خانه » آگهی رپورتاژ » جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران

درباره جاهای دیدنی مازندران بیشتر بدانیم

جاهای دیدنی مازندران

استان مازندران در شمال کشور عزیزمان، از یک سو توسط رشته کوه البرز احاطه شده و از سوی دیگر در همسایگی دریای خزر دارد. این شرایط طبیعی و اقلیم استان باعث سرسبزی بیش از اندازه استان مازندران  شده به طوری که تعداد جاذبه‌های گردشگری آن بی‌ اندازه زیاد است. مازندران که از شرق با استان گلستان و از غرب با استان گیلان همسایه است، دارای جاذبه‌های طبیعی و تفریحی زیادی است و از همین روست که هر ساله درصد بالایی از مسافرت‌های شمال به این استان صورت می‎گیرد.

تعداد مناطق دیدنی در مازندران به اندازه‎ای زیاد است که حتی نام بردن از آنها چندین و چند مقاله را می‎طلبد.  مسافران با شناخت جاهای دیدنی مازندران می‎توانند در گردشگاه‌های مختلف و متنوع آن به تفریح بپردازند و به این صورت تمرکز را از نواحی معدود و معروف استان گرفته در سراسر مازندران تردد کنند. این کار باعث می‎شود که ترافیک در یک ناحیه خاص کمتر شکل بگیرد و مسافران از سفر خود لذت بیشتری ببرند.

روستاهای ییلاقی استان مازندران را بشناسید

روستاهای ییلاقی مازندران مکان‌های بکر و بی‌اندازه زیبایی هستند که حتی برای بسیاری از افراد محلی پناهگاه فرار از شلوغی شهرها و رفتن به آغوش طبیعت به شمار می‎آیند. در مازندران بخش‌های ییلاقی زیادی وجود دارد که لابلای جنگل‌های پر دار و درخت پنهان شده‌اند و عاشقان طبیعت برای رفتن به آنها لحظه‌ شماری می‎کنند. تعداد این ییلاق‌ها به اندازه‌ای است که باید چندین مقاله را برای معرفی آنها اختصاص داد.

در یک معرفی اجمالی می‌توان به لپاسر در اطراف رامسر، آلاشت در نزدیکی قائمشهر، مازیچال در همسایگی کلاردشت، شهر کلاردشت، خوشواش اقیانوس ابری در اطراف آمل، فیلبند از توابع شهرستان بابل، لاویج در چمستان شهرستان نور، کندلوس در نزدیکی نوشهر، جواهرده، جنت رودبار و گرسماسر در اطراف رامسر اشاره کرد. گردشگری در روستاهای ییلاقی اطراف رامسر رشد زیادی کرده و این مناطق دارای ویلاهای زیبایی هستند. شما می‌توانید اجاره ویلا و سوئیت ساحلی رامسر را با قیمت مناسب انجام دهید.

ساحل های رویایی استان مازندران

استان مازندران در مقایسه با دو استان همسایه‌اش یعنی گیلان و گلستان، بیشترین سهم را از دریا دارد. این بدان معنی است که در این استان مناطق ساحلی رویایی زیادی وجود دارد که از مکان‌های تفریحی و در عین حال جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آیند. کلوپ ورزش‌های دریایی مجموعه شهر سبز یا تله کابین رامسر در یکی از منحصر به فردترین سواحل مازندران قرار دارد. در این کلوپ دریایی تفریحاتی مانند پرواز بر فراز دریای بی‌کران، جت اسکی و اسکلی روی آب، پاراسیلینگ، سواری قایق‌های تندرو و شاتل دریایی و موجود است.

اختصاص دومین ساحل رویایی به شهر رامسر و دهکده ساحلی این شهر، نشان از این امر دارد که رامسر تا چه اندازه در گردشگری استان مازندران اهمیت دارد. دهکده ساحلی رامسر دارای یک مرکز خرید صنایع دستی بزرگ و متنوع است که با نام دهکده صنایع دستی کشور نیز معروف است و موزه مردم شناسی رامسر نیز در آن قرار دارد. شما با اجاره ویلا لب دریا رامسر می‌توانید در اطراف این دهکده زیبا و یا پارک آبی رامسر که در مسیر رامسر به چابکسر قرار دارد، اقامت کنید. پارک آبی رامسر نیز دارای امکانات تفریحی نظیر جت اسکی، قایق‌های موتوری، شاتل‌سواری و پاراسل‌سواری است.

ساحل های رویایی استان مازندران

از سایر ساحل‌های تفریحی مازندران می‎توان به تفرجگاه ساحلی نمک آبرود اشاره کرد که در قسمت شمالی شهرک نمک آبرود قرار دارد. بیشتر نمک آبرود را به دلیل مرکز تفریحی و تله کابینش می‌شناسند اما این تفرجگاه ساحلی نیز با جت اسکی، قایق، شاتل و چتر پاراسل، هاورکرافت، قایقرانی پدالی و موتوری، دو طرح شنا مخصوص آقایان و بانوان یکی از ساحل‌های دیدنی مازندران است. پلاژ پردیس متل قو با ساحل ماسه‌ای و تفریحات دریایی مانند جت اسکی، قایق سواری و پاراسل مسافران زیادی را به سمت خود می‎کشاند. مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا نوشهر نیز یکی دیگر از مناطق ساحلی زیبا در مازندران است که به ‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است.

در بهشهر از کدام باغ‌ ها دیدن کنیم؟

اگر بخواهیم در مورد استان مازندران منصفانه سخن بگوییم، اقلیم و فضای سبز این استان به گونه‌ای است که می‌توان سراسر آن را باغ‌های به هم پیوسته‌ای در نظر گرفت که دارای جلوه و زیبایی خاصی هستند. با این همه برخی از پارک‌ها و باغ‌ها از بقیه معروف‌تر هستند و جاهای زیبایی برای گشت و گذار به شمار می‌آیند. دو نمونه از این باغ‌ها در بهشهر قرار دارند.

پارک ملت یا باغشاه، یکی از این پارک‌ها است که از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهشهر به شمار می‎آید. این پارک علاوه بر فضای سبز و امکانات رفاهی، دارای دو ساختمان قدیمی به نام‎های عمارت چهل‌ستون و عمارت دیوان‌خانه است. عمارت چهل ستون با ساختمان زیبا و رنگ سفید خود، یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر نیز به شمار می‌آید.

در بهشهر از کدام باغ‌ ها دیدن کنیم؟

باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر نیز یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی است که دریاچه‌ای زیبا در میان آن وجود دارد و یک ساختمان قدیمی در وسط دریاچه جا خوش کرده است. این باغ مساحت ۵۰۰ هکتار را دارد و  جزو میراث ملی کشور ثبت شده است. باغ عباس آباد بهشهر که دارای سد، گل باغ، کاخ، مخزن، حمام، دو برج آجری، آسیاب آبی و دریاچه است، به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شده است.

به قدیمی ترین باغ گیاه شناسی کشور بروید

باغ گیاه‌شناسی نوشهر یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی کشور است که در دوره پهلوی دوم تاسیس شده است. این باغ ۳۵ هکتار وسعت دارد و دارای انواع گیاهان از گونه‌های نادر و در حال انقراض گرفته تا انواع درخت‌ها و درختچه‌ها، گیاهان پیازی و علفی، کاکتوس و گیاهان گوشتی در آن وجود دارند. در واقع چه جایی بهتر از استان مازندران سرسبز برای تاسیس باغ گیاه شناسی می‌شناسید.

چشمه ها، دریاچه ها و آبشارهای مازندران

در مازندران چندین دریاچه زیبا و دیدنی وجود دارد که شاید نتوان نمونه‌های مشابه زیادی برای آنها پیدا کرد. یکی از این دریاچه‌ها دریاچه چورت در نزدیکی روستای چورت در فاصله شهر ساری تا کیاسر است. در جای جای این دریاچه ریشه درختان از آب بیرون زده است و منظره زیبایی دارد و هنگامی که مه رقیقی روی سطح آب قرار بگیرد فضای وهم‌انگیزی را پیدا می‎کند.

چشمه باداب سورت یکی از جاهای طبیعی زیبا در نزدیکی دریاچه چورت است. این چشمه که در جنوب ساری، در روستای سورت قرار دارد، به صورت پلکانی است. بادام سورت دارای حوضچه‌های رنگارنگی است که به دلیل رسوبات اکسید آهن به رنگ‎های مختلف درآمده‎اند. این چشمه از آثار ملی کشورمان به شمار می‌آید.

دریاچه ولشت، یک دریاچه آب شیرین است که کمتر می‎توان نمونه‎های مشابهی از آن را پیدا کرد. دریاچه ولشت در حد فاصل چالوس و کلاردشت قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌ها و فضای سبز اطراف، آب آن به رنگ سبزآبی و بسیار زیبا است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *