خانه » آگهی رپورتاژ » بررسی موارد مربوط به دوربین عکاسی

بررسی موارد مربوط به دوربین عکاسی

با دوربین‌عکاسی و رینگ‌لایت بیشتر آشنا شوید.
دوربین عکاسی

امروزه دوربین عکاسی در زندگی نقش مهمی را ایفا می کند از این رو ما در این مطلب به بررسی رینگ لایت و دوربین عکاسی می پردازیم.

دوربین عکاسی چیست؟

دوربین عکاسی در ساده ترین تعریف خود، وسیله ای برای ثبت تصویر می باشد. در گذشته دوربین ها آنالوگ بودند، یعنی تصاویر را بر روی فیلم ثبت میکردند. امروزه با پیشرفت علم دوربین ها نیز ارتقا یافتند و دیجیتال شدند. به عبارت دیگر تصاویر در دوربین های دیجیتال بر روی رم یا حافظه جانبی ذخیره می شود. اجزای اصلی یک دوربین عکاسی دیجیتال به ترتیب عبارت اند از اتاقک تاریک، دیافراگم، شاتر، سنسور حساس به نور، عدسی و فلاشر. کمپانی های زیادی در حال حاضر مشغول به تولید دوربین عکاسی هستند. برخی از معروف ترین کمپانی های حال حاضر به ترتیب عبارت اند از سونی، کانن، فوجی، نیکون و زنیت. دوربین ها لوازم جانبی زیادی نیز دارند مانند سه پایه، نور جانبی و لنز مخصوص. دوربین های عکاسی لنز های مختلفی دارند. باید برای انتخاب یک لنز مناسب با توجه به دانش عکاسی و نوع عکسی که قرار است ثبت شود، اقدام کرد.

انواع دوربین عکاسی

دوربین عکاسی انواع مختلفی دارد. دلایل مختلفی برای وجود این تنوع در بازار وجود دارد. یکی از این دلایل، متقاضیان خرید دوربین از قشرهای مختلف جامعه است. بنابراین دوربین هایی مطابق با سرمایه هر قشر ساخته شد تا هر کسی بتواند از این وسیله بهره ببرد. دلیل دیگر این تنوع را می توان وجود رشته های مختلف عکاسی دانست. برای مثال می توان به عکاسی از حیات وحش، عکاسی تبلیغاتی، پرتره و غیر اشاره کرد. در مجموع می توان گفت که دوربین ها بنابر کارایی و ویژگی که دارند متفاوت هستند. انواع مختلف دوربین عکاسی عبارت اند از دوربین دیجیتال، دوربین عکاسی آنالوگ، دوربین کامپکت، دوربین سیصد و شصت درجه، دوربین های اکشن مانند گوپرو، دوربین بدون آینه و دوربین گوشی همراه. امروزه برای عکاسی حرفه ای از دوربین دیجیتال با لنز های مختلف استفاده می شود. از دوربین اکشن مانند گوپرو برای ثبت وقایع ورزشی مانند چتربازی بهره می برند. دوربین گوشی نیز برای عکاسی های معمولی و خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت دوربین های عکاسی

قیمت دوربین عکاسی در بازار بسیار متفاوت است. مسائل مختلفی در تنوع قیمت دوربین تاثیرگذار هستند. سال ساخت و قابلیت های دوربین از عواملی هستند که در قیمت گذاری دوربین اثر می گذارند. همانطور که میدانید هر چه دوربین عکاسی جدید باشد و قابلیت های بیشتری داشته باشد از لحاظ قیمت گذاری گران تر می شود. عامل بعدی که در قیمت دوربین تاثیر زیادی دارد، برند دوربین می باشد. یعنی هر چه برند دوربین معروف و محبوب باشد قیمت دوربین بالا می رود. به همین دلیل است که در بازار دو دوربین با قابلیت های مشابه اما قیمت متفاوت را می توانید مشاهده کنید. در واقع تنها عامل تفاوت قیمت آن دو، برند های سازنده آنها است. کیفیت ساخت دوربین عکاسی مسئله دیگری است. هر چه دوربین از مواد با کیفیت تری ساخته شده باشد و لنز قوی تری داشته باشد گران تر است.

رینگ لایت

بررسی موارد مربوط به رینگ لایت

یکی از لوازم های جانبی پرکاربرد دوربین عکاسی و فیلمبرداری رینگ لایت است. رینگ لایت به شکل حلقه تولید شده و منبع نوری می باشد. این وسیله برای عکاسی یا فیلمبرداری با بودجه پایین و نفرات کم در مکان های مختلف مانند خانه یا استودیو به کار گرفته می شود. این منبع نور حلقوی شکل در اطراف خود لامپ های ال ای دی زیادی دارد که نور قابل توجهی را از خود انتشار می دهد. با کمک این نور می توان هنگام عکاسی تصویری با جزئیات بهتر را ثبت کرد. اما در نگاه اول سوالی که برای همه پیش می آید این است که چرا این وسیله به صورت حلقه ای ساخته شده است. از آنجایی که لنز های دوربین به صورت گرد طراحی شدند منبع نور نیز باید گرد ساخته شود تا تمام قسمت های سوژه روشن شود. رینگ لایت برای سوژه های عکاسی و فیلمبرداری مناسب است که در نزدیکی دوربین قرار گرفته باشند.

وقتی سوژه شما در فاصله بسیار دوری از دوربین قرار گرفته، رینگ لایت گزینه مناسبی جهت عکاسی یا فیلمبرداری نیست. هنگام خرید این وسیله باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید در ادامه به سه نکته مهم اشاره می کنیم. اولین نکته توجه کردن به ابعاد این وسیله است. طبق قانون فیزیک هر چه منبع نور بزرگتر باشد نور تولیدی نیز بیشتر می شود پس اگر به نور زیادی نیاز دارید، رینگ لایتی بخرید که بزرگ باشد. دومین نکته کنترل میزان نور دهی می باشد. این ویژگی به شما کمک می کند متناسب با نیاز خود نور را کم یا زیاد کنید. به عنوان مثال اگر نور محیط زیاد بود، نور رینگ لایتی که دارید را کم می کنید و بر عکس. نکته سوم قابل تنظیم بودن پایه های این وسیله است. اگر پایه های رینگ لایتی که دارید قابل تنظیم نباشد در هنگام عکاسی با مشکلات زیادی مواجه می شوید. برای نمونه اگر سوژه شما ارتفاع کمی داشته و پایه شما بلند باشد عکاسی سخت می شود.

کاربرد رینگ لایتی

کاربرد رینگ لایتی که به آن اشاره شد 

هنگامی که به دوربین عکاسی خود لنز ماکرو متصل می کنید و قصد عکاسی از یک سوژه بسیار نزدیک را دارید این وسیله به کمک شما می آید. این وسیله نور مناسبی به سوژه شما در فاصله نزدیک می تاباند و در نهایت عکاسی با کیفیتی را می توانید انجام دهید. این وسیله در عکاسی های آرایشگاهی نیز کاربرد دارد. مشخص بودن جزئیات در این مدل عکاسی بسیار مهم است پس برای نشان دادن بهتر جزئیات می توان از این وسیله استفاده کرد. اینفلوئنسرها برای تولید یک محتوا با هزینه مقرون به صرفه معمولا از رینگ لایت استفاده می کنند.

در عکاسی غذا نیز برای بهتر نشان دادن کیفیت غذا ها می توان از یک منبع نور مانند رینگ لایت بهره برد. می توان گفت این وسیله برای عکاسی بسیار مهم است زیرا یکی از فاکتور های عکاسی خوب وجود نور است. برای وضوح بیشتر سوژه های نزدیک خود می توانید از این وسیله بهره ببرید. در نتیجه باید گفت که رینگ لایتی که امروزه بسیار پرطرفدار شده است یکی از مکمل های اساسی برای دوربین های عکاسی است. با خریداین وسیله از فروشگاه دیدنگار دیگر نگران نور کم یا وضوح کم تصاویر خود نمی شوید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *