خانه » بررسی و معرفی » آموزش تعمیر پکیج

آموزش تعمیر پکیج

در مورد تعمیرات پکیج و نحوه آموزش دیدن آن بیشتر بدانید!

آموزش تعمیر پکیج

آموزش تعمیر پکیج با توجه به کاربرد این وسایل گرمایشی و استفاده از آنها در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و اداری می‌تواند منبع درآمد عالی برای افراد به‌ شمار آید. البته برای این منظور بهتر است فرد اطلاعات کاملی با انواع پکیج داشته باشد و میزان علاقه و مهارت خود در این زمینه را بسنجد. زیرا تعمیر این محصولات کار راحتی نبوده و نیاز به تخصص کافی دارد. فردی که در خود توانایی حرفه‌ای شدن در تعمیرات پکیج‌های مختلف را می‌بیند در قدم دوم باید مرکز معتبری برای آموزش کامل و تخصصی تعمیرات پیدا کند. امروزه مراکز زیادی زیر نظر آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای مشغول به آموزش تعمیر انواع پکیج هستند که قبل از معرفی آنها بهتر است با پکیج و مزیت‌های یادگیری تعمیر آن به ‌طور کامل آشنا شوید. برای اطلاع از برنامه آموزش تعمیر پکیج تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی پکیج و کاربردهای آن

پکیج، سیستم گرمایشی است که می‌توان گفت در تمام فصول سرد و گرم کاربرد دارد. این محصول جایگزین خوبی برای موتورخانه‌ها بوده و توانسته جای آن‌ها را کاملا پر کند. نحوه عملکرد پکیج مانند آبگرمکن دیواری است و فقط با باز شدن آب روشن می‌شود.

در زمستان، پکیج باید گرمای فن‌کوئل، شوفاژ و دیگر بخش‌ها را نیز تامین کند و به‌ همین علت معمولا به‌ صورت تمام‌وقت روشن است.‌ از مهم‌ترین ویژگی‌های پکیج که آن را در بین افراد محبوب کرده می‌توان به امکان نصب، سرویس و تعمیر سریع آنها در محل اشاره کرد.

آموزش تعمیرات پکیج چه مزایایی برای افراد دارد؟

همان‌طور که گفته‌شد افراد زیادی به‌ دنبال نصب پکیج هستند و از این رو آموزش پکیج دیواری و تعمیر انواع سیستم گرمایشی یک راه مناسب برای کسب درآمد است. همچنین افرادی که در طول روز وقت آزاد دارند و به ‌دنبال شغل دوم هستند، با انتخاب آموزش تعمیر پکیج  می‌توانند گام بزرگی در زمینه پیشرفت و موفقیت خود بردارند.

این گزینه برای افرادی که به کارهای فنی علاقه زیادی دارند نیز مناسب است. این دسته کارآموزان معمولا سرعت زیادی در یادگیری داشته و خیلی زود به موفقیت می‌رسند. با کسب مدرک آموزش تعمیر و نصب پکیج، امکان اخذ جواز کسب یا نمایندگی شرکت‌های مختلف و همچنین ترجمه مدرک و استفاده از آن برای درخواست اقامت سایر کشورها وجود دارد.‌

البته برای این امر باید مجموعه‌ای را انتخاب کنید که تحت نظر آموزشگاه فنی حرفه ای باشد. زیرا تنها در این صورت مدرک شما از اعتبار کافی برخوردار خواهد بود.

بهترین روش برای آموزش تعمیر پکیج

یکی از روش‌های مناسب برای یادگیری تعمیرات، تقسیم‌بندی آنها به ‌صورت دو دوره مجزا است که باعث تسلط بیشتر کارآموزان بر یک مبحث و حرفه‌ای شدن آنها خواهد شد.‌ در این سبک، آموزش تعمیر برد پکیج و تعمیر مکانیک آن، به ‌صورت جداگانه برگزار می‌شوند. این موضوع باعث تمرکز فرد بر یک مبحث و تسریع در یادگیری او شده و همچنین سبب صرفه‌جویی در زمان نیز خواهد شد.

برای تعمیر برد پکیج نیازی به آشنایی و یادگیری نوع و کاربرد پکیج نیست؛ زیرا بردهای تعبیه‌شده در این سیستم‌های گرمایشی بدون در نظر گرفتن سایر موارد به یک شیوه تعمیر می‌شوند. در آموزش تعمیر پکیج به‌ صورت مکانیکی لازم است کارآموز با انواع پکیج، کاربرد آنها، نوع قطعات و کارکرد آنها و دیگر موارد آشنا شده و قادر به عیب‌یابی پکیج باشد.

برای آموزش تعمیرات پکیج چه سرفصل‌هایی نیاز است؟

برای متخصص‌شدن در تعمیر پکیج ایران رادیاتور، تعمیر پکیج بوتان و دیگر برندهای محبوب، لازم است فرد به ‌طور کامل با انواع پکیج، قطعات آنها، کارایی هر قطعه و عیب‌های احتمالی، راه‌های از بین­بردن ایراد و دیگر موارد آشنا شود.

اگر با نصب این محصولات آشنایی ندارید دوره‌های نصب و تعمیر به شما توصیه می‌شود که از سرفصل‌های آن می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • آموزش تعمیر پکیج و یا نصب آن
  • یادگیری اصول کلی عملکرد پکیج‌ها
  • آموزش پکیج دیواری که شامل پکیج تک‌مبدل، ۲ مبدل زمینی و ایستاده است.
  • یادگیری پکیج چگالشی یا کندانس
  • یادگیری مباحث آب ‌و برق و گاز مرتبط با پکیج
  • آشنایی با انواع قطعات داخلی پکیج که شامل حسگر‌ها، قطعات مجری فرمان و قطعات مکانیکی است.

این موارد معمولا توسط اساتید برجسته و متخصص به افراد آموزش داده می‌شود که در نهایت کارآموز می‌تواند به‌ راحتی وارد بازار کار شود و با اخذ جواز کسب از امکانات آن استفاده کند.

بازار کار آموزش پکیج چگونه است؟

به‌ طور کلی آموزش تعمیرات لوازم خانگی از بازار کار خوبی برخوردار است. این موضوع وقتی به پکیج می‌رسد از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. زیرا استفاده از آن در ادارات و منازل مسکونی روز‌ به‌روز افزایش یافته و هنوز نیروی متخصص برای نصب و تعمیرات آن وارد بازار نشده است.

برخی افراد نیز پس از یادگیری کامل نصب و تعمیر پکیج تصمیم می‌گیرند در شرکت‌های نمایندگی استخدام شده و به ‌صورت ثابت حقوق بگیرند. این موضوع نگرانی افراد باعث کم‌کار شدن در تابستان را برطرف می‌کند. اینکه درآمد شما چگونه باشد به حرفه‌ای شدن شما و همچنین تصمیم برای مستقل کارکردن یا استخدام در نمایندگی‌ها بستگی دارد.

آموزش تعمیر پکیج

آموزش تعمیر پکیج برای چه افرادی مناسب است؟

آموزش پکیج دیواری برای تمام افرادی که توانایی ورود به بازار کار را دارند مناسب است. البته در این بین نیروهایی که از تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های مکانیک، برق الکترونیک و دیگر رشته‌های فنی برخوردارند؛ دارای مزیت بیشتری نسبت به دیگر افراد هستند.

افرادی که با مبانی پایه الکترونیک آشنا بوده و قصد شرکت در آموزش تعمیر پکیج را دارند نیز به‌راحتی می‌توانند در این زمینه به موفقیت دست یابند. به‌ طور کلی می‌توان به دسته‌بندی‌های زیر اشاره کرد:

  • مناسب به ‌عنوان شغل دوم برای شاغلان و کارمندانی که به‌دنبال کسب درآمد و استفاده از زمان خالی خود هستند.
  • افرادی که تمایل ورود به بازار کار را دارند و می‌خواهند در این راه درآمد خوبی کسب کنند.
  • دانشجویانی که به ‌دنبال کسب دانش و مهارت فنی هستند و همچنین مایل هستند به درآمد برسند.
  • کارمندان معمولی در شرکت‌های دولتی یا خصوصی برای افزایش مهارت فنی و ارتقاء شغلی.
  • افرادی که تمایل به زندگی و کار در خارج از کشور دارند.

مرکز مناسب برای آموزش تعمیر پکیج

این مجموعه پنج سال پشتیبانی داشته و برای راحتی هنرجویان شرایط پرداخت قسطی را نیز برای افراد فراهم کرده است. همچنین با شرکت در این دوره، مجموعه دکتر برد به شما در اخذ وام بانکی با کم‌ترین سود کمک می‌کند و از این طریق به ‌راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید.

جمع‌بندی

امروزه استفاده از پکیج به‌ دلیل مزایایی که نسبت به سیستم‌های مرکزی یا موتورخانه دارد رشد چشم‌گیری داشته و از این رو داشتن مهارت کافی در زمینه نصب و تعمیر آن، راه مناسبی برای کسب درآمد است. گذراندن آموزش تعمیر پکیج و داشتن این مدرک می‌تواند به شما در اخذ نمایندگی، جواز کسب و حتی مهاجرت به کشورهای دیگر کمک کند.

البته برای این موارد، داشتن مهارت و تخصص کافی در زمینه تعمیر سیستم گرمایشی‌ لازم است. افرادی که به ‌دنبال شغل دوم هستند یا دانشجویان علاقه‌مند به شغل پاره‌وقت با انتخاب این گزینه می‌توانند علاوه‌ بر بالا بردن دانش فنی خود به کسب درآمدهای عالی نیز دست یابند.

از بهترین مراکز فعال در این زمینه که امکانات ویژه‌ای مانند پرداخت اقساطی و ارائه جزوه کمک ‌آموزشی را برای کارآموزان در نظر گرفته می‌توان به آموزشگاه فنی حرفه ای دکتر برد اشاره کرد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *