خانه » دانستنی ها » آیا انواع ماسک صنعتی را می شناسید؟

آیا انواع ماسک صنعتی را می شناسید؟

ماسک صنعتی را بهتر بشناسید

ماسک صنعتی

اگر قصد خرید ماسک صنعتی را دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این مقاله را مطالعه کنید و با استاندارد، ویژگی و انواع ماسک صنعتی آشنا شوید با ما همراه باشید.

ماسک صنعتی چیست؟

آیا می دانستید سالانه ۱۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌ های شغلی جان خود را از دست می‌ دهند؟

ماسک صنعتی یا رسپیراتور برای کاهش آسیب‌ های ناشی از بیماری های تنفسی در محیط‌ های آلوده صنعتی طراحی می‌ شود. این آلاینده‌ ها به قدری کوچک‌ هستند، که به راحتی وارد بافت‌ های بدن می‌ شوند. اندازه این آلاینده‌ ها کوچکتر از ۱۰۰ میکرون است؛ یعنی بسیار کوچکتر از مقداری که بتوانید آن‌ ها را با چشم خود ببینید. استفاده از انواع ماسک صنعتی می تواند از نفوذ این آلاینده ها به سیستم تنفسی جلوگیری کند.

یک ماسک صنعتی از مواد مختلفی تشکیل می‌ شود. متریال های استفاده شده به عنوان فیلتر، مهم ترین قسمت ماسک محسوب می‌ شوند. این متریال ها باید بتوانند تا حد ممکن آلاینده‌ها را فیلتر کنند. در بین انواع مختلف این مواد، نانوالیاف موثر ترین فیلتر برای ماسک‌ های تنفسی به شمار می‌ رود.

استاندارد و طبقه‌ بندی‌ انواع ماسک صنعتی فیلتر دار

ماسک­ تنفسی باید بیشترین مقدار محافظت را برای فرد فراهم کند. در این ماسک‌ ها از مواد فیبری و الیافی همچون کاغذ، ‌نمد یا پارچه برای به دام اندازی آلاینده­‌ ها استفاده می شود. موسسه ملی سلامت و ایمنی شغلی امریکا، کارایی فیلتراسیون ذرات را بدین شکل تقسیم‌ بندی می‌ کند که ماسک­ های تصفیه کننده هوا در سه سری N، R، و P هرکدام به ترتیب ۹۵، ۹۹، و ۹/۹۹ درصد راندمان دارند.

طبقه N، شامل ماسک‌هایی است که منحصراً برای استفاده در اتمسفرهایی با ذرات غیر روغنی،‌کاربرد دارد.

طبقات R و P نیز ماسک هایی با فیلترهای مقاوم در برابر ذرات روغنی یا فیلترهای عایق روغن را شامل می­‌گردند.

ماسک دو فیلتره نیم صورت

ماسک دو فیلتره نیم صورت نانو پاک در برابر گرد و غبار و بخار های حاوی موادی مانند: میکروارگانیسم ها، سنگ مرمر، گچ، اکسید تیتانیوم، سنگ صابون، پشم سنگ، چوب، مواد شوینده، الیاف نساجی، ادویه جات ترشی جات، نمک، خوراک حیوانات و غیره موثر می باشد.

ماسک نیم صورت با فیلتراسیون ۹۹.۹۵٪ می تواند از فرد در برابر گرد و غبار که باعث بیماری ریوی می شود، محافظت کند. این ماسک دارای فیلتر های پلیسه دار و قابل تعویض P3 دارای حداقل راندمان ۹۹.۹۵٪ در ۰.۳ میکرون و مقاومت تنفسی ۳ mbar با سرعت جریان ۴۷.۵ لیتر در دقیقه برای هر فیلتر می باشد.

ماسک دو فیلتره

خرید ماسک n99

خرید ماسک n99 در موارد مختلف عمومی و صنعتی نظیر نجاری، کشاورزی و … توصیه می شود. این ماسک با استفاده از الیاف نانو، در کلاس N99 تولید می شود و دارای قابلیت فیلتراسیون ۹۹ درصد است. این ماسک تنفسی بدون سوپاپ N99 نانو الیاف ۵ لایه نانو پاک است که علاوه بر داشتن لایه های محافظتی استفاده شده در سایر ماسک ها، یک لایه نانو الیاف هم دارد. یکی از لایه‌هاي میانی آن حاوی نانو الیافی با قطر بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نانو متر است.

علاوه بر این خرید ماسک n99 در دوران همه گیری بیماری های ویروسی مثل کرونا، انتخاب بسیار مناسبی است زیرا این ماسک بدون سوپاپ می باشد. سوپاپ تعبیه شده در ماسک های سوپاپ دار، به صورت یک طرفه عمل می کند. به این صورت که در هنگام نفس کشیدن سوپاپ بسته شده تا هوا از فیلتر های ماسک عبور کرده و وارد ریه شود. در هنگام بازدم سوپاپ باز شده تا هوای درون ماسک خارج شود.

خرید ماسک n99

ویژگی نانو الیاف در ماسک n99

لایه نانو الیاف براي جلوگیري از ورود آلاینده‌های خطرناک موجود در هوا به دستگاه تنفسی استفاده می‌ شود. از این رو ماسک N99، بهترین محافظ در مقابل آلودگی هوا به شمار می‌ رود .بر اساس استاندارد هاي جهانی ماسک‌ هاي نانو الیاف داراي راندمان % ۹۹ در جذب ذرات هستند و کمترین میزان نفوذپذیری ذرات جامد و مایع را دارند. لایه نانو نقشی حیاتی در فیلتراسیون ماسک ایفا می کند. این لایه قابلیت فیلتراسیون را تا ۱۰۰ برابر ماسک های N95 افزایش و تا ۰/۳ میکرون یا ۳۰۰ نانومتر بهبود می‌ بخشد.

انواع ماسک صنعتی نانو پاک

تمامی مراحل طراحی و تولید انواع ماسک نانو پاک توسط متخصصان مجموعه دانش بنیان نانو تار پاک انجام شده و مورد تایید ستاد نانو ریاست جمهوری و همینطور وزارت بهداشت قرار گرفته است. کلیه ماسک های این مجموعه موفق به اخذ تائیدیه های داخلی و خارجی معتبر، مثل سازمان انرژی اتمی ایران، و همچنین آزمایشگاه نلسون امریکا شده است. نانو تار پاک با بومی سازی تکنولوژی نانو الیاف، این ماسک های صنعتی را طراحی نموده که از نظر کیفیت و قیمت، با برند های جهانی رقابت می‌ کند.

نانو تار پاک را بشناسیم

مجموعه نانو تار پاک یک مجموعه دانش بنیان است که با هدف ارتقا سطح زندگی با به کارگيري تکنولوژی روز در تولید و ارائه انواع ماسک های تنفسی فعالیت می کند. این مجموعه با برخورداری از امتیازهای ویژه ای نظیر پرسنل متخصص و مجرب در زمینه های نساجی، نانو تکنولوژی ، فیزیک، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، مهندسی برق و مکانیک در زمینه تولید نانوالیاف برای مصارف گوناگون فعالیت می کند.

این مجموعه موفق به ساخت ماسک صنعتی ارتقاء یافته با نانوالیاف شده است. به کارگیری تکنولوژی نانوالیاف در ساخت ماسک، طبق استاندارد EN149 ماسک صنعتی را در کلاس ماسک های FFP3 قرار می دهد که پیش از این در کشور تولید نمی گردید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *