خانه » آگهی رپورتاژ » عمل اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده و تاثیر آن در وزن افراد

عمل اسلیو معده

ما قصد داریم در این مقاله این مسئله را کشف نماییم که عمل اسلیو معده چیست؟ در نوشتار خود تصمیم داریم تا مهم ترین مواردی که با عمل جراحی اسلیو معده در ارتباط هستند را برای شما عزیزان توضیح دهیم. خواهشمند است تا انتهای این نوشتار کاربردی با ما همراه باشید.

مقدمه

در حقیقت باید حضور شما سروران گرامی عرض نماییم که اسلیو معده یکی از شیوه های جراحی می باشد که برای لاغر شدن افراد استفاده می شود. این عمل جراحی مختص آن دسته از افراد چاقی می باشد که از چاقی زیاد و اضافه وزن مفرط خود رنج می برند. در حقیقت این افراد قبل از اقدام به عمل جراحی اسلیو معده، شیوه های دیگری را برای کاهش وزن خود مورد آزمایش قرار داده اند و از آن روش ها نتیجه ی مطلوبی را کسب نکرده اند.

آن ها پیش از پرداختن به عمل جراحی اسلیو معده راه هایی مانند ورزش، رژیم های مختلف غذایی و … را امتحان کرده اند. این افراد بر اساس شرایطی که در بدن خود داشته اند و با توجه به شدت چاقی و اضافه وزنشان، عمل جراحی اسلیو معده را مورد انتخاب قرار داده اند.

عمل جراحی اسلیو معده یکی از شیوه های نوین جراحی می باشد و در گروه عمل های جراحی مربوط به لاغری قرار دارد.

در ادامه و برای درک بهتر این موضوع که عمل اسلیو معده چیست؟ اصلی ترین موردهایی که در ارتباط با موضوع اصلی مقاله می باشند را به شکل چند تیتر و یا تعدادی سوال بیان نموده و در هر کدام از قسمت های نوشتار خود آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

اصلی ترین موارد و تیترها برای رسیدن به پاسخ این سوال که عمل اسلیو معده چیست؟ به شرح ذیل می باشند:

آیا با چگونگی انجام عمل جراحی اسلیو معده آشنایی دارید؟

هورمون گرلین

آیا در زمینه ی مهم ترین مزیت های مربوط به عمل جراحی اسلیو معده اطلاعاتی دارید؟

آیا با چگونگی انجام عمل جراحی اسلیو معده آشنایی دارید؟

در بخش آغازین از نوشتار خود و برای کشف این موضوع که عمل اسلیو معده چیست؟ لازم است، چگونگی انجام این عمل جراحی را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

شیوه ی انجام عمل جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی می باشد. در این روش در ناحیه ی شکم فرد مورد نظر تعدادی برش و یا سوراخ می زنند.

این سوراخ ها و برش ها دارای سایز و عمق کمی می باشند و شدت برش آن ها بسیار ضعیف تر از عمل های معمول و جراحی های به اصطلاح باز می باشد.

هدف از ایجاد این برش ها این است که تجهیزات اصلی عمل جراحی اسلیو معده را از طریق این برش ها وارد شکم فرد نمایند.

در ادامه، تجهیزات لاپاراسکوپی که شامل دوربین، چراغ روشنایی و … می باشند، از راه برش های ایجاد شده به بدن فرد وارد می شوند.

عمل اسلیو معده

هورمون گرلین

یکی از اقدام های مهمی که در عمل جراحی اسلیو معده انجام می شود، این است که بخشی از دستگاه گوارش فرد که به ترشح هورمونی با نام گرلین مربوط می شود، جدا شده و بعد از اتمام عمل جراحی اسلیو معده، مقدار بسیار کمی از این هورمون در بدن فرد ترشح می شود.

هورمون ذکر شده مربوط به احساس گرسنگی در فرد می باشد. لذا بعد از این که عمل جراحی اسلیو معده به پایان رسید، فردی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار گرفته است، دیگر به میزان روزهای قبل از عمل جراحی گرسنه نمی شود.

عمل اسلیو معده

از طرفی قسمت عمده ای از دستگاه گوارش و معده ی فرد از بدن ایشان خارج می شود. در حقیقت باید بگوییم که معده ی ایشان بسیار کوچک تر از قبل می شود، بنابراین معده ی جدید فرد حجم بسیار کم تری از مواد خوراکی و خوردنی های مختلف را می تواند در خود جای دهد. پس، هم می توانیم بگوییم که بر اثر این عمل جراحی، میزان اشتهای فرد کم شده و هم این که با توجه به کم شدن سایز معده ی فرد، ایشان حجم کم تری از موارد خوراکی را می تواند میل نماید.

بعد از گذشت مدت زمانی، بالانس و تعادل انرژی در بدن ایشان به شکلی می باشد که میزان انرژی های مصرف شده در بدن ایشان بیشتر از مقدار کالری می باشد که به بدن فرد وارد شده است.

در نتیجه ایشان با کاهش وزن بسیار خوبی و در مدت زمان کوتاهی روبرو خواهد شد.

آیا در زمینه ی مهم ترین مزیت های مربوط به عمل جراحی اسلیو معده اطلاعاتی دارید؟

همان طور که مشاهده فرمودید در قسمت قبلی از مقاله ی خود و برای فهم این موضوع که عمل اسلیو معده چیست؟ در خصوص این عمل و شیوه ی انجام آن توضیحاتی را ارائه دادیم و به شما عزیزان گفتیم که بعد از انجام این عمل جراحی، میزان ترشح هورمون گرلین که به موضوع گرسنگی مربوط می شود، بسیار کاهش پیدا می کند.

در ادامه ی مقاله ی خود قصد داریم که اصلی ترین مزیت های این عمل جراحی لاغری را برای شما عزیزان بیان نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

مزیت اسلیو معده

عمل جراحی اسلیو معده دارای مزیت های خیلی زیادی می باشد که از مهم ترین آن ها می توانیم این موارد را نام ببریم:

با توجه به کم شدن ترشح هورمون احساس گرسنگی که با عنوان گرلین شناخته می شود، میزان اشتهای فرد بعد از عمل جراحی بسیار کم تر می شود و ایشان کم تر به سوی خوردن انواع مواد خوراکی می رود. از طرفی بخش زیادی از معده ی فرد حذف شده و از بدن ایشان خارج شده است. پس در هر یک از وعده های غذایی اصلی نیز ایشان نمی تواند حجم بالایی از مواد غذایی را میل نماید.

لذا بعد از مدت کوتاهی، فرد مورد نظر، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه خواهد نمود و به وزن دلخواه خود خواهد رسید.

یک مزیت دیگر برای انجام عمل جراحی اسلیو معده این است که در این عمل جراحی، از شیوه ی نوین لاپاراسکوپی استفاده می شود که دارای برش های کوچک تر با عمق کم تری می باشد. لذا بخیه ها و محل های مربوط به برش ها در زمان خیلی کم تری التیام پیدا می کنند و احتمال ایجاد عفونت در ناحیه ی زخم ها بسیار کم تر می باشد. همچنین فرد مورد نظر دوره ی نقاهت کوتاه تری را طی خواهد نمود.

در اینجا مجموعه توضیحات ما در مورد عمل جراحی اسلیو معده و دریافت پاسخ مناسب این سوال که عمل اسلیو معده چیست؟ به پایان رسید. امید است، مواردی که در خصوص عمل جراحی اسلیو معده برای شما عزیزان بیان کردیم، مفید بوده باشند و به خوبی با عمل جراحی اسلیو معده آشنا شده باشید.

البته موضوعات مرتبط با عمل جراحی اسلیو معده، بسیار متنوع و متعدد می باشند که ما در مقاله ی خود و به عنوان معرفی برخی از ویژگی ها و مزیت های عمل جراحی اسلیو معده، به اهم موارد بسنده نمودیم.

 

 

 

 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *