خانه » بررسی و معرفی » معرفی بهترین سرخ‌کن‌های بدون روغن

معرفی بهترین سرخ‌کن‌های بدون روغن

راهنمای خرید سرخ‌کن‌های بدون روغن

معرفی بهترین سرخ‌کن‌های بدون روغن 

سرخ کن‌های بدون روغن، انقلابی در دنیای آشپزی ایجاد کرده‌اند. این دستگاه‌ها با استفاده از فناوری گردش هوای گرم و کمی روغن، غذا را به طور یکنواخت ترد و خوشمزه می‌کنند.

خرید سرخ‌کن های بدون روغن به دلیل مزایای زیادی که برای سلامتی دارند، به تدریج به یکی از وسایل پخت‌وپز ضروری آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند. برخلاف روش‌های سنتی سرخ کردن که نیاز به مقدار زیادی روغن داشته و باعث افزایش کالری و چربی می‌شوند، خرید یک سرخ‌کن بدون روغن به شما اجازه می‌دهد انواع غذاهای خوشمزه را با کمترین میزان چربی و در سالم‌ترین حالت ممکن سرخ‌ کنید. بنابراین، شناخت بهترین برندهای سرخ‌کن بدون روغن و خرید آن‌ها، یک سرمایه‌گذاری خوب روی سلامت شما و عزیزانتان است.

معیارهای انتخاب سرخ‌کن بدون روغن

ظرفیت مخزن مواد غذایی

سرخ‌کن‌ها اندازه‌های مختلفی از کوچک، متوسط تا بزرگ دارند. ظرفیت دستگاه سرخ‌کن با واحد کوارت یا لیتر نشان داده می‌شود. اگر خانواده کم‌جمعیت دارید؛ سایز کوچک‌تر سرخ‌کن مناسب شماست. همچنین افراد با خانواده‌های ۸ تا ۶نفره به سایز بزرگ‌تر سرخ‌کن نیاز دارند.

نحوه عملکرد دستگاه

همانطور که از نام دستگاه می‌توان تشخیص داد، اساسی‌ترین کار سرخ‌کن، سرخ کردن یک‌دست و مطلوب است. اما اغلب دستگاه‌های سرخ‌کن در کنار کارایی اصلی‌، برای بخارپز کردن، کباب‌کردن، گریل کردن و گرم کردن مجدد نیز استفاده می‌شوند. شما با توجه به نیازهای آشپزی‌تان، در رابطه با عملکرد و تنظیمات سرخ‌کن اقدام به خرید کنید.

مدیریت سرخ‌کن به صورت دیجیتال یا دستی

تایمر پخت و کنترل دما این دستگاه، می‌تواند دیجیتالی یا دستی باشد. در نوع دستی، شما با کنترل‌ و دکمه‌های دستی دستگاه، غذا را می‌پزید. اما در نوع دیجیتال، شما امکان درست کردن غذا با کنترل‌های دیجیتال را با دقت بیشتر و بهتر دارید.

طراحی سرخ‌کن

طراحی لوازم آشپزخانه برای بعضی افراد اهمیت زیادی دارد. چنانچه فضای کانتر شما محدود است و کابینت‌های آشپزخانه کوچک هستند، دستگاه سرخ‌کن شما باید قابل حمل، با حداقل ابعاد باشند. چنانچه در آشپزخانه منزل، فضای خالی و کافی برای دستگاه‌های برقی دارید، دستگاه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر را می‌توانید جهت افزایش سرعت پخت و پز استفاده کنید.

فرایند تمیز کردن آسان سرخ‌کن

شستشوی سرخ‌کن‌هایی که دارای قطعات ریز یا غیر قابل دسترس هستند، ممکن است کمی سخت باشد. انباشته شدن روغن‌های سوخته در قسمت داخلی دستگاه سرخ‌کن طی مدت زمان طولانی باعث اختلال در سیستم برق یا سایر قسمت‌ها می‌شود. بنابراین در زمان خرید، قطعات سرخ‌کن باید قابل جداسازی و پاک‌سازی باشند.

توصیه می‌شود دستگاه را بلافاصله پس از درآوردن مواد غذایی داخل آب داغ با مایع ظرف‌شویی خیس کنید. این فرایند چربی و مواد غذایی چسبیده در سطوح مختلف دستگاه را جدا می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی دارید، می‌توانید هر قطعه را به راحتی داخل ماشین ظرف‌شویی بشویید.

قیمت سرخ‌کن

افراد بسیاری برای خرید یک محصول به قیمت آن بیشتر از هر فاکتور دیگری توجه دارند. قیمت برندهای شناخته‌شده گران‌تر از برندهای کمتر شناخته‌شده است. همچنین ویژگی‌هایی مانند اندازه، رنگ و مدل سرخ‌کن در تعیین قیمت دستگاه تاثیرگذار هستند.

از جمله پرطرفدارترین سرخ‌کن‌های بازار می‌توان به برندهایی مانند پارس خزر، فیلیپس، تفال، سیلور کرست و بوش اشاره کرد. با بررسی ویژگی‌ها و مدل‌های مشابه داخلی و خارجی به این نتیجه می‌رسید که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، پرداخت هزینه بیشتر، کار منطقی نیست. شما با قیمت کمتر، دستگاه سرخ‌کن ارزان‌تری را با همان قابلیت‌های مشابه تولیدات خارجی می‌توانید بخرید.

میزان وات سرخ‌کن

مانند سایر وسایل برقی، میزان وات سرخ‌کن‌ها را هم برای ورودی پریزهای آشپزخانه بررسی کنید. وات سرخ‌کن استاندارد بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ وات است؛ اما سایر آن‌ها تا ۲۱۷۵وات نیز می‌رسد. اکثر پریزهای آشپزخانه می‌توانند از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ وات را پشتیبانی کنند. شما قبل از تصمیم‌گیری در رابطه با مدل مورد نظر باید میزان وات ورودی پریز‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

گارانتی محصول

از آنجایی که هزینه‌ پرداختی برای سرخ‌کن‌ها به نسبت زیاد است، پس نیاز است تا از داشتن ضمانت‌نامه مطمئن شوید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از گارانتی برند استفاده کنید.

قابلیت اتصال و ویژگی‌های هوشمند

برای آن دسته از افرادی که به فناوری و وسایل ارتباطی علاقه‌مندند، امکان اتصال بسیار کاربردی است. برخی از سرخ‌کن‌ها به WiFi متصل می‌شوند و شما می‌توانید با تلفن خود بعضی از فرایندهای دستگاه سرخ‌کن را مدیریت و نظارت کنید.

سرخ‌کن‌ بدون روغن چه برندی بخرم؟

Tefal تفال

سرخ‌کن‌های تفال یکی از محصولات شرکت تفال فرانسه که اخیرا در آشپزخانه‌های ایرانی محبوب شده‌اند. سیستم Actifry ویژگی اصلی سرخ‌کن تفال بوده که با حداقل مقدار روغن، می‌تواند غذا را سرخ کرده و غذایی سالم و خوشمزه برای میهمانان آماده کند. از جمله مدل‌های پرطرفدار سرخ‌کن تفال:

  • سرخ کن تفال مدل EY2018: مناسب برای خانواده کم‌جعیت
  • سرخ کن بدون روغن تفال مدل EY701: مناسب برای خانواده‌های ۵نفره
  • سرخ کن بدون روغن تفال مدل EY505D: مناسب خانواده‌های ۳نفره

Philips فیلیپس

تکنولوژی Rapid Air این سرخ‌کن، مواد غذایی را با حداقل مقدار روغن سرخ می‌کند و شما غذاهای سالم‌تر و خوشمزه‌تری خواهید داشت. در مدل‌های با ظرفیت زیاد این برند می‌توانید یک مرغ کامل را بپزید. همچنین قابلیت تنظیم دما و زمان پخت باعث می‌شود تا غذاهای خود را با دقت بیشتری بپزید. در ساخت دستگاه‌های سرخ‌کن فیلیپس از پوشش نچسب استفاده شده است تا غذاها به راحتی از دستگاه خارج شوند.

از جمله مدل‌های این برند عبارتند از:

  • سرخ کن مدل HD9270: مناسب برای ۷ نفر
  • سرخ کن فیلیپس مدل HD9252: مناسب برای ۴ نفر
  • سرخ کن فیلیپس مدل HD9650: مناسب برای ۶ الی ۷ نفر

Silver Crest سیلور کرست

یکی از محصولات معروف و مطمئن در میان برندهای سرخ‌کن بوده که با طراحی منحصربه‌فرد خود، قابلیت پخت غذاهای مختلف را دارد. قابلیت تنظیم دما و زمان پخت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به شما غذاهای سالم‌تر و خوشمزه‌تر را بدون نیاز به استفاده از روغن می‌دهد. همچنین این سرخ‌کن با صفحه نمایش LCD که دارد، دستگاه بسیار کارآمدی محسوب می‌شود.

از جمله مدل‌های این برند عبارتند از :

  • سرخ‌کن بدون روغن سیلور کرست مدل S_18: ظرفیت ۶ لیتر
  • سرخ‌کن بدون روغن سیلور کرست مدل JD689B: ظرفیت ۸ لیتر

Dessini دسینی

این سرخ‌کن بر اساس یک سیستم پخت فعال و با استفاده از هوای گرم کار می‌کند. با استفاده از یک فن خنک‌کننده و الکترومغناطیسی به جای روغن، هوای داخل دستگاه داغ می‌شود تا غذاها به‌طور یکنواخت سرخ‌ شوند. با استفاده از سرخ‌کن بدون روغن برند دسینی، شما می‌توانید از فرایند تهیه غذا بدون نگرانی از کالری یا چربی اضافی لذت ببرید. از جمله مدل‌های این سرخ‌کن عبارتند از:

  • سرخ‌کن بدون روغن دسینی مدل DESSINI 600 : ظرفیت ۲/۶ لیتر
  • سرخ‌کن بدون روغن دسینی مدل OR-8803S: ظرفیت ۸ لیتر
  • سرخ‌کن بدون روغن پنل لمسی دسینی مدل M8000: ظرفیت ۱۱ لیتر

DeLonghi دلونگی

سیستم هوادهی این سرخ‌کن، غذاها را با حداقل مقدار روغن، سرخ می‌کند. این فرایند باعث می‌شود تا نتیجه، غذایی سالم و خوشمزه باشد. سرخ‌کن دلونگی با طراحی کاربردی و جذابش، جلوه آشپزخانه شما را به بهترین شکل ممکن زیبا می‌سازد. قطعات دستگاه دلونگی به راحتی برای شستشو قابل جداسازی هستند. فناوری Multicooker به پخت غذا با حداقل مقدار روغن کمک می‌کند.

انواع سرخ‌کن دلونگی شامل:

  • سرخ کن دلونگی F 18233 : مناسب برای بیشتر از ۵ نفر
  • سرخ کن دلونگی مدل FH1394 :مناسب تا حداکثر ۸ نفر

Unique یونیک

این برند ساخت چین، تحت لیسانس انگلستان است و توانسته بهترین دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن را روانه بازار کند. در برخی از مدل‌های این برند می‌توانیم به صورت پیش‌فرض ۸ نوع غذا از جمله سیب‌زمینی سرخ‌شده، مرغ، سبزیجات و پیتزا و حتی ماهی را تهیه کرد. عمر بالا در کنار طبخ غذاهای یک‌دست، از جمله ویژگی‌های حائز اهمیت این دستگاه سرخ‌کن بدون روغن است.

انواع مدل‌های سرخ‌کن یونیک عبارتند از:

  • سرخ‌کن یونیک سبد دار ۳۰۰۰ وات مدل pro9600af: ظرفیت ۸ لیتر
  • سرخ‌کن بدون روغن یونیک مکس مدل AF-150 : ظرفیت ۱۵ لیتر

جمع‌بندی

سرخ‌کن‌های بدون روغن در لوازم خانگی اکثر خانواده‌ها و حتی در لیست جهیزیه نوعروس قرار دارد. به همین خاطر ما لازم دانستیم که در این مطلب به معرفی بهترین‌های این دستگاه بپردازیم. اگر قصد خرید لوازم خانگی قسطی را دارید، با توجه به معیارهای ذکرشده در این مقاله می‌توانید از برندهای معتبر، اقدام به خرید اعتباری سرخ‌کن بدون روغن کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *