خانه » آگهی رپورتاژ » آب پخش کن کولینگ تاور

آب پخش کن کولینگ تاور

آب پخش کن کولینگ تاور

آب پخش کن یا اسپرینکلر کولینگ تاور نوعی سیستم پاشش آب در برج‌های خنک کننده مخروطی می‌باشد، آب پخش کن مهمترین نقش را در خنک کاری سیستم کولینگ تاور دارد. آبگردان‌ها قطعه‌ای مرکزی و مهم در برجهای خنک کاری مدار باز جهت توزیع سیال گرم ورودی برروی پکینگ‌ها میباشند. آب پخش کن کولینگ تاور جز قطعات پاشش آب متحرک محسوب میگردد. آبگردان‌های  کولینگ واتر برای برج‌های مخروطی ۱۰ تا ۲۰۰۰ تن تبرید از سایزهای ۲ الی ۱۲ اینچ قابل تولید می‌باشند.

نحوه عملکرد آب پخش کن کولینگ تاور

سیال گرم از انشعابات ورودی عبور کرده و وارد دهنه داخلی آبگردان کولینگ تاور می‌شود. سپس بواسطه فشار ناشی از آب ورودی و بر اساس نیروی گریز میدان شروع به گردش می‌نماید. در ادامه با شکسته شدن بار و دبی مایع، سیال سرد شده بطرف خروجی‌های روتور حرکت میکند که به لوله‌های ورودی ریز و درشت (بازوی اسپرینکلر هد) راه یافته و کاملا یکنواخت روی سطوح خنک کننده (پکینگ مدیا) پاشش میشوند.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده آب گردان کولینگ تاور

کلگی توزیع آب کولینگ تاور از سه قسمت اصلی تشکیل میگردد. بخش ثابت (استاتور) که از طریق فلنچ و بشکل رزوه‌ای به انشعابات (لوله‌های) ورودی آبگرم برج خنک کاری اتصال دارد. قسمت دوم روتور نام داشته و متحرک می‌باشد که در دو مدل رزوه‌ای یا ساده توسط چسب عایقی و نوار تفلون به بدنه آبگردان متصل می‌شود. تعداد خروجی‌های روتور ۴ تا ۸ عدد بوده و به هر خروجی یک لوله با متریال پلیکا یا پی وی سی حاوی چند سوراخ ریز و درشت وصل می‌گردد. درپوشی در انتهای هر لوله بمنظور مانع شدن از پرتاب قطرات سیال به بدنه داخلی کولینگ تاور تعبیه شده است. استاتور و روتور توسط قسمت سوم آب پخش کن کولینگ تاور یعنی شفت به یکدیگر متصل شده و در بالای آن روکش شفت جای میگیرد. در اندازه‌های ۴ اینچ به بالا بخش روغن کاری و روان کننده نیز نصب میشود.

آب پخش کن کولینگ تاور در چه سایزهایی قابلیت طراحی و تولید دارد؟

آب پخش کن کولینگ تاور از سایز ۲/۱/۱ تا ۱۲ اینچ با توجه به فشار آب، مواد اولیه بکار برده شده در ساخت، فشار استاتیکی و هیدرولیکی تولید میگردد. قطر قطعه آب گردان از ۱۴۰ تا ۵۵۰  میلیمتر متغیر است و تحمل دبی آن بین ۲ الی ۷ بار می‌باشد. اندازه قطر لوله‌های خارجی (بازوها) بین ۳۲ تا ۱۱۰ میلی‌متر طراحی می‌شود. متریال سازنده آب پخش کن کولینگ تاور از سه نوع آلومینیوم، برنچ و چدن میباشد که جنس آلومینیومی و برنجی آن از پرفروش‌ترین‌ها به شمار می‌آید.

هنگام انتخاب یک آب پخش کن کولینگ تاور باید به موارد زیر دقت کرد :

  • مشخص کردن سایز لوله و انشعابات قسمت خروجی
  • میزان سختی و رسوبات آب
  • مقدار اسیدی بودن سیال
  • دمای ورودی آب به درون کولینگ تاور
  • تعیین میزان دبی در گردش

آب گردان برنجی و آلومینیومی چیست؟

آب پخش کن برنجی یکی از انواع آبگردان در برج خنک کننده است که از متریال برنج تهیه و ساخته می‌شود. اسپرینکلرهای برنجی راندمان بالاتری دارند و در برابر اسید و رسوبات احتمالی در آب مقاوم‌تر هستند. از آبگردان برنجی اغلب در برجهای صنعتی استفاده میگردد. لذا در تمامی آبهای صنعتی مقادیر زیادی املاح، جلبک در آب وجود دارد. شفت مرکزی این نوع اسپرینکلر کولینگ تاور استیل ۳۰۴ میباشد و همین عامل سبب افزایش طول عمر کلگی توزیع آب در مدت زمان میشود.

اسپرینکلر آلومینیومی از آلیاژ آلومینیوم خام که به صورت شمش است بشکل تراشکاری تولید می‌شود. سطح درونی و بیرونی آن با دستگاه شات پلاس جهت جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی پولیش می‌گردد. از مزیت‌های آبگردان آلومینیومی میتوان به وزن کم، دوام و ماندگاری بالا، تراشکاری آسان، نصب و نگهداری راحت، مقرون به صرفه بودن اشاره کرد.

قیمت اسپرینکلر کولینگ تاور

آب پخش کن برج خنک کن از قطعاتی می‌باشد که به طور مداوم سیال در آن چرخش دارد و نیاز است دائما سرویس یا تعویض گردد. قیمت کلگی آب پخش کن به سایز و متریال آن وابسته میباشد. با عنایت بر انواع و اندازه‌های مختلف این قطعه امکان دارد در هنگام خرید با قیمت‌های گوناگونی مواجه شوید. بهتر است در زمان ثبت سفارش با کارشناسان فروش شرکت کولینگ تاور CTR تماس برقرار کنید تا با توجه به توضیحات فنی شما را از قیمت و مشخصات اسپرینکلر کولینگ تاور مطلع نمایند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *