خانه » آگهی رپورتاژ » چطور بعد از دانشگاه سریع کار پیدا کنیم؟

چطور بعد از دانشگاه سریع کار پیدا کنیم؟

چطور بعد از دانشگاه سریع کار پیدا کنیم؟

اگر دقت کنید در تیتر نوشته شده است که چگونه سریع کار پیدا کنیم. نه اینکه بعد از دانشگاه سریع به موفقیت برسیم!!!

این دقیقا همان عبارتی است که خیلی ها را زمین میزند. توقع داشتن سطح بسیار عالی از زندگی، آن هم بعد از اتمام دانشگاه؛ نمیتواند فکری حساب شده باشد. بلکه حتی میتواند پل های شما راهم از بین ببرد.

چرا که در بسیاری از موارد، به جای انجام نکات مهم و کلیدی، شغلی را که پیدا کرده ایم هم از دست می دهیم. پس بهتر است تلاشمان را همراه با منطق قرار دهیم.

همه ما در طول دوران دانشگاهی، به این نیت تحصیل میکنیم که بعد از اتمام دوران دانشجویی، بتوانیم در شغل رویایی و مورد علاقه خود مشغول به کار شویم.

اما این روند، سازوکاری اتوماتیک ندارد و در حال حاضر به طور معمول رخ نمی دهد.

پس شما باید سازوکاری را پیاده کنید که بتوانید فرایند ایجاد شغل آنی و مرتبط را پس از اتمام دوران دانشجویی، تجربه کنید و گرنه با توجه به شرایط حال حاضر، شما میمانید و یک دنیا آرزوی از دست رفته..

در همان ابتدا نا امید نشوید

یادتان باشد تلاش برای هر کاری دقیقا از زمانی شروع می شود که کاملا از آن نا امید شده اید. دقیقا از زمانی که فکر کردید همه چیز به پایان رسیده، دقیقا از همان موقع فرصت های ایجاد تلاش شروع میشود.

پس در این راه همواره باید تفکر مثبت داشته باشید و با فعال بودن به همراه تاثیرگذار نشان دادن خود، نشان دهید که چگونه می توانید در یک سیستم بسیار موثر واقع شوید.

نیازی نیست یخچال، کار گرم کردن غذا هم انجام بدهد!!

این عبارت به این معنا است که مهارت های شاخه به شاخه هیچ تاثیری ندارد و باعث گمراهی شما از مسیر اصلی می شود.

یک حسابدار نیازی نیست تحلیل نمودار در بازاریابی بلد باشد. برای یک مهندس عمران، یادگیری مکانیک فنی ماشین فایده ای ندارد و …

پس سعی کنید در همان مسیری که هستید حرکت کنید. تصور نکنید که اگر در شرکتی که میخواهید استخدام شوید، بتوانید همه کاری را انجام بدهید، تبدیل به آچار فرانسه شده و گل سرسبد می شوید. هنگامی که در کار خود ایده و تمرکز نداشته باشید و نتوانید آن را به درستی انجام بدهید، تمام کار های اضافه شما فایده ای نخواهد داشت.

واقعیت شغلی این است که باید در مهارتی که خوب هستید، رشد و ارتقا پیدا کنید.

واقعیت شغلی

از یک سوراخ، دو بار گزیده نشوید!

هنگامی که دیدید انجام یک روند کاری باعث موفقیت شما نمیشود، بدون شک راه های دیگر را امتحان کنید. سکون داشتن در هر حالتی باعث از بین رفتن میشود.

هنگامی که شما در راهی شکست میخورید، میتوانید به وسیله همان راه پیروزی خود را قطعی کنید. حتی گاهی به توجه به مسیری که پیدا کرده اید، موفق می شوید؛ اما نباید آن را همیشگی تصور کنید. بلکه برای بالا ماندن باید بدون ترسیدن، تغییر را به وجود آورید تا همیشه نو و تازه بمانید.

جوری خود را نشان ندهید که مانند آن نیستید!!

گاهی اوقات فکر میکنیم برای آنکه خود را هدفمند و با تجربه نشان دهیم، و یا اینکه مهارت های ما به چشم بیاید، باید پیاز داغ کار را زیاد کنیم.

در صورتی که این روش درستی نیست و باید صداقت داشته باشیم.

به جای این مقوله می توانیم خود را دائم در حال پیشرفت نشان بدهیم و آن را به صورت عملی هم اجرا کنیم. هنگامی که کار ما در حالت عادی خوب باشد، برای آنکه فوق العاده باشیم، باید مسیر پیشرفت را در نظر داشته باشیم.

هیچ گاه در شرکت ها و سیستم های کسب و کاری، افرادی که کارشان را درست انجام داده و در مسیر پیشرفت هستند، کنار گذاشته نمی شوند.

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

گاهی نیاز است ذهن خود را مرتب کنید. مانند اتاقی که به هم ریخته است و یا صفحه دکستاپی که شلوغ است.

به جای آنکه ساعت ها به خود کلنجار بروید و در ذهنتان با افراد مختلف بحث کنید تا بتوانید پیروز و قانع شوید از یک راهنما کمک بخواهید.

میتوانید به یک مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنید.

طبق یک نظر سنجی یک دسته از افرادی که در کارهای شغلی خود به مشکل میخوردند، از دانش و مهارت بالایی برخوردار بوده و روز به روز هم در حال پیشرفت بوده اند.

اما به علت داشتن ذهنی درگیر، تعهد شغلی خود را به درستی انجام نمیدادند که این مورد معضلات متفاوتی را برای آن ها به وجود می آورد.

به همین علت میتوانید با یک مشاوره از روانشناس، کلاف ذهن خود را باز کنید و تمرکز خود را به دست آورید.

 

توانایی های خود را دسته بندی کنید

در هر رشته ای که خوب درس خوانده باشید، قطع به یقین برای شما موقعیت کاری فراهم است. این جمله ای که همه میگویند لیسانس را که همه دارند، کاملا حرفی بدون فکر و بسیار غلط است.

بله درست است اکثر افراد در جامعه امروزی، لیسانس دارند اما آیا هر لیسانسی واقعا با سختی کسب شده است؟

به همین علت است که اگر واقعا در رشته تحصیلی خود، به درستی درس خوانده باشید، تنها با چند سال تجربه میدانی میتوانید به بهترین آن رشته تبدیل شوید.

پس توانایی های مرتبط با رشته خود را در یک لیست طبقه بندی کنید و سعی کنید مورد هایی که از ضعف برخوردار هستند را تقویت کنید.

رزومه قدرتمند مساوی است با برگ برنده

در بسیاری از شرکت ها شرط سابقه کاری وجود دارد. به همین علت نمیتوانید تنها به مدرک دانشگاهی خود اکتفا کنید.

پس بهتر است در دوران دانشجویی و یا بعد از آن به فکر جمع کردن رزومه باشید و آن را به شکلی حرفه ای تحویل دهید.

برای مثال بسیاری از دانشگاه ها و موسسه ها و سایت ها با دوره هایی که برگزار میکنند میتوانند هم تجربه شما را بالا برده و کمی اطلاعات تجربی به شما بدهند، هم میتوانند رزومه سازی آسان و مطمعن برای شما باشد.

مشاوره کسب و کار

کاراموزی کنید

همه چیز به صورت تئوری نیست. گاهی لازم است تجربه کنید، آزمون خطا کنید و در محیط قرار داشته باشید تا بتوانید کار را به صورت درست یاد بگیرید.

شاید در همان ابتدا به ساکن نتوانید شغلی با حقوق و مزایای خوب پیدا کنید. پس وقت خودتان را هدر ندهید تا دلسرد نشوید.

کاراموزی کنید، بیاموزید و تا حدی تجربه کسب کنید که هر شرکتی شما را برگ برنده استخدامی مجموعه خود بداند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *