خانه » آگهی رپورتاژ » نظرات دکتر کرد افشار متخصص طب سنتی در زمینه حجامت و خواص آن

نظرات دکتر کرد افشار متخصص طب سنتی در زمینه حجامت و خواص آن

حجامت از منظر دکتر کرد افشار متخصص طب سنتی 

حجامت از منظر دکتر کرد افشار متخصص طب سنتی 

این روزها بیشتر افراد برای ارتقای سطح سلامت خود در حوزه پیشگیری از بسیاری از بیماری ها قدم های مهمی بر میدارند؛ اما ارتقاء سطح سلامت با روش های موثر و اقدامات پیشگیرانه امکان پذیر است شما نمی توانید بدون آنکه قدمی در این راه بردارید انتظار سلامتی را داشته باشید. یکی از راهکارهایی که افراد در صدر اقدامات خود انجام می دهند طب سنتی و استفاده از روش های درمانی مانند حجامت در این طب است. به طور کلی طب سنتی مجموعه ای از روش های درمانی از قبیل حجامت، دارو گیاهی، زالو درمانی، بادکش، ماساژ و غیره  را در برمی گیرد.

در اینجا ما می خواهیم یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش های درمان در طب سنتی که همان حجامت می باشد را بررسی کنیم. این روش درمانی مخالفان و موافقان زیادی دارد اما مهمترین عاملی که به شما کمک می کند تا شما بیشتر این روش درمانی را بشناسید مطالعه و بررسی مقالات علمی معتبر در این خصوص است. دکتر کرد افشاری که یکی از متخصصین طب سنتی می باشد برای حجامت و روش های انجام آن نظراتی بیان کرده است که تمامی این نظرات برگرفته شده از کتب علمی معتبر و مقالات تخصصی در این خصوص می باشد.

همه چیز درباره حجامت از نظر دکتر کرد افشار

از نظر دکتر کرد افشاری متخصص طب سنتی حجامت یکی از روش های درمانی موثر و کارآمد در طب سنتی می باشد. از نظر این متخصص حجامت با اینکه یک روش درمانی موثر است اما برای همه ی افراد نتیجه یکسانی ندارد و اثربخشی آن کاملا به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

این روش تکنیکی است که سابقه ای به درازای تاریخ بشریت دارد و در اسلام و سایر ادیان توصیه های زیادی به انجام این روش و نتیجه بخش بودن آن شده است. مقالات و کتاب هایی که در این خصوص نگاشته شدند همگی قدمت این روش را تایید کردند؛ اما قدمت و تایید علمی این روش دلیلی بر آن نیست که تمام افراد می توانند این روش را امتحان کنند.

از نظر دکتر کرد افشار برای حجامت باید شرایط جسمی فرد، شرایط زمانی و مکانی لحاظ شود و نکته ی اساسی که وجود دارد طریقه انجام این روش است. گاها افراد ناآگاه با زدن چند برش ساده اقدام به انجام این روش می کنند که هیچ گونه تاثیر مثبتی بر روی سلامت و بیماری فرد ندارد. دکتر کرد افشار تاکید می کند که حجامت برای تمام افراد مفید نیست و حتما از قبل مزاج سنجی و وضعیت عمومی بدن بررسی می شود. از آنجا که حجامت باعث از دست دادن حجم زیادی از خون می شود و خون هم مایه ی حیات انسان است پس برای بیشتر افراد توصیه نمی شود چون کم شدن حجم خون در بیشتر موارد خطرناک است و ممکن است عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

دکتر افشار عنوان کرده است که بیشتر افراد می خواهند با حجامت جوش های صورت خود را درمان کنند این متخصص طب سنتی برای افراد لاغری که جوش دارند اصلا این روش مناسب نمی باشد چون طبع افراد لاغر خشک است و ممکن است حجامت به آن ها آسیب برساند. از نظر این پزشک این روش برای درمان جوش های جوانی در مردان تا حدودی موثر است. این دکتر با اشاره کردن به ابعاد ظریف و وسیع این روش درمانی عنوان کرده است که حتما باید فرد حجامت کننده تجربه و دانش لازم را داشته باشد تا بتواند در بهترین زمان ممکن و با دقت و ظرافت لازم کار خود را انجام دهد.

توصیه‌های قبل و بعد از حجامت از نظر دکتر کرد افشار

حجامت یا خون گیری برای بعضی از افراد فوبیا می باشد متخصصان طب سنتی از جمله دکتر کردافشار برای قبل و بعد از انجام حجامت توصیه هایی را به بیماران ارائه میکنند تا فرد آمادگی لازم برای انجام این عمل را داشته باشد.

توصیه‌های قبل و بعد از حجامت از نظر دکتر کرد افشار

توصیه های قبل از حجامت:

  • برای کاهش افت فشار خون فرد حتما باید غذا خورده باشد بخصوص وعده صبحانه
  • سیگار کشیدن تا ۱۲ ساعت قبل از انجام خونگیری ممنوع می باشد.
  • بهتر است حدود یک ساعت قبل از حجامت آب انار یا انار، شربت عسل، ماء الشعیر و مایعات فراوان مصرف کنید.
  • برای بانوانی که در عادت ماهیانه هستند حجامت انجام داده نمی شود.
  • بهتر است هشت ساعت قبل از انجام حجامت از مصرف غذاهای سرد، تخم مرغ و ماهی خودداری کنید.

راهکارهای های پس از حجامت:

  • بهتر است بعد از انجام این عمل تا ۱۲ ساعت از استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  • بایستی کار سنگین و ورزش خود را تا ۲۴ ساعت کنار بگذارید
  • باید تا ۲۴ ساعت پس از انجام حجامت از مصرف مواد غذایی مانند ماهی و لبنیات و غذای شور، سرد و تند و تیز پرهیز کنید.

خواص حجامت از منظر دکتر کرد افشاری

خواص حجامت از منظر دکتر کرد افشاری

 حجامت به دو روش تر و خشک انجام داده می شود. پزشکان زیادی از جمله دکتر کرد افشار در مورد مزایا و معایب این روش اظهارنظر کرده اند به طور کلی اگر پزشک تشخیص دهد که این روش درمانی برای شما مفید است قطعا می توانید به مزایای آن هم دست پیدا کنید. این روش باعث از بین رفتن صفرا و سودا می شود و برای درمان بیماری هایی از قبیل تب، بی اشتهایی، کم خونی، ناباروری، گرفتگی بینی، درد دوران قاعدگی، فشار خون بالا، چربی خون، سوءهاضمه، دیابت، میگرن، دردهای عضلانی، بیماری‌های هورمونی و عفونی، درمان انواع آکنه ها، تب خال‌ها، هموفیلی، آسم، مشکلات گوارشی، اگزما و افسردگی و غیره کاربرد دارد.

از نظر این پزشک بهترین زمان برای انجام حجامت فصل بهار می باشد و افراد از دو سالگی تا ۶۰ سالگی بر اساس شرایط بدنی می توانند این روش درمانی را استفاده کنند. البته در برخی موارد نوزادانی که دارای مشکلات خاصی هستند بعد از ۴ ماهگی برای آن ها حجامت انجام داده می شود.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *