خانه » آگهی رپورتاژ » چرا استفاده مداوم از رنگ مو باعث آسیب به موها می شود؟

چرا استفاده مداوم از رنگ مو باعث آسیب به موها می شود؟

با آسیب های استفاده مدام از رنگ مو بیشتر آشنا شوید!

رنگ مو فانتزی

رنگ کردن مو جلوه زیبایی به چهره می‌بخشد و به همین دلیل، اکثر خانوم‌ها تمایل دارند تا به طور مداوم موهای خود را رنگ کنند. در این میان، تنها دلیلی که شاید بانوان را از رنگ کردن مداوم موها منصرف کند، آسیب رنگ‌ها برای مو است. به همین دلیل خانوم‌ها تمایل دارند بدانند که آیا این موضوع صحت دارد؟ و چرا استفاده مداوم از رنگ مو باعث آسیب به موها می‌شود.

حال، اگر شما هم جزو آن دسته از بانوانی هستید که به رنگ کردن مداوم موهایتان علاقه مندید و این سوال برایتان مطرح شده است، در ادامه با ما همراه باشید. پاسخ سوال شما در مطلب ما است…

رنگ مو چطور روی موها اثر می کند؟

رنگ مو ماده‌ای کاملا شیمیایی است و طبیعی است که استفاده از این مواد، سلامت موهای نازک و ظریف شما را تهدید کند. مو برای اینکه رنگ موردنظر را به خود بگیرد، باید ابتدا لایه خارجی خود که از چربی است را از دست بدهد. سپس، مولکول‌های بزرگ آن که رنگ طبیعی مو هستند با مولکول‌های رنگی کوچک مقابله کنند و در آخر از این مولکول‌های رنگی شکست بخورند. در واقع، این سرنوشت موها است و آن‌ها باید برای رنگی شدن، شکست را قبول کنند.

حال، تصور کنید که این موضوع مدام تکرار شود و موها مجبور شوند که در هر بار رنگ گذاشتن، شکست را قبول کنند. چه بر سر روحیه آن‌ها خواهد آمد؟ چطور می‌توانند مثل سابق به زندگی ادامه دهند، طوری که انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده و آن‌ها در سلامت کامل به سر می‌برند. بله موها با یک یا دوبار نه، اما با استفاده مداوم از رنگ مو آسیب می‌بینند.

آسیب های استفاده مداوم از رنگ مو

انواع رنگ مو - آسیب های استفاده مدام از رنگ مو

آسیب‌هایی که استفاده مداوم از رنگ مو می‌تواند به موهای شما وارد کند در ادامه آمده است. بنابراین، به یاد داشته باشید که انواع رنگ مو فانتزی و ترکیبی و … باید به اندازه استفاده شود.

  • تغییر جنس مو
  • مو خوره
  • شکننده شدن و نازک شدن مو
  • خشک شدن موها

آسیب‌هایی که استفاده مداوم از رنگ مو برای شما ایجاد می‌کند این موارد است. البته، باید اشاره کنیم که رنگ موهای تیره به نسبت رنگ‌های روشن آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند و کسانی که از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند باید کمتر از رنگ مو استفاده کنند.

در رابطه با ریزش مو نیز باید بگوییم که در بیشتر موارد رنگ مو سبب ریزش موهای شما نمی‌شود، اما می‌تواند تار موها را نازک‌تر کند.

در پایان این مطلب، باید بگوییم که بهتر است استفاده از رنگ مو را به ۵ الی ۶ بار در سال محدود کنید و حداقل، ۲ ماه فاصله میان رنگ کردن موهایتان باشد.

چه رنگ موهایی آسیب کمتری به مو وارد می کند؟

اگر تمایل دارید تا موهایتان را به طور مکرر رنگ کنید، اما از طرفی از آسیب رسیدن به موهایتان نگران هستید، بهتر است رنگ موی باکیفیت خریداری کنید. رنگ موهایی که حاوی مواد معدنی هستند و به موهای آسیب دیده کمک می‌کنند، بهترین انتخاب برای این شرایط هستند.

بنابراین، در هنگام خرید رنگ مو حتما به دارا بودن مواد معدنی، پروتئین، ویتامین و اسید آمینه موجود در آن توجه کنید. رنگ موهایی که این مواد را داشته باشند برای موهای آسیب دیده و شکننده مناسب‌تر هستند.

  • نکته: البته، بعد از انتخاب رنگ موی مناسب، استفاده از شامپو مناسب برای شستن آن نیز مهم است. اگر از شامپوهای نامناسب برای موهایتان استفاده کنید، موهایتان وز شده یا به هم گره می‌خورد. بنابراین، در انتخاب شامپو برای انواع مو رنگ شده نیز دقت کنید.

نکات پایانی در رابطه با رنگ مو

رنگ مو بلوند

در هنگام رنگ کردن موهایتان و بعد از آن، به این نکات حتما توجه کنید:

  • رنگ مو خوب و باکیفیت خریداری کنید
  • اجازه ندهید رنگ مو مدت طولانی روی سرتان بماند
  • از برخورد رنگ مو با پوست سر جلوگیری کنید
  • رنگ کردن موهایتان را به مراکز زیبایی معتبر بسپارید
  • بعد از اتمام رنگ، موهایتان را کاملا آبکشی کنید
  • بعد از رنگ مو و در هر بار حمام رفتن، از شامپو مناسب استفاده کنید

با استفاده مداوم از رنگ مو، سلامت موهایتان را تهدید نکنید…

رنگ مو ماده‌ای شیمیایی است و استفاده مداوم از آن می‌تواند موها را ضعیف، وز و  شکننده کند. به همین دلیل، باید استفاده از رنگ مو را مدیریت کرده و از سلامت موهایتان مراقبت کنید. البته، اگر هم تمایل دارید که موهایتان را به صورت مکرر رنگ کنید، بهتر است از رنگ موهای باکیفیت استفاده کنید. رنگ موهایی که کیفیت بالاتری دارند و از مواد معدنی در آن‌ها استفاده می‌شود، تا حدود زیادی از آسیب به موها جلوگیری می‌کنند.

در پایان، اگر تصمیم به خرید رنگ موی باکیفیت گرفته‌اید و نمی‌دانید که آن را باید از کجا تهیه کرد، از مو تن رو کمک بگیرید. این فروشگاه اینترنتی مجموعه‌ای از رنگ موهای خوب و باکیفیت را با قیمت بسیار مناسب به شما عرضه کرده و کار شما را برای خرید رنگ مو راحت تر می‌کند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *