خانه » بررسی و معرفی » بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم

چطور زبان انگیسی را بدون معلم یاد بگیرم؟

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم

یادگیری زبان انگلیسی یکی از امور جذاب و درعین‌حال ضروری است که اکثر افراد باید آن را انجام دهند. امروزه برای انجام این فرایند مهم روش‌های متعدد و متنوعی وجود دارد. در این روش‌های مختلف افراد می‌توانند در طی مدت‌زمان‌های گوناگونی زبان انگلیسی را بیاموزند. تنوع در میان این روش‌ها به‌اندازه‌ای است که هر یک از افراد می‌توانند روش موردعلاقه خود را برای آموزش زبان انگلیسی انتخاب کنند. در این میان افرادی وجود دارند که می‌خواهند زبان انگلیسی را بدون داشتن معلم بیاموزند. این یکی از روش‌های جذاب است که اگر طبق اصول مربوطه انجام شود می‌تواند نتیجه دلخواهتان را به ارمغان بیاورد. برای آشنایی بیشتر با این روش توصیه می‌کنیم تا پایان در کنار ما بمانید.

هدف خود را تعیین کنید.

مهم‌ترین قدم برای شروع به آموزش زبان انگلیسی تعیین هدف است. شما در ابتدا باید ببینید که به چه منظوری می‌خواهید زبان انگلیسی را بیاموزید. این مسئله به شما کمک می‌کند که بتوانید قدم‌های بعدی را به‌درستی بردارید. از جمله اهداف مختلفی که افراد با درنظرگرفتن آن‌ها اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند می‌توان به دریافت نمره مطلوب در آزمون‌های تافل و آیلتس، مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشورهای خارجی، دیدن و البته فهمیدن فیلم‌های زبان انگلیسی بدون کمک‌گرفتن از زیرنویس، توانایی مکالمه به زبان انگلیسی به‌منظور ارتباط با افرادی که به این زبان صحبت می‌کنند یا مسافرت به کشورهای مختلف اشاره کرد.

از آن جا که زبان انگلیسی زبانی بین‌الملل است، آموزش زبان انگلیسی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی به افراد کمک کند. برای این که هدف خود را به‌عنوان یک منبع انگیزه در این راه فراموش نکنید بهتر است که آن را روی یک کاغذ بنویسید و در جایی قرار دهید که دائم در معرض دید شما باشد.

هدف خود را تعیین کنید

ابزار موردنیاز خود را تعیین کنید.

به‌منظور آموزش زبان انگلیسی ابزارهای متنوعی وجود دارند که می‌توانید از هر یک از آن‌ها در این مسیر کمک بگیرید. لازم به ذکر است در به‌کارگیری این ابزارها محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی از ترکیب دو ابزار یا حتی بیشتر استفاده کنید. در ادامه به ارائه توضیحات کامل و جامعی دررابطه‌با این ابزارها خواهیم پرداخت.

  • کتب درسی

کتاب‌های درسی یکی از ابزارهایی هستند که به‌خوبی می‌توانند در آموزش زبان انگلیسی به شما کمک کنند. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‌های درسی که باعث شده طرف‌داران بسیاری داشته باشد وجود تمرینات متناوب و آزمون‌های خودآزمایی است که در این کتاب‌ها وجود دارد. این تمرینات و آزمون‌ها در روش خودآموز می‌توانند بسیار مفید و مؤثر واقع گردند. یکی دیگر از ویژگی‌های کتاب‌های درسی که باعث تمایز این ابزار در میان رقبا شده است وجود فایل‌های صوتی حاوی داستان کوتاه انگلیسی است که در کنار این کتب وجود دارد. افراد علاقه‌مند می‌توانند به کمک این فایل‌های صوتی مهارت‌های اسپیکینگ و لیستنینگ خود را نیز تقویت کنند.

از دیگر مزایای کتاب‌های درسی که باعث شده موردتوجه افراد بسیاری قرار گیرد می‌توان به قیمت مقرون‌به‌صرفه آن اشاره کرد. در کنار این‌ها افراد به‌راحتی می‌توانند در هر زمان و مکانی به این ابزار آموزش زبان انگلیسی دسترسی داشته باشند. این ابزار یک ابزار منفعل است. باتوجه‌به این موضوع اگر علاقه‌مند به روش‌های تعاملی هستید بهتر است که از ابزارهای دیگری کمک بگیرید. همچنین برای تقویت اسپیکینگ شاید این روش گزینه بسیار مناسبی نباشد.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم

  •   پادکست‌ها

پادکست‌ها فایل‌های صوتی هستند که معمولاً مدت زمانی کمتر از یک ساعت دارند. همچنین شما می‌توانید پادکست‌ها را در ارتباط با موضوعات مختلفی بیابید و استفاده کنید. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای ممکن برای یادگیری و تقویت لیستنینگ در آموزش زبان انگلیسی است. از ویژگی‌های مثبتی که این ابزار از آن برخوردار بوده دسترسی راحت به آن در هر مکان و زمانی است. همچنین لازم به ذکر است که این پادکست‌ها معمولاً رایگان هستند و جای هیچ‌گونه نگرانی دررابطه‌با هزینه‌های ابزار نیست.

این ابزار در کنار تمام مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید. یکی از این معایب منفعل بودن این ابزار بوده که برای برخی از افراد ممکن است خوشایند نباشد. همچنین این ابزار تنها می‌تواند باعث تقویت مهارت شنیداری شما در آموزش زبان انگلیسی گردد و تأثیر چندانی روی دیگر مهارت‌ها ندارد. یکی از روش‌های ساده دریافت این پادکست‌ها از طریق دانلود اپلیکیشن انگلیسی و نصب آن است.

  • فلش کارت

یکی از بهترین ابزارهای ممکن برای یادگیری زبان انگلیسی فلش کارت‌ها هستند. شما می‌توانید با کمک این ابزار لغات بسیاری را بیاموزید. از ویژگی‌های جذاب این ابزار آن است که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. به این منظور فلش کارت‌های خام را خریداری کنید. در ادامه لغات موردنظر را در یک طرف کارت و ترجمه یا جمله‌ای که لغت موردنظر در آن وجود دارد را در طرف دیگر کارت ثبت کنید. استفاده از این روش یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای فرصت‌های کم است. لازم است که ذکر گردد این روش نمی‌تواند در یادگیری عبارات پیچیده مؤثر واقع گردد.

ابزار مورد نیاز خود را تعیین کنید

با زبان‌آموزان دیگر مشارکت کنید.

پیداکردن افراد دیگری که همانند شما در حال آموزش زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز هستند می‌تواند اقدام مهمی باشد. این مرحله از آن نظر حائز اهمیت است که شما می‌توانید از زبان‌آموزان دیگر انگیزه بگیرید و بهتر بتوانید وظایف مطالعاتی خود را انجام دهید. از دیگر فوایدی که مشارکت با زبان‌آموزان دیگر با خود به ارمغان می‌آورد می‌توان به تقویت مهارت‌های اسپیکینگ و لیستنینگ اشاره کرد. انگلیسی صحبت‌کردن با دیگر افراد به شما کمک می‌کند تا بتوانید نواقص مهارت‌های ارتباطی خود را برطرف کنید. اگر در کنار زبان‌آموزان دیگر اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنید می‌توانید اشکالات یکدیگر را گوشزد کنید تا برای رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

با زبان‌آموزان دیگر مشارکت کنید

از کارهای جزئی کمک بگیرید.

آموزش زبان انگلیسی به‌صورت خودآموز یکی از کارهایی است که به کمک جزئیات زندگی روزمره نیز می‌توان آن را تقویت کرد. شما می‌توانید در زمان‌هایی همچون هنگام رانندگی یا دوش گرفتن با خود ترانه‌های انگلیسی را زمزمه کنید و از این طریق روی مهارت اسپیکینگ خود کار کنید. در اوقات فراغت خود فیلم‌های کوتاه زبان اصلی را ببینید.

در انجام این کار سعی کنید بدون استفاده از زیرنویس، فیلم را متوجه شوید. عبارات مشخص و مفاهیم کاربردی را بیابید و سعی کرده آن‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید. در این میان داستان‌سرایی‌های انگلیسی را نیز فراموش نکنید. در امور روزمره خود تلاش کنید که احساسات خود را به زبان انگلیسی بیان کنید. انجام این دسته از امور جزئی اگرچه پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسند اما رعایت مداوم آن‌ها می‌تواند اثرات مطلوبی را برجای بگذارد.

از کارهای جزئی کمک بگیرید

ارزیابی میزان پیشرفت را فراموش نکنید.

یکی از نکاتی که می‌تواند کمک بزرگی به شما در فرایند آموزش زبان انگلیسی بکند ارزیابی میزان پیشرفت است. این مهم به روش‌های مختلفی قابل‌اجرا است. اگر شما به‌صورت ماهیانه سعی کنید که پیشرفت خود را در مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی بسنجید می‌توانید نقاط ضعف خود را بیابید. در ادامه این فرایند می‌توانید راهکارهایی را برای رفع نقاط ضعف خود به کار بگیرید.

شما به این منظور می‌توانید که صدای خود را ضبط کرده و هر ماه صدای ضبط شده را با ماه قبل مقایسه کنید. همچنین می‌توانید ساعاتی را که به انجام این امر پرداخته‌اید را ثبت کنید و ساعت مطالعه ماه‌های مختلف را مقایسه کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *