خانه » آگهی رپورتاژ » کاربرد دوربین مداربسته در تامین امنیت

کاربرد دوربین مداربسته در تامین امنیت

درباره دوربین های مداربسته بیشتر بدانید!

کاربرد دوربین مداربسته در تامین امنیت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های مختلفی برای تامین امنیت در زمینه‌های مختلف ایجاد شده است؛ به‌طوری که، استفاده از دوربین‌های مداربسته به یک جزء جدایی‌نا‌پذیر در محیط‌های مختلف تبدیل شده‌اند. پیشرفت این دوربین‌ها و اضافه‌شدن قابلیت‌های مختلف به آن‌ها، توجه تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرده است. به‌گونه‌ای که می‌توان این دوربین‌ها را در هر نقطه از معابر یا ساختمان‌ها مشاهده کرد. در ادامه به کاربرد دوربین مداربسته و مزایای آن می‌پردازیم.

اهمیت استفاده از دوربین های مداربسته

خرید دوربین‌های مداربسته زمانی مورد‌توجه قرار می‌گیرد که امنیت منزل یا ساختمان به خطر بیافتد. سرقت از منازل می‌تواند خسارت‌های مالی و حتی جانی برای شما ایجاد کند؛ از‌این‌رو، وجود یک سیستم نظارتی می‌تواند از وقوع این اتفاقات جلوگیری کند. در‌صورتی که، دوربین‌های مداربسته به‌طور دقیق و اصولی نصب شوند، امنیت منازل و مناطق مسکونی تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

· نصب دوربین مداربسته موجب ترسیدن مجرمین می‌شود

یکی از مهم‌ترین کاربردها و مزایای راه اندازی و نصب دوربین مداربسته، ترساندن مجرمین است. هنگامی‌که، یک دوربین مداربسته در محیط نصب شود، افراد کمتری برای انجام جرم اقدام می‌کنند. مجرمین ترجیح می‌دهند تا یک محیط با امنیت کمتر را برای انجام جرم انتخاب کنند.

· نصب دوربین مداربسته از سرقت جلوگیری می‌کند

بر ‌اساس تحقیقات انجام شده، احتمال سرقت در محیط‌هایی که به دوربین مجهز هستند، بسیار کم است. وجود دوربین مداربسته، از انجام سرقت توسط افراد داخل یا خارج محیط جلوگیری می‌کند.

اهمیت استفاده از دوربین های مداربسته

· موجب افزایش بهر‌وری نیروی کار می‌شود

یکی از بزرگ‌‌ترین دغدغه‌های صنایع تجاری و کار، عملکرد نیروی کار است. یکی دیگر از کاربرد دوربین مداربسته افزایش نظارت مدیران بر ‌روی روند کاری کارمندان است. حتی زمانی که شما در دفتر حضور نداشته باشید، می‌توانید از راه دور یا مدتی بعد فیلم‌ها را مشاهده کنید.

·  از ایجاد مسئولیت و بدهی‌های سنگین و نا‌درست جلوگیری می‌کند

برخی از کلاه‌برداری و دزدی‌ها بر ‌اساس ادعا‌های دروغین انجام می‌شود؛ به‌طوری که، افراد با ارائه ادعا‌های نا‌درست، موجب محکوم‌شدن شرکت‌ها یا فروشگاه‌ها می‌شوند. با وجود دوربین مداربسته، شما می‌توانید یک مدرک معتبر در دست داشته باشید.

· امکان مدیریت و کنترل از راه دور وجود دارد

یکی دیگر از کاربرد دوربین مداربسته، کنترل از راه دور است. به‌عنوان مثال برخی از افراد، کودک خردسال در خانه دارند. از‌سوی‌دیگر، نیاز است تا برای مدت زمان کوتاهی از منزل خارج شوند. با استفاده از قابلیت مشاهده آنلاین، می‌توانند رفتار‌ها و فعالیت‌های کودک خود را زیر‌ نظر بگیرند.

کاربرد دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته از رایج‌ترین تجهیزات برای تامین امنیت به‌شمار می‌روند؛ از‌این‌رو، تنوع بسیار بالایی در انواع این محصولات دیده می‌شود. به‌طوری که، هر ‌کدام از آن‌ها از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برخوردار هستند. این امر موجب شده تا از دوربین‌های مداربسته در زمینه‌های مختلفی استفاده شود.

  • محیط‌های صنعتی: از دوربین‌های مداربسته برای محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. در این محیط‌ها، احتمال ایجاد خطا بسیار زیاد است. همچنین، نظارت بدون‌دوربین نیازمند تعداد زیادی نیروی انسانی است.
  • محیط‌های آموزشی: یکی‌دیگر از کاربردهای دوربین‌ مداربسته در مدارس و محیط‌های آموزشی است. این کار می‌تواند از بروز رفتار‌های غیر‌اخلاقی توسط دانش‌آموزان جلوگیری کند.
  • سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها و مکان‌های عمومی: نصب دوربین‌های مداربسته در مکان‌های عمومی می‌تواند احساس امنیت را ایجاد کند. از ‌آن‌جایی که، احتمال سرقت یا ایجاد نا‌امنی در محیط‌های عمومی افزایش می‌یابد؛ نیرو‌های پلیس می‌توانند با کمک تصاویر، مجرم را دستگیر کنند.
  • مناطق تاریخی: مناطق تاریخی از بخش‌های مهم هر کشور محسوب می‌شوند. این بنا‌های تاریخی نشان‌دهنده قدمت و اعتبار کشورها است. با وجود دوربین مداربسته در نزدیکی این بنا‌ها، امکان شناسایی افراد خرابکار وجود دارد.

بهترین مکان برای دوربین مداربسته

بهترین مکان برای دوربین مداربسته

مهم‌ترین نکته در ‌خصوص نصب دوربین مداربسته، مکان قرار‌گیری آن است. این تجهیزات باید به‌گونه‌ای نصب شوند که تمام فضا‌های مهم را پوشش دهند. برای این کار، ابتدا باید تعداد دوربین‌های مورد‌استفاده را مشخص کنید. این امر به بودجه و مساحت فضای مورد‌نظر شما بستگی دارد. پس از تعیین تعداد دوربین‌ها، باید محیط را بررسی کنید. مکان‌هایی که خارج از دید هستند و می‌توانند زمینه ورود مجرمین را فراهم کنند؛ باید در اولویت قرار بگیرند. البته در ورودی نیز از مکان‌هایی است که باید از امنیت بالایی برخوردار باشد.

نکته قابل‌توجه در انتخاب محل نصب دوربین مداربسته این است که، دوربین‌ها باید در مکانی نصب شوند که خود آن‌ها مورد‌سرقت قرار نگیرند. به‌عبارت دیگر، باید امنیت دوربین‌ها نیز تامین شود. بهتر است دوربین‌ها را در ارتفاع بالا نصب کنید. البته به‌طوری که فاصله مناسب با سوژه حفظ شود. در‌صورتی که از چند دوربین استفاده می‌کنید؛ می‌توانید از روش همپوشانی بهره بگیرید. اگر یکی از دوربین‌ها در ارتفاع پایین نصب شود، باید تصویر آن در دوربین دیگر مشخص شود. نکته مهم این است که برای نصب دوربین‌ها از اتصالات با‌کیفیت و مقاوم استفاده کنید.

خرید دوربین مداربسته

حال که با کاربرد دوربین مداربسته در صنایع مختلف آشنا شدید؛ لازم است بدانید که، خرید دوربین مداربسته باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. دوربین مداربسته، باید از مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف مانند گرما، سرما، نور خورشید گرد‌و‌غبار برخوردار باشد. با رعایت این نکات، می‌توانید در طولانی مدت از خدمات این محصول بهره‌مند شوید.

شرکت فناوران آتیه گئومات، بستری مناسب را برای تهیه بهترین دوربین‌های مداربسته ایجاد کرده است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به  geomatco.comدوربین مداربسته مورد‌نظر خود را خریداری کنید؛ همچنین، امکان دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه برای داشتن انتخابی مناسب وجود دارد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *