خانه » آگهی رپورتاژ » بهترین چراغ ریلی در بازار ایران + راهنمای خرید

بهترین چراغ ریلی در بازار ایران + راهنمای خرید

راهنمای خرید چراغ ریلی

خرید چراغ

نورپردازی، مهم‌ترین کلید زیبایی یک محیط است. نورپردازی نادرست، می‌تواند زیباترین مکان را هم تاریک و دلگیر نشان دهد. داشتن کنترل کامل بر روی نورپردازی فضا، حیاتی است. چراغ ریلی، یک راه‌حل مناسب و شیک برای نورپردازی خانه شماست. این چراغ زیبا و بسیار پرکاربرد، می‌تواند نورپردازی را دگرگون کند. این چراغ، با قابلیت نصب روی یک ریل، انعطاف زیادی در نورپردازی داشته و فضای اتاق را خاص و مدرن می‌کند. چراغ ریلی برخلاف لوستر یا سایر چراغ‌ها، روی یک ریل به طور خطی نصب می‌شود. چراغ ریلی، قابل‌تنظیم است و این اجازه را می‌دهد که بتوانید در هر مکانی، نورپردازی نقطه‌ای داشته باشید. ما در این مقاله بهترین چراغ ریلی را معرفی کرده و به نکات مهم پیش از خرید این محصول، اشاره می‌کنیم. همچنین؛ عوامل تأثیرگذار بر نورپردازی دکوراسیون داخلی را نام برده و آنها را توضیح می‌دهیم.

چراغ ریلی چیست؟

چراغ ریلی یا لامپ ریلی، نوعی چراغ مخصوص است که در یک ریل مشخص نصب می‌شود. این چراغ بیش از ۶۰ سال است که وجود داشته و شامل یک ریل است که چندین چراغ بصورت جداگانه در آن کار گذاشته شده است. مهم‌ترین ویژگی این محصول، نصب کردن چراغ ریلی در فاصله‌ای دلخواه، به جای نصب چندین لامپ و یا لوستر است. شما می‌توانید چراغ ریلی را ۳۶۰ درجه بچرخانید و آن را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر ببرید، بدون اینکه به سیم‌کشی جدید نیاز داشته باشید. این ریل، نزدیک به سقف و خارج از خط دید است و می‌تواند نور جهت‌دهی شده بیشتری، فراهم کند. با استفاده از بهترین چراغ ریلی، می‌توانید بین یک نور قوی و یا یک نور ملایم، قدرت انتخاب داشته باشید. تنوع در این چراغ‌ها بسیار زیاد است و براساس محیط موردنظر خود، می‌توانید یک چراغ ریلی مناسب انتخاب کنید. به طور کلی این چراغ‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شوند. چراغ ریلی استاندارد و چراغ مونوریل. برای خرید چراغ ریلی پولاکس و دیگر برندها به صورت آنلاین می توانید از فروشگاه های معتبر فروش لامپ و روشنایی همانند نوراکومارت و دیجیکالا اقدام نمایید.

چراغ ریلی پولاکس

نکات مهم در خرید بهترین چراغ ریلی

اولین نکته و مهم‌ترین آن، دانستن مقدار وات موردنیاز، برای روشنایی محیط است. این مقدار، به سلیقه شما و فضایی که تزیین می‌کنید، بستگی دارد. برای دانستن حداقل وات موردنیاز برای لامپ، طول و عرض اتاق را در هم ضرب کرده و حاصل را در ۱.۵ ضرب کنید. عدد بدست آمده، حداقل وات موردنیاز است. همچنین؛ باید به ارتفاع فضای موردنظرتان نیز توجه کنید. به طور کلی، چراغ ریلی ۶۰ وات برای فضاهایی با ارتفاع بیش از ۳ متر استفاده می‌شود. را در ادامه به نکات مهم دیگر می‌پردازیم:

  • برای خرید بهترین چراغ ریلی، باید رنگ نور را در نظر بگیرید. اگر محیطی با نور روشن و طبیعی می‌پسندید، باید لامپی با عدد کلوین بالاتر تهیه کنید تا نور گرم‌تر باشد.
  • از استاندارد بودن ریل مطمئن شوید. ریل‌های غیراستاندارد باعث می‌شوند آزادی عمل کافی در طراحی نورپردازی مدنظرتان، نداشته باشید. یکی از بهترین چراغ ریلی در بازار ایران برند پولاکس است.
  • طول عمر محصول را، نادیده نگیرید. برای داشتن یک چراغ ریلی بادوام، از LED استفاده کنید. LED می‌تواند ۳۵۰۰۰ ساعت کار کند اما لامپ‌های دیگر مانند متال هالید، تنها ۱۵۰۰۰ ساعت دوام دارند.
  • مطمئن شوید سیم‌کشی محل شما، با ساختار چراغ ریلی سازگار باشد. چراغ ریلی‌های کم ولتاژ، به یک مبدل AC به DC نیاز دارد.
  • هزینه‌های جانبی را فراموش نکنید. بهترین چراغ ریلی، به یک سیستم تحویل نیرو، اتصالات نصب ریل و… نیاز دارد.

قیمت چراغ ریلی پولاکس

نورپردازی محیط با بهترین چراغ ریلی

در زندگی روزمره اگر نور سفید شدید باشد، منجر به خستگی چشم می‌شود. پس؛ باید یک لامپ مناسب، برای چراغ ریلی انتخاب کنید. همچنین؛ باید نورپردازی مناسبی انجام دهید. بهترین چراغ ریلی، باید در کنار دیگر منابع نوری به کار برود. چراغ ریلی بیشتر برای برجسته‌کردن و تمرکز دادن نور در یک نقطه یا بر روی یک محصول است. گاهی اوقات چراغ ریلی به‌عنوان تنها منبع نوری استفاده می‌شود؛ اما توصیه ما این است که از این کار بپرهیزید. در ادامه عوامل مهم در نورپردازی را توضیح می‌دهیم:

  • مهم‌ترین عامل، محیطی است که می‌خواهید نورپردازی کنید. برای نورپردازی آشپزخانه، چراغ ریلی باید در بالای پیشخان قرار بگیرد و نور را در آن قسمت متمرکز کند. اگر چراغ ریلی را برای نورپردازی دفتر کارتان انتخاب می‌کنید، باید آن را در بالای میز یا قفسه کتاب‌ها قرار دهید. از قراردادن چراغ ریلی به صورتی که نور آن به کامپیوتر بتابد، خودداری کنید. بهترین چراغ ریلی، مناسب راهرو و فضاهای کوچک است.
  • اگر دیوار خانه شما رنگ‌های سردی دارد باید یک نورپردازی با لامپ‌های گرم داشته باشید. نور گرم احساس آرامش را ایجاد می‌کند. نورپردازی محیط با رنگ سرد، مناسب روشن‌تر کردن فضاهای تیره است. این نور فضایی مدرن به وجود می‌آورد.
  • بهترین تأثیرگذاری نورپردازی، زمانی رخ می‌دهد که با دیگر وسایل دکوراسیون هماهنگ باشد.
  • توزیع صحیح نور، در فضا بسیار مهم است. به‌منظور جلوگیری از ایجاد نقاط تاریک در محیط یا سایه، باید نور به‌صورت یکنواخت در فضای محیط توزیع شود.
  • سن افراد حاضر در محیط، یک عامل مهم دیگر است. سالمندان به نور حساس‌تر هستند و باید شدت نور کمتری در نظر بگیرید.
  • از چراغ ریلی برای بزرگ‌تر دیده‌شدن اتاق، استفاده کنید. استفاده از منابع نوری متعدد در اتاق به‌صورت هدفمند، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. برای عریض به‌نظررسیدن فضا، چراغ را در گوشه اتاق قرار دهید. برای اتاق‌های بزرگ، نورپردازی خوشه‌ای به تقسیم فضا به بخش‌های کاربردی، کمک می‌کند.
  • نورپردازی باید لایه‌بندی شود. باید از منابع نوری متعدد استفاده کنید تا یک اتاق، حس خوب و آرامش‌بخشی داشته باشد. علاوه بر استفاده از بهترین چراغ ریلی، می‌توانید از لوستر و یا آباژور نیز استفاده کنید، تا حس بهتری در اتاق جریان داشته باشد.
  • تقارن و تعادل در نورپردازی را در نظر بگیرید.
  • با استفاده از چراغ ریلی، یک نقطه کانونی ایجاد کنید تا مرکز فضا باشد و هر چشمی را به خود خیره کند.

چراغ پولاکس

کلام آخر

در این مقاله به معرفی چراغ ریلی پرداختیم؛ سپس به نکات مهمی که باید پیش از خرید بهترین چراغ ریلی توجه کنید، اشاره کردیم. همچنین؛ عوامل مهم در نورپردازی را توضیح داده و باید به این نکات در هنگام نورپردازی، توجه کافی داشته باشید. برای مطالعه بیشتر در این مورد، همین‌الان سایر مطالب وبلاگ را مطالعه فرمایید. برای خرید بهترین چراغ ریلی در بازار ایران می توانید از سایت Pollux team بازدید کنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *