خانه » آگهی رپورتاژ » برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از کجا شروع کنیم؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از کجا شروع کنیم؟

درباره گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بیشتر بدانیم!

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از کجا شروع کنیم؟

ویزای تحصیلی کانادا یکی از مراحل بسیار مهمی است که متقاضیان برای مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در این کشور، باید برای اخذ آن اقدام کنند.

شرایط بسیار خوب دانشگاه‌های کانادا و سطح علمی بسیار بالای آنها، باعث شده که هرساله دانشجویان زیادی برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنند. اما بهتر است بدانید که مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در این کشور مراحل خاص خود را دارد. به همین دلیل، متقاضیان باید اطلاعات جامعی درباره آن داشته باشند تا با آگاهی بیشتری اقدام به مهاجرت کنند.

در اینجا به طور کامل اخذ ویزای تحصیلی کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با تمام مراحل، شرایط و مدارک موردنیاز آن آشنا شوید. همچنین در نهایت به این سؤال پاسخ خواهیم داد که اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا را از کجا شروع کنید.

چرا دانشجویان کانادا را انتخاب می‌کنند؟

طبق آخرین آمار به‌دست‌آمده؛ کشور کانادا یکی از بهترین و محبوب‌ترین کشورها در نزد دانشجویان ایرانی است. اما سؤال اینجاست که چه چیزی باعث شده کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل شود؟

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های دانشگاه‌های کانادا، سطح علمی بالای آنها است. دولت کانادا همواره به سطح علمی دانشگاه‌ها توجه خاصی داشته است. به همین دلیل، بودجه زیادی برای آنها در نظر گرفته تا با استفاده از بهترین اساتید و پیشرفته‌ترین امکانات، خود را به بالاترین سطح ممکن برسانند. تعدادی از دانشگاه‌های کانادا آن‌قدر عملکرد خوب و بدون نقصی داشته‌اند که اسم آنها همواره در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان‌دیده می‌شود.

یکی دیگر از دلایل دانشجویان برای مهاجرت به کانادا، نیاز این کشور به نیروی کار است. آنها می‌توانند با تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، مدرک معتبری دریافت کرده و پس از اتمام تحصیل خود، در کانادا مشغول فعالیت شوند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

موارد زیر، مهم‌ترین شرایط برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا است:

  • داشتن پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مورد تاًیید
  • (DLI) تمکن مالی برای خرج و مخارج تحصیل و زندگی
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه (درصورتی‌که دانشگاه از شما خواسته است)
  • متقاعدکردن آفیسر برای ترکِ کانادا بعد از اتمام تحصیل

همان‌طور که می‌بینید؛ داشتن پذیرش تحصیلی، قدم اول و شرطِ اصلیِ گرفتن ویزاست. پس قبل از انجام هر کاری باید در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی کانادا گواهی پذیرش بگیرید.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی آن، باید یک سری مدارک را ارسال کنید تا در صورت تأیید آنها توسط اداره مهاجرت کانادا، ویزای شما صادر شود. اما قبل از اینکه مدارک را ارسال کنید؛ لازم است که به طور کامل با این مدارک آشنا شوید و حتماً قبل از ارسال آنها را بررسی کنید. چون درصورتی‌که اداره مهاجرت کانادا تشخیص دهد که مدارکتان ناقص است؛ قطعاً ویزای شما را ریجکت می‌کند.

ریجکت شدن ویزا باعث می‌شود که اخذ ویزای تحصیلی شما بیشتر طول بکشد. پس بهتر است که در ارسال مدارک خود دقت کنید و یا با مشاوران این حوزه مشورت کنید. از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدارک تمکن مالی
  • ارائه مدارک شناسایی، پاسپورت و عکس
  • نامۀ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مورد تأیید (DLI)
  • مدارک لازم برای اثبات وابستگی به ایران و بازگشت به وطن (تای – Tie)
  • اِستادی پلن (Study Plan)

این مواردی که ذکر کردیم؛ مدارک اصلی اخذ ویزای تحصیلی بودند که باید تحت هر شرایطی ارائه شوند. اما یک سری مدارک هم وجود دارند که امکان دارد از شما خواسته شود. برای مثال اگر می‌خواهید در ایالت کبک تحصیل کنید؛ باید نامۀ پذیرش تحصیلی یا CAQ را ارائه کنید. مدارک لازم برای پُرکردن گپ تحصیلی (در صورت داشتن گپِ تحصیلی) و ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه هم ممکن است از شما خواسته شود.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه‌های اخذ ویزای تحصیلی کانادا

یکی از اولین موضوعاتی که ذهن متقاضیان را به خود مشغول می‌کند؛ هزینه‌های اخذ ویزای تحصیلی کانادا است. افراد متقاضی ابتدا باید هزینه‌های انجام این کار را بررسی کنند تا اگر توانایی پرداخت آن را داشتند؛ برای اخذ ویزا اقدام کنند.

اخذ ویزای تحصیلی فقط یکی از مراحل مهاجرت به کانادا است. انجام این کار هزینه‌های خاصی را در پی دارد که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم.

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کانادا، باید برای اِستادی پرمیت (Study Permit) 150 دلار، مجوز اقامت موقت ۲۰۰ دلار، ویزای توریستی برای همراه ۱۰۰ دلار و برای انگشت‌نگاری ۸۵ دلار بپردازند.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، مراحل خاص خود را دارد. متقاضیان برای اینکه موفق به انجام این کار شوند؛ علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی کانادا، باید مراحل دیگری را انجام دهند. این مراحل عبارت‌اند از:

  • انتخاب دانشگاه یا کالج بر اساس شرایط خود
  • تکمیل مدارک و ارسال آنها به دانشگاه موردنظر
  • تکمیل مدارک و فرم‌ها و ارسال آنها به اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزا
  • انگشت‌نگاری در یکی از مراکز اخذ ویزا
  • پیکاپ ویزای کانادا و گرفتن نامۀ POE
  • مهاجرت به کانادا و گرفتن استادی پرمیت
  • در نهایت شروع تحصیل در کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا را از کجا آغاز کنیم؟

معمولاً دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند؛ برای شروع کار با مشکل مواجه می‌شوند. مراحل اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا سخت و زمان‌بر هستند؛ به همین دلیل باید این کار را به افراد باتجربه و متخصص در این زمینه سپرد.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی است که به کمک مشاوران و وکلای باتجربه خود، ویزای تحصیلی را در کمترین زمان ممکن برایتان اخذ می‌کند. پس اگر می‌خواهید بدون هیچ دردسری ویزای تحصیلی کانادا را اخذ کرده و خیلی راحت به این کشور مهاجرت کنید؛ با مشاوران مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا اینجا کلیک کنید.

سخن نهایی

شرایط بسیار خوب دانشگاه‌های کانادا، باعث شده که هرساله دانشجویان زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. اما انجام این کار مراحل و شرایط خاص خود را دارد که در این مطلب به طور کامل آنها را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین به این سؤال پاسخ دادیم که اخذ ویزای تحصیلی کانادا را از کجا آغاز کنیم؟

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *