خانه » بررسی و معرفی » معرفی بهترین برند لنت ترمز

معرفی بهترین برند لنت ترمز

معرفی بهترین و مطرح ترین برند لنت ترمز ها
بهترین برند لنت ترمز

همانطور که می‌دانیم، لنت ترمز قطعه‌ای بسیار مهم و حیاتی در خودرو به شمار می‌رود. این قطعه سبب کاهش سرعت و در نهایت توقف خودرو می‌شود. بنابراین ارتباط مستقیمی با سلامت سرنشینان و امنیت خودرو دارد.

با این توضیحات حتماً متوجه شده‌اید، در صورتی که لنت ترمز خودرو شما نیاز به تعویض داشته باشد، انتخاب یک لنت ترمز خوب با استانداردهای جهانی امری ضروری است.

در این مقاله چند مورد از بهترین و برترین برند لنت ترمزهای تولید داخل و خارج کشور به شما معرفی خواهد شد:

بهترین برند لنت ترمز

از بارزترین مشخصات یک لنت ترمز خوب این است که در دمای پایین بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. به سادگی دچار ساییدگی نشده و صدای کمتری تولید کند. با داشتن تمام این خصوصیات، عمر لنت ترمز شما طولانی بوده و بابت امنیت آن آسودگی خاطر خواهید داشت. مطرح ترین مارک لنت ترمز عبارت‌اند از:

مارک لنت جنیون پارت

لنت ترمز جنیون پارت

لنت جنینون پارت، لنتی است که در خودروهای صفر کیلومتر استفاده می‌شود و در واقع شرکت تولیدکننده خودرو، آن را تولید می‌کند. بهترین انتخاب شما برای لنت ترمز، محصولی است که خود شرکت سازنده اتومبیل تولید می‌کند. اما به طور معمول قیمت این لنت‌ها بسیار بالا بوده و هرکسی توان خرید آن را ندارد.

لنت‌های افترمارکت به لنت‌هایی می‌گویند که شرکت‌های خصوصی به سفارش شرکت خودروساز تولید می‌کنند و از اسم و لوگوی شرکت اصلی روی محصول استفاده می‌کنند. این لنت‌ها بر اساس کیفیتی که دارند دارای قیمت‌های پایین‌تری نسبت به لنت‌های جنیون پارت می‌باشند.

برند لنت ترمز پارس

لنت ترمز پارس

از برترین برندهای تولیدکننده لنت ترمز ایرانی است که برای هر خودرویی لنت ترمز با کیفیت می‌سازد. کارخانه تولیدی آن در کاشان واقع شده و شاید بتوان گفت که بزرگ‌ترین تولیدکننده لنت ترمز در ایران و خاورمیانه است. لنت ترمز پارس برای انواع ماشین‌های سبک و سنگین و حتی واگن ریل و ماشین‌آلات کشاورزی، محصول تولید می‌کند.

برند توان لنت آریا

لنت ترمز توان لنت آریا

این مجموعه با دو برند توان لنت آریا و سوپر لنت آریا از روش‌های نوین و خلاقانه و با کمک پرسنل جوان و متخصص، اقدام به تولید لنت ترمزهای باکیفیت، سازگار با محیط زیست و مطابق با استاندارهای جهانی کرده است. در تولید این لنت ترمزها به هیچ عنوان از آزبست استفاده نمی‌شود. شرکت توان لنت آریا، تولیدکننده انواع لنت ترمز کفشکی، دیسکی و صنعتی می‌باشد که در طول ۱۰ سال فعالیت خود، رضایت ۹۵ درصدی مشتریانش را به دست آورده است.

مارک لنت آسیمکو

لنت ترمز آسیمکو

لنت آسیمکو یک شرکت چینی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۴ آغاز کرده است. این شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های لنت ترمز و دیسک و چرخ و روغن است. آسیمکو یک شرکت بین‌المللی چینی است که همه ساله بیش از ۱۵ درصد از تولیداتش را به آمریکا، اروپا و ژاپن صادر می‌کند. در ایران نیز یک برند شناخته شده و محبوب می‌باشد.

لنت ترمز تکستار

لنت ترمز برند تکستار

یک شرکت آلمانی است که تجربه زیادی در تولید و پخش لوازم یدکی خودرو به ویژه لنت ترمز مرغوب دارد. این شرکت بیش از ۱۰۰ سال در زمینه تولید لنت ترمز سابقه دارد، به همین دلیل در بین مصرف‌کنندگان و خودروسازان از مجبوبیت بالایی برخوردار است.

لنت ترمزهای تکستار دارای ویژگی‌هایی از جمله دوام بالا، مرغوبیت مناسب، ایمنی بالا، دقت و ظرافت در طراحی و بی‌صدا بودن، می‌باشد.

مارک لنت آیسین

لنت ترمز مارک آیسین

یک شرکت ژاپنی است که قدمت چندانی ندارد اما به دلیل کیفیت بالای محصولاتش، محبوبیت و شهرت زیادی پیدا کرده است. شاید بتوان گفت لنت آیسین، بهترین لنت ترمز تولیدی ژاپن است.

لنت ترمز ماندو

لنت ترمز ماندو

شرکت ماندو از بزرگترین برندهای تولیدکننده لنت ترمز در کره است. این شرکت با ارائه کیفیت بسیار بالا به یکی از تأمین‌کنندگان اصلی قطعات یدکی شرکت‌های هیوندای و کیا تبدیل شده است. ماندو با تکنولوژی روز دنیا موفق به تولید لنت‌هایی با وزن سبک و بی‌صدا شده است، همین عامل علت اصلی شهرت و محبوبیت این برند است.

این لنت ترمزها انتقال قدرت از روی پدال را به طور مساوی بین چرخ‌های خودرو تقسیم می‌کنند. لنت ترمزهای ماندو با پشت سر گذاشتن تست‌هایی مانند تست سایش، چسبندگی، برش و تست سختی به برترین محصول کره جنوبی در دنیا تبدیل شده است. این شرکت طی ۵ سال متوالی از سال ۲۰۱۲ موفق به کسب رتبه برتر جوایز ملی مارک در رده نام تجاری خودرو شده است.

مارک لنت ترمز، های کیو

لنت ترمز مارک های کیو

شرکت سانگ سین در کره جنوبی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لنت ترمز است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرده است. این شرکت لنت ترمز، های کیو (HI-Q) را تولید کرده است که در هر شرایط ضریب اصطکاک مطمئنه را حفظ می‌کند. شرکت سانگ سین قدرت ترمزگیری قابل اعتماد را فارغ از نوع و مدل خودرو، نحوه رانندگی، درجه حرارت پایین یا بالا و شرایط آب و هوایی تضمین می‌کند.

در تولید این لنت ترمزها از آزبست و الیاف شیشه استفاده نمی‌شود، بنابراین این محصول سازگار با محیط زیست است. این شرکت برای به حداقل رساندن صدمات به سطح دیسک ترمز، استفاده از مواد آهنی را به طرز چشم‌گیری کاهش داده است.

شرکت سانگ سین شعب متعددی در کشورهایی نظیر آمریکا، هند، استرالیا و… دارد که همین عامل خود مهر تأییدی بر کیفیت محصولات تولیدی آن است.

نکته قابل توجه

توجه داشته باشید که ممکن است هر مارک یا برندی دارای نمونه‌های تقلبی نیز باشد. پس قبل از خرید هر محصولی به اطلاعات دقیق شرکت سازنده درباره نمونه اصلی آن توجه کنید تا در خرید بهترین لنت ترمز ها، دچار اشتباه و سردرگمی نشوید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای دوام بیشتر لنت ترمز
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *