در آن بوده ایم به طوری که در نسل سوم این محصول شاهد ۹۰% پروتئین موثر و مفید بدون از دست دادن خواص و همچنین کاهش چشم گیر میزان لاکتوز و چربی می باشیم .این مکمل غذایی فوایدی همچون افزایش توده ی عضلانی بدن،ارتقاء عملکرد کبد ، جلوگیری از تمیرین زدگی ،کاهش فشار خون و افزایش عملکرد فیزیکی و افزایش قدرت عضلات را به همراه دارد

مکمل کراتین

کراتین یک مکمل غذایی از نوع پروتئین است که در بدن به صورت پروتئین فسفاته وجود دارد و به عنوان مکمل غذایی برای بسیاری از ورزشکاران الی الخصوص علاقمندان به پرورش اندام به کار میرود.

نه تنها قدرت این پروتئین در حجم دهی و عضله سازی مثال زدنی است بلکه به حفظ انرژی شما برای دقایق آخر تمرین و همچنین ریکاوری کمک شایانی می کند. یک بمب انرژی برای ورزشکاران است، پروتئین کراتین تاثیر در سرعت رشد و قدرت عضله سازی ایجاد میکند.

مکمل گلوتامین

گلوتامین یک اسید امینه غیر ضروری در بدن می باشد و فراوان ترین و موثر ترین اسید آمینه موجود در خون است. گلوتامین با ذخیره ی آب در عضلات مراحل سنتز پروتئین و رشد عضلانی به ارمغان می آورد. در صورتی که مقادیر گلوتامین در بدن کاهش یابد تعادل آب و حفظ آن در عضلات با مشکل مواجه می گردد و همچنین باعث از دست رفتن حجم عضلات در ورزشکاران می شود.

مکمل هیدروسیکات

هیدروسیکات نوعی ماده غذایی است که با حفظ حجم عضلات به چربی سوزی و کاهش چربی های انباشته شده در بدن می پردازد، این مکمل غذایی از راه هایی چون افزایش سوخت و ساز و افزایش گرمای بدن مقاومت چربی ها را کاهش می دهد و کمک می کند تا چربی ها برای خارج شدن از سلول های چربی سماجت نشان ندهند.

مکمل گینر

گینر ها (Weight Gainer) مکمل هایی هستند که برای افزایش وزن به کار می روند و کاملا مناسب افراد لاغری است که می خواهند وزنشان افزایش یابد و بدنی حجیم داشته باشند.گینر ها در واقع همان کربوهیدرات می باشند که با چربی و پروتئین مخلوط شده اند.گینری که دارای پروتئین با کیفیت بالا ، کربوهیدرات و چربی قابل قبولی باشد.

بیشتر بخوانید: تحقیق مختصر درباره تغذیه سالم
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *