معرفی کارهای گرافیکی

سوالی که اکثرا برای افراد پیش می آید این است که کارهای گرافیکی شامل چیست؟ کارهای گرافیکی شامل طراحی لوگو، طراحی هویت بصری، طراحی پوستر، طراحی تبلیغات، طراحی تصویر سازی، طراحی بنر، طراحی لیبل و طراحی قالب اینستاگرام می شود. تمام صفحه آرایی های که در کتاب ها، خیابان ها، مجلات، پوستر ها و لوگو ها می بینید به طراحی گرافیک وابسته بوده و جزو هنر گرافیک محسوب می شوند. دنیای کارهای گرافیکی بسیار متنوع بوده و جزو جدانشدنی صنعت تبلیغات و بازاریابی می باشد.
انواع کارهای گرافیکی
طراحان گرافیکی به صورت پیوسته وظیفه توسعه ایده های جدید و نو را به کارفرما دارند. آن ها باید طرح هایی ایجاد کنند تا توجه افراد را به خود جلب کرده و پیام تبلیغاتی یا ارتباطی را به خوبی به مخاطب برساند. از انواع کار های گرافیکی می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:
1. طراحی هویت بصری
اگر میپرسید هویت بصری چیست، باید گفت که هویت بصری مجموعهای از المانهایی است که یک طراح گرافیک با استفاده از تحقیق و در نظر گرفتن نیاز برند، سعی میکند به صورت صحیح مجموعهای از اجزای هویت بصری را برای آن برند پیادهسازی کند. نمونههای هویت بصری باید مطابق با ارزشهای برند مورد نظر طراحی شده باشند تا بتوانند آن محصول یا خدمات را به خوبی معرفی کرده و در ذهن مخاطبان خود ماندگار شوند. در واقع، یک طرح هویت بصری تاثیر زیادی در موفقیت و پیشرفت یک کسبوکار دارد. به همین دلیل، برندها سعی میکنند با طراحی و ایجاد هویت بصری، تاثیرگذاری خود را افزایش داده، تجربه مشتری را بهبود بخشند و در نهایت اعتماد آنها را جلب کنند.
2. طراحی لوگو
طراحی لوگو برای مشاغل مختلف، یک عمل بسیار مهم در برندسازی است و این کار باعث شناخت سریع مخاطب از برند شما می شود. لوگو یک عنصر بصری قدرتمند است که به خوبی در ذهن مخاطب ماندگار می ماند و نمایانگر نام و کسب و کار شما می باشد.
نمونه کارهای طراحی لوگو باعث می شود مشتری بتواند با دست باز، ایده های خوبی برای ساخت لوگو مخصوص برند خود را مشاهده کرده تا طراح گرافیک بتواند با توجه به نیاز مشتری، بهترین هویت بصری از یک لوگو را ایجاد کند.

3. طراحی کاتالوگ
کاتالوگ یا کالانما طرحی است که از صفر تا صد آن به دست طراحان گرافیکی انجام می شود و به صورت بروشور یا کاتالوگ تجاری به دست افراد می رسد. کاتالوگ ها برای معرفی یک محصول یا خدمات طراحی می شوند و یک روش تبلیغاتی عالی به حساب می آید.
اگر طراح گرافیک بتواند کاتالوگ را جذاب و چشم نواز طراحی کند، کاربران و مشتریان به هنگام مشاهده و مطالعه آن به سرعت جلب برند و خدمات شما می شوند.
4. طراحی قالب اینستاگرام
طراحی قالب اینستاگرام یکی دیگر از کارهای گرافیکی است که در بین طراحان گرافیک رواج پیدا کرده است. طراحی قالب اینستاگرام به این بستگی دارد که پیج شما چه کارکردی داشته باشد. دیزاین تمپلیت برای المان هایی مانند پست، استوری و ویدیو با هدف هویت بصری زیبا برای محتوای صفحه اینستاگرام برای مخاطبان آن انجام می شود.
5. طراحی بیلبورد
در ذهنتان این سوال پیش آمده که کارهای گرافیکی شامل چیست؟ طراحی بیلبورد نیز یکی از زیر مجموعه های طراحی گرافیکی در سایز بسیار بزرگ می باشد. خدمات طراحی و ساخت بیلبورد یکی از راه های مناسب و عالی برای افزایش برند و آگاهی از برند است. بیلبورد ها تاثیر خوبی در تبلیغات، جذب مشتری، بازاریابی و جذب مشتری دارند. تایپوگرافی، داشتن تصاویر جذاب و داشتن شعارهای تبلیغاتی منحصر به فرد و خاص از جمله ویژگی های یک طراحی بیلبورد خوب است.

6. طراحی هدیه تبلیغاتی
طراحی کردن هدیه های تبلیغاتی یکی از پرطرفدارترین و مهم ترین خدمات شرکت های گرافیکی می باشد که شامل طراحی ماگ، طراحی سررسید، طراحی ساک دستی و طراحی تقویم می شود. هدایای تبلیغاتی نیز نقش مهمی در ذهن مخاطب داشته و به خوبی ماندگار می ماند.
7. طراحی بسته بندی
یکی از پرمخاطب ترین کارهای گرافیکی شامل چیست؟ طراحی بسته بندی یکی از جذاب ترین طراحی های گرافیکی است که مستقیما با مصرف کنندگان ارتباط دارد و این امر یک روش بازاریابی بسیار ارزشمند در بین صاحبان کسب و کار محسوب می شود.
8. طراح گرافیک پوشاک
طراحان گرافیکی پوشاک، تصاویر مختلفی را برای طراحی پارچه ها و گلدوزی ها و طرح های خاص لباس ها را با نرم افزار های گرافیکی طراحی می کنند. این طراحان باید توجه زیادی به برند و سلیقه مشتری داشته باشند تا نیاز آن ها به خوبی رفع شود و آن برند در بازار، بین افراد شناخته شود.
9. طراح گرافیکی انتشارات
طراحان گرافیکی که در نشریات تخصص دارند و مشغول انجام کار هستند، با طراحی های کلاسیک کتاب ها، مجلات، روزنامه ها و کاتالوگ ها با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنند. این طراحان علاوه بر گرافیک دیزاین باید با مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال آشنا باشند تا بتوانند بهترین کار گرافیکی را تحویل دهند.
10. طراحی بنر سایت
ساخت و دیزاین بنر های یک سایت فروشگاهی شامل تصویر، لوگو و متن می شود که در صفحات وب سایت ها قرار می گیرند و دارای پیام های تبلیغاتی یا اطلاعات محصول و کسب و کار هستند. اصولا اکثر شرکت ها و صاحبان کسب و کار از طراحی بنر وب سایت به دلیل اینکه تاثیر گذار است و نقرون به صرفه می باشد، استفاده می کنند.
مهم ترین وظایف یک طراح گرافیست چیست؟
طراحان گرافیک باید در نظر داشته باشن که طرح ها در هر مرحله ای که قرار می گیرند باید به مشتری اطلاع و نشان داده شود. رنگ ها، سبک متن، قالب بندی، تصاویر و طرح ها باید به شیوه ای انتخاب شوند که جذاب باشد و نظر مخاطب را جلب کند.
قبل از چاپ نهایی، طرح ها را از نظر هرگونه خطا و اشکال بررسی نمایید تا دوباره کاری نشود. تغییرات خواسته شده مشتری خود را با دقت گوش داده و انجام دهید تا طرح نهایی دلخواه کارفرما باشد.
آیا آموزش کارهای گرافیکی زمان بر است؟
برای اینکه در انجام و طراحی کارهای گرافیکی حرفه ای شوید، باید حداقل 9 ماه تا 2 سال زمان خود را صرف یادگیری و کسب تجربه کنید. استفاده از منابع آموزشی و انجام پروژه های واقعی، سرعت یادگیری شما را افزایش می دهد. کارهای گرافیکی شامل چیست؟ این کار ها شامل طراحی هویت بصری، طراحی لوگو، طراحی بسته بندی، طراحی بنر و طراحی بیلبورد ها در سطح شهر می باشند. هدف اصلی کارهای گرافیکی، انتقال پیام بصری و تبلیغات کسب و کار و خدمات برای جذب بیشتر مخاطب می باشد.
دانشچی پورتال جامع تحقیق و مقاله، مطالب علمی و هنری ، وبگردی و…
