خانه » آگهی رپورتاژ » استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت، مجوزی است که به اتباع خارجی برای تحصیل در موسسات مشخصی در کانادا ارائه می شود. در واقع باید گفت اکثر اتباع خارجی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، به استادی پرمیت کانادا نیز احتیاج خواهند داشت. اما قبل از هر گونه اقدامی برای درخواست و قبل از سفر به کانادا، لازم است اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک و اسناد لازم در این رابطه را آماده کرده اید.

باید گفت استادی پرمیت، به هیچ وجه معادل ویزای کانادا نیست و اجازه ورود به کانادا را به شما نمی دهد. بعلاوه ممکن است در کنار این مدارک، به ویزای بازدید کننده یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) هم نیاز داشته باشید. در ادامه، اطلاعات کامل و جامع در این رابطه را بررسی خواهیم کرد تا به شما در برنامه ریزی سفرتان و تحصیل در کانادا کمک کنیم. با ما همراه باشید.

استادی پرمیت کانادا

مهمترین شرایط و مدارک لازم برای اخذ استادی پرمیت کانادا

  • در یک موسسه آموزش عالی مورد تائید در کانادا (DLI) ثبت نام کرده باشید و نامه پذیرش را از این موسسه دریافت نموده باشید.
  • فردی قانونمند باشید، سابقه کیفری نداشته باشید و گواهی پلیس را در صورت لزوم دریافت کنید.
  • در سلامت کامل به سر ببرید و در صورت لزوم مورد معاینه پزشکی قرار بگیرید.
  • به افسر ثابت کنید که با پایان یافتن مجوز استادی پرمیت، کانادا را ترک خواهید کرد.
  • گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشید.
  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات را ارائه دهید.
  • مدارکی داشته باشید که اثبات می کنند می توانید به کانادا بیایید و اعضای خانواده تان را به همراه بیاورید.
  • مدارکی ارائه دهید که ثابت می کنند که پول کافی برای پرداخت هزینه هایتان را دارید. این هزینه ها شامل هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده تان که با شما به کانادا می آیند و هزینه حمل و نقل هستند.

لازم به ذکر است اثبات بودجه برای تحصیل و کسب استادی پرمیت، با مواردی قابل اثبات است از قبیل: حساب بانکی کانادا به نام شما، گواهی سرمایه گذاری تضمینی (GIC) از یک موسسه مالی کانادایی، مدارک اثبات وام دانشجویی، اظهارات بانکی در چهار ماه گذشته، پیش نویس بانکی که می تواند به دلار کانادا تبدیل شود، اثبات پرداخت شهریه و اجاره مسکن، نامه ای از شخص یا موسسه ای که به شما پول می دهد و یا دانشگاهی که شما را بورسیه کرده است.

کسانی که به استادی پرمیت کانادا نیاز ندارند

واقعیت این است که اکثر اتباع خارجی برای تحصیل در کانادا به مجوز استادی پرمیت نیاز دارند. با این حال موارد استثنا نیز وجود دارند که نیازی به این مجوز ندارند و در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • کسانی که برای مطالعات کوتاه مدت ۶ ماه یا کمتر به کانادا آمده اند.
  • کسانی که جزو نمایندگان خارجی هستند و یا اعضای خانواده آنها که توسط موسسه امور جهانی کانادا (GAC) به رسمیت شناخته می شوند.
  • اعضای نیروهای مسلح خارجی.
  • کودکان خردسال در کانادا که در مهد کودک به سر می برند، یا پناهنده بوده و یا اینکه والدین آنها پناهنده باشند. همچنین کودکانی که در مقطع پیش دبستانی، ابتدایی یا متوسطه تحصیل می کنند و با والدینشان که اجازه کار یا تحصیل دارند به کانادا آمده اند.
  • کسانی که از راه دور و به صورت مجازی، برنامه های آموزشی کانادا را پیگیری می کنند.
  • کسانی که دوره های گنجانده شده در بسته های تور را به عنوان فعالیت ثانویه گردشگری می گذرانند.

بعنوان توضیحات تکمیلی باید اضافه کنیم افرادی که به سن بلوغ رسیده اند و سن آنها ۱۸ سال به بالاست، برای ادامه تحصیل نیاز به استادی پرمیت دارند.

نحوه اپلای برای استادی پرمیت

به طور کلی ، قبل از ورود به کانادا باید مجوز استادی پرمیت را به صورت آنلاین درخواست کنید. البته باید گفت روش های دیگری نیز برای مطرح کردن درخواست استادی پرمیت وجود دارد. در واقع افراد می توانند از داخل کانادا نیز این درخواست را ارائه دهند. حتی در بدو ورود به کانادا نیز می توان در پورت ورود به کانادا، این درخواست را مطرح نمود.

اما واقعیت این است که درخواست آنلاین دارای مزایایی است که از جمله می توان به سرعت بالاتر پردازش درخواست ها، عدم نیاز به هزینه پیک و تحویل نامه، اطمینان از کامل بودن برنامه تان قبل از ارسال درخواست و دریافت وضعیت برنامه به صورت آنلاین اشاره کرد.

مدت زمان اقامت در کانادا با استادی پرمیت

مدت زمان اقامت در کانادا با استادی پرمیت

چنانچه واجد الشرایط باشید و موسسه تان از شما بخواهد که قبل از پذیرش در برنامه اصلی استادی پرمیت دوره هایی را بگذرانید، اجازه تحصیل یک ساله برای گذراندن آن دوره را خواهید داشت. و زمانی که در برنامه اصلی پذیرش بگیرید، لازم است که اقامت خود را بعنوان یک دانشجو تمدید نمایید.

اگر دوره های خود را قبل از تاریخ مجاز تعیین شده در مجوز استادی پرمیت به پایان نرسانید، لازم است که برای تمدید اقامتتان به عنوان دانشجو اقدام کنید. در غیر اینصورت، باید تحصیل را متوقف کرده و کانادا را ترک کنید.

این نکته را درنظر داشته باشید که حتی اگر قبل از انقضای استادی پرمیت تحصیلات خود را به صورت زودهنگام تمام کنید، در هر صورت مجوز شما ظرف ۹۰ روز پس از اتمام تحصیل باطل می شود، حتی اگر طبق تاریخ قید شده در مجوز استادی پرمیت، بیشتر از این ها فرصت داشته باشید.

آیا می توان در زمان تحصیل به وطن بازگشت

بله! شما می توانید در تمام طول تحصیل و با برخورداری از استادی پرمیت کانادا، در صورت تمایل به وطن تان نیز سفر داشته باشید. اما فراموش نکنید که در این بازه زمانی تحصیلی، ممکن است هنگام بازگشت به کانادا نیاز به اثبات و ارائه مدارکی باشد که نشان می دهند در حال تحصیل در کانادا هستید. در ضمن اگر ویزای بازدید کننده یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) دارید، هنگام بازگشت به کانادا این مدارک باید همچنان دارای اعتبار باشند.

شرایط کار حین تحصیل در کانادا

اگر شما استادی پرمیت دارید و به عنوان دانشجوی تمام وقت در کانادا مشغول به تحصیل هستید، چنانچه این مجوز شرایطی را شامل شود که به شما اجازه کار حین تحصیل را بدهد، در این صورت می توانید در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید. اما اگر استادی پرمیت ندارید، نمی توانید در حین تحصیل در کانادا کار کنید، مگر اینکه به طور جداگانه برای دریافت مجوز کار، درخواست بدهید.

البته جالب است بدانید اشخاصی که از مجوز استادی پرمیت برخوردارند، می توانند همراه همسر و فرزندانشان به کانادا بیایند و اجازه تحصیل رایگان در مدارس برای فرزندان زیر ۱۸ سال آنها وجود دارد. بعلاوه شرایط و اجازه کار برای همسر در هر نقطه ای از کانادا و در هر زمینه ای فراهم است و در این رابطه حتی به دعوت نامه از سوی کارفرما و جاب آفر نیازی نخواهد بود.

درباره قیمت فروش دلار کانادا بخوانید.

شرایط کار حین تحصیل در کانادا

نحوه تغییر استادی پرمیت به ویزاهای دیگر کانادا

چنانچه مایل به ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلاتتان نباشید، در شرایطی خاص می توانید استادی پرمیت را به ورک پرمیت تبدیل کنید. البته این امر در صورتی امکانپذیر است که بعنوان فردی خارجی، جاب آفر داشته باشید. در غیر اینصورت برای اینکه بتوانید تا پایان اعتبار مجوزتان در کانادا بمانید، می توانید موقعیت خود را بعنوان یک توریست در کانادا ادامه دهید.

اگر خوش اقبال باشید و همسر موردنظرتان را در کانادا بیابید که دارای اقامت دائم باشد، می توانید به راحتی درخواست اسپانسرشیپی بدهید. اما اگر همسرتان دارای استادی پرمیت یا ورک پرمیت است، می توانید درخواست اپن ورک پرمیت بدهید.

و در نهایت باید گفت کسانی که دارای استادی پرمیت هستند، باید بی وقفه و در طی ترم های متوالی تحصیلات خود را پیگیری کنند و ادامه دهند و تنها ۱۵۰ روز مرخصی برای کل دوره تحصیلی آنها وجود دارد. البته برای مرخصی نیز باید دلایل قانع کننده ای نظیر بارداری، فوت یکی از نزدیکان، مشکلات پزشکی، تعطیلی محل تحصیل، تغییر دانشگاه و نظایر اینها وجود داشته باشد. بعلاوه چنانچه تصمیم بگیرند از یک موسسه به موسسه دیگری در کانادا انتقالی بگیرند، باید آنرا به دولت کانادا اعلام نمایند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *