خانه » دانستنی ها » محتوای سازمان ما باید روی کدام بستر ارائه شود 

محتوای سازمان ما باید روی کدام بستر ارائه شود 

بستر محتوای سازمان

محتوای سازمان ما باید روی کدام بستر ارائه شود 

 

در دنیای امروز همه تولید کننده محتوا هستند، حتی شما دوست عزیز. این جمله­‌ای است که بارها تولید کنندگان محتوای حرفه‌‎ای با خود زمزمه می‌کنند و می‌دانند انتخاب یک بستر درست برای عرضه محتوا، سبب می‌شود گروهی به تولید کننده محتوای حرفه‌ای و گروهی دیگر به تولید کنندگان محتوای گمنام بدل شوند.

در این مقاله شما با یکی از پربازده­ترین انواع محیط‌های تولید و عرضه محتوا به نام پرتال سازمانی آشنا می‌شوید.

این روزها نیاز نیست یک بازیگر تلویزیون یا یک نقاش مشهور با شهرتی عالم گیر باشید که به یک تولید کننده محتوا بدل شوید. فقط کافیست یک موبایل و یک حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی داشته باشید. البته هر چیزی که در گالری گوشی شما نگهداری می­شود محتوای قابل عرضه در دنیای وب نیست. شناخت محتوا امری است که باید متخصصین این امر درباره آن نظر دهند.

از این ها بگذریم باید به نکته مهمی اشاره کرد و آن این است که آیا یک سازمان بزرگ یا یک شرکت تجاری تنها با یک حساب شبکه اجتماعی به راحتی می تواند محتوای سازمان خود را به دست مخاطب برساند. این محتوا می‌تواند یک فایل ویدئویی یا یک پادکست صوتی باشد.

در یک شبکه اجتماعی چگونه فرم ثبت نامی را در اختیار کاربران و ارباب رجوع سازمان قرار دهیم تا از رفت و آمد آنها به سازمان جلوگیری شود و با حداقل زحمت آمد و شد در شهری به شلوغی تهران کار خود را راه بیندازند؟

چگونه می‌توان مدارک را به صورت استاندارد و دقیق در یک مرکز داده قوی و غیر قابل نفوذ جمع آوری کرد و بی‌آنکه چیزی از قلم بیفتد و از همه مهم‌تر مدارکی از ارباب رجوع مفقود نشود. بیاد بیاوری همه زمان هایی که چند ده کپی از شناسنامه و کارت ملی و مدرک تحصیلی را به اداره ای تحویل داده‌اید و در مراجع بعدی نقص مدرک مانع اجرای کار شما شده است. کار شما یک ماه معلق مانده و از دستور کار خارج شده است. به یاد بیاورید ناراحتی و دعوا های بی‌شماری که برای تکمیل مدارک در یک یا چند اداره عریض و طویل دولتی انجام داده‌اید.

ارائه محتوا و ارائه خدمات در یک سازمان نیاز به یک بستر قابل اطمینان و البته کارآمد دارد. سازمان های بسیاری در ایران برای ارائه خدمات خود یک پرتال طراحی کرده‌اند و می توان با اطمینانی کامل بیان کرد که بیشتر این پرتال ها  طراحی شده، توسط شرکت های توسعه فناوری اطلاعات بوده اند.

چرا ساخت پرتال سازمانی را باید برون سپاری کرد

ساخت یک پرتال موضوعی است آنچنان پیچیده و گسترده که اگر سازمانی مانند سازمان محیط زیست یا استاندارد می خواستند با جذب توسعه دهندگان وب اقدام به ساخت و طراحی این یک پرتال سازمانی کنند عملا باید ماه ها کار اصلی خود را کنار گذاشته و به ساخت و توسعه پرتال سازمانی خود بپردازند.

از سوی دیگر چالش های پیش روی یک سازمان مأموریت های محول شده از سوی دولت یا مشتریان به یک سازمان می طلبد که محل ارائه مستندات و محتوای شرکت و همین طور خدمات آنلاین مناسب با چالش های پیش روی شرکت کاملا شکل و شمایل آن را بگیرد. انعطاف پذیری یک پرتال سازمانی برای ارائه خدمات جدید باید به حدی باشد که به سرعت به ساخت و ارائه آن خدمات بپردازد. حال این سازمان می خواهد یک بانک بزرگ باشد یا یک سازمان دولتی.

سازمانی را فرض کنید که یک خدمت جدید را برای مشتریان و ارباب رجوع خود آماده می کند سرمایه انسانی را برای ارائه این خدمت به کار می گیرد از دولت برای انجام وظیفه خود بودجه دریافت می کند، همه چیز آماده است ولی محل ارائه خدمت آماده نیست

پرتال سازمانی که قرار است این خدمت را ارائه کند توانایی گنجاندن عنصر جدید و خدمات جدید را در خود ندارد. سازمان باید صبر کند که سایت محدود آنها دوباره باز طراحی شود و خدمت جدید در آن گنجانده شود.

ساخت پرتال سازمانی

یا آن که یک سایت جدید برای آنها طراحی شود و این امر امکان فرستاده شدن کاربران به آدرسی اشتباه را بالا می برد. فقط کافی است تعدادی از کاربران از طریق گوگل به سایتی که همه چیزش شبیه صفحه تازه طراحی شده شما بروند . امکان یک سودجویی بسیار بزرگ از آنها وجود دارد.

سازمان شما با انتخاب یک پرتال ساز قوی و منعطف می تواند انواع خدمات به مشتریانش ارائه دهد. شاید در دنیای IT تنها رقیبی که برای یک پرتال سازمانی بتوان به دست آورد  سوپر اپلیکیشن‌های موبایلی هستند. این که یک سازمان بتواند تمام خدمات خود را روی موبایل ارائه کند موضوع بسیار خوبی ست اما کسانی که از کامپیوتر های شخصی استفاده می کنند چه آیا باید از خدمات شرکت و سازمان شما محروم باشند.

اگر شما یک شرکت مخابراتی هستید که خدمات شما کاملا مربوط به موبایل است حق با شما است که خدمات خود را صرفا روی موبایل ارائه کنید. اما اگر چیزی جز این موضوع باشید این موضوع اتفاق بدی است.

پرتال سیگما

پرتال سیگما یعنی امنیت در کنار کارآمدی

حالا این موضوع را با این توانایی پرتال سازمانی و پرتال ساز های قوی شرکت سیگما مقایسه کنید که تمام خدمات شما هم بر روی موبایل و هم بر روی دسکتاپ به  صورت همزمان و با کیفیت بالا ارائه می شود. این مهم نیست که چه دستگاهی برای دسترسی به خدمات شما استفاده می شود این مهم است که شما چه خدماتی را می خواهید.

شرکت سیگما سال هاست که یکی از پیشرفته ترین پرتال ساز های ایران را مناسب با خدمات درخواست های مشتریان خود به سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی ارائه می کند. شما در یک بستر امن با پرتال ساز سیگما فقط به ارائه بهتر خدمات خود فکر می کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *