خانه » آگهی رپورتاژ » تحصیل در کشورهای عربی (۰ تا ۱۰۰ شرایط)

تحصیل در کشورهای عربی (۰ تا ۱۰۰ شرایط)

راهنمای تحصیل در کشورهای عربی

تحصیل در کشورهای عربی

کشورهای عربی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. دانشجویان و دانش آموزان ایرانی، به دلایل مختلف، کشورهای عربی را برای تحصیل انتخاب می کنند. اما بهترین دانشگاه ها در کدام کشورهای عربی هستند؟ مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های عربی چیست؟ در این مطلب، از شرایط تحصیل در کشورهای عربی برای تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه های کشور های عربی

در کشورهای عربی، دانشگاه های متعددی وجود دارد که از میان آن ها، برخی شان بالاترین رتبه ها را دارند. دانشگاه های برتر کشورهای عربی واقع در لبنان، عربستان و امارات هستند.

در ادامه، فهرست بهترین دانشگاه های کشورهای عربی را برای تان آورده ایم.

دانشگاه آمریکایی بیروت ( واقع در لبنان)

دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد (واقع در عربستان)

دانشگاه ملک سعود (واقع در عربستان)

دانشگاه ملک عبدالعزیز (واقع در عربستان)

دانشگاه امارات متحده عربی (واقع در امارات متحده عربی)

علاوه بر این موارد، دانشگاه های مهمی نیز در کشورهای عمان، قطر، اردن، بحرین و کویت قرار دارد.

کدام کشور عربی را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

تعداد کشورهای عربی بسیار زیاد است و در هر کشور نیز، چندین دانشگاه وجود دارد. از کشورهای مهمی که سالیانه دانشجویان بسیاری را به سوی خود جذب می کند می توان به لبنان، عربستان سعودی، عمان، قطر و امارات متحده عربی اشاره کرد.

لبنان یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای تحصیل است. در بیرون دانشگاه های متعددی وجود دارد. در این شهر، به زبان های مختلف صحبت می کنند: عربی، انگلیسی و فرانسوی. اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارید، می توانید لبنان را برای تحصیل انتخاب کنید.

عربستان سعودی یکی دیگر از گزینه های جذاب برای علاقمندان به تحصیل در کشورهای عربی است. د حال حاضر دانشجویان متعددی در رشته های مختلف در دانشگاه های عربستان تحصیل می کنند.

عمان یکی دیگر از کشورهای عربی پرطرفدار است که دانشجویان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. این کشور بسیار جذاب است و هر سال، علاوه بر مهاجران، گردشگران بسیاری را نیز به سوی خود جذب می کند. بنابراین اگر دوست دارید در یک کشور عربی زیبا تحصیل کنید، فرصت تحصیل در بیروت را از دست ندهید.

قطر یکی دیگر از کشورهای عربی مناسب برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور ثروتمند دانشگاه های بسیار خوبی را در خود دارد و همواره، سیستم آموزش عالی آن در حال توسعه و پرورش است.

اگر دوست دارید در یکی از کشورهای مدرن جهان عرب تحصیل و زندگی کنید، امارات متحده عربی را از یاد نبرید. در این کشور، شعبه هایی از بهترین دانشگاه های سراسر جهان نیز وجود دارد. از این رو، اگر امکان مهاجرت به آمریکا و تحصیل در دانشگاه های این کشور را ندارید، می توانید امارات متحده عربی را برای تحصیل انتخاب کنید.

ترجمه مدارک برای تحصیل در دانشگاه های عربی

اگر می خواهید در دانشگاه های عربی تحصیل کنید، باید یک سری اسناد و مدارک را با خودتان به دارالترجمه عربی ببرید و ترجمه رسمی کنید. از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های عربی می توان به موارد زیر اشاره کرد

ریزنمرات دوره‌های مختلف دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاه

شناسنامه

کارت ملی

پاسپورت

موارد بالا صرفاً مدارک اولیه هستند و ممکن است به مدارک و اسناد بیشتری برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای عربی نیاز داشته باشید. بنابراین، برای تحصیل در کشورهای عربی، باید به وبسایت دانشگاه مورد نظرتان سری بزنید و از مدارک لازم مطلع شوید. یادتان باشد که باید مدارک تان کامل و بی نقص باشد.

پس از ترجمه رسمی اسناد و مدارک، باید به فکر دریافت تأییدات لازم باشید. از تأییدات لازم برای ترجمه رسمی عربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دادگستری
  • وزارت امور خارجه
  • سفارت کشور مورد نظر

اگر باید ترجمه مدارک را به سفارت کشور مورد نظرتان ببرید، باید مطمئن شوید که آیا سفارت اسناد و مدارک را با تأییدات از شما می خواهد یا نیازی به تأییدات قبلی نیست. یادتان باشد که اگر سفارت ترجمه تأییدات دار از شما بخواهد، به هیچ وجه، ترجمه بدون تأییدات را تأیید نخواهد کرد.

بنابراین، قبل از مراجعه به دارالترجمه عربی، باید از اسناد و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشورهای عربی و تأییدات لازم تحقیق کنید تا با خیال راحت، برای این کار اقدام کنید.

سخن اخر

تا به اینجا، با شرایط تحصیل در کشورهای عربی و مدارک لازم برای تحصیل در این کشورها آشنا شدید. پیش از اقدام برای تحصیل در این کشورها، به سایت دانشگاه یا سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه کنید تا از مدارک لازم و تأییدات لازم برای ثبت نام در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کشورهای عربی مطمئن شوید، سپس به همراه مدارک تان، به دارالترجمه عربی مراجعه کنید. بهتر است پیش از انتخاب کشور و دانشگاه مورد نظرتان، در مورد شرایط کار، زندگی و تحصیلی در آن تحقیق کنید تا در نهایت، بتوانید انتخابی متناسب با روحیه و شرایط تان انتخاب کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *