خانه » بررسی و معرفی » منابع آزمون ورودی کالج های آلمان

منابع آزمون ورودی کالج های آلمان

لیست منابع آزمون ورودی کالج های آلمان

منابع آزمون ورودی کالج های آلمان

افرادی که دیپلم ۱۲ ساله یا دیپلم ۱۱ ساله به همراه فوق دیپلم دارند و می‌خواهند به‌صورت تحصیلی به آلمان مهاجرت کنند باید پیش از هرکاری خود را برای گذراندن دوره یک‌ساله کالج‌های مخصوص این کشور آماده کنند. نکته مهمی که در این‌باره وجود دارد این است که اغلب کالج‌ها امتحان ورودی دارند و متقاضیان بدون قبولی در آن‌ها نمی‌توانند دوره آموزشی خود را شروع کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی منابع آزمون ورودی کالج های آلمان بپردازیم تا شما نیز با آن‌ها آشنا شوید و درصورت نیاز، از اطلاعات درج‌شده در این مطلب بهره ببرید.

سرفصل دروس آزمون ورودی کالج ‌های آلمان

سرفصل منابع آزمون ورودی کالج های آلمان شامل موارد زیر می‌شود:

  • سوالات تکمیلی زبان
  • ارزیابی نمودارها
  • ریاضی

هریک از این سرفصل‌ها از چندین سوال گوناگون تشکیل می‌شوند که بدون مهارت کافی نمی‌توانید آن‌ها را پاسخ دهید.

آیا همه کالج های آلمان آزمون ورودی دارند؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های متقاضیان خارجی، امتحان ورودی کالج های آلمان است؛ اما آن‌ها باید بدانند همه کالج‌های آلمان امتحان ورودی ندارند. درواقع، اغلب آزمون‌های ورودی تنها در کالج‌های دولتی برگزار می‌شود. (بعضی از کالج‌های هامبورگ با وجود اینکه دولتی هستند، تنها با استناد به معدل و مدرک زبان افراد، آن‌ها را می‌پذیرند)

بیشتر کالج‌های خصوصی این کشور هیچ نوع آزمونی برای پذیرش دانشجویان برگزار نمی‌کنند؛ زیرا هدف اول آن‌ها منفعت مالی است و از طرفی همیشه تعداد ظرفیت‌شان بیشتر از تقاضای دانشجویان است.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که بعضی از کالج‌های خصوصی آلمان که وابسته به دانشگاه‌های دولتی هستند امتحان ورودی دارند. یک مثال واضح در این‌باره، کالج فرشمن است. بعضی دیگر از کالج‌های خصوصی نیز با وجود اینکه امتحان ورودی ندارند؛ اما یک تست مخصوص برگزار می‌کنند تا میزان دانش متقاضیان را بسنجند.

انواع کالج ها در آلمان براساس رشته

انواع کالج ها در آلمان براساس رشته

کالج‌های آلمان براساس رشته شامل موارد زیر می‌شوند. به یاد داشته باشید تمامی منابع آزمون ورودی کالج های آلمان سرفصل‌هایی مشترک دارند.

  • M-Kurs: این کالج مخصوص دانشجویان رشته‌های پزشکی، داروسازی و زیست‌شناسی است. در کالج M-Kursموضوعات گوناگونی چون شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و زبان آلمانی را به دانشجویان آموزش می‌دهند.
  • کالج W-Kurs: متقاضیان رشته‌های مدیریت بازرگانی، مطالعات اجتماعی و اقتصاد باید در کالج W-Kurs تحصیل کنند و موضوعات مختلفی چون زبان آلمانی، اقتصاد، انگلیسی و ریاضیات را فرا بگیرند.
  • کالج T-Kurs: سومین کالج آلمان نیز T-Kurs نام دارد و دوره‌های آن برای دانشجویان رشته‌های گوناگون فنی، مهندسی، آی‌تی، ریاضیات و غیره برگزار می‌شوند. در دوره‌های این کالج مطالب گوناگونی درباره شیمی، فیزیک، ریاضیات و زبان آلمانی را به متقاضیان آموزش می‌دهند.

همه متقاضیان با توجه به نوع رشته موردعلاقه‌شان باید در یکی از این کالج‌ها تحصیل کنند. برای مثال، اگر فردی قصد تحصیل در رشته پزشکی را داشته باشد، باید در امتحان ورودی کالج M-Kurs شرکت کند و دوره آن را بگذراند.

برای آشنایی بهتر با این کالج‌ها و اطلاع از نکات لازم برای ورود به آن‌ها، همین حالا می‌توانید از مشاوران ویزایار کمک بگیرید.

نمونه سوالات کالج در آلمان

نمونه سوالات کالج در آلمان

نمونه سوالات آزمون ورودی کالج های آلمان شامل دروس زیر می‌شود:

زبان آلمانی

یکی از مهم‌ترین منابع آزمون ورودی کالج های آلمان زبان آلمانی است؛ یعنی هر فردی برای قبولی در این کالج‌ها و گذراندن دوره یک‌ماهه آن‌ها باید با زبان این کشور آشنا باشد. امتحانات زبان آلمانی از سوالات C-Test و Lückentest تشکیل شده‌است و دانشجویان برای پاسخ دادن به آن‌ها باید مدرک سطح B2 را داشته باشند.

ریاضی

سوالات ریاضی آزمون کالج‌های آلمانی نیز از ۱۰ سوال مختلف درزمینه اعداد اعشاری، نامعادلات، سوالات کسری، جبر پایه، عملیات حسابی پایه با اعداد صحیح و کسرها، تبدیل جرم و حجم برای اجسام همگن با استفاده از چگالی، محتویات مساحت اشکال تخت و سطح اجسام ساده، مبانی هندسه، تشخیص نمودارهای تابع، معادلات با توابع مثلثاتی، لوگاریتم، مثلثات و قضیه‌ فیثاغورس، زاویه و زاویه‌ داخلی، توابع خطی و نمایش آن‌ها در جدول مختصات، معادلات نمایی، معادلات ریشه، معادلات خطی درجه‌ی دوم، سیستم‌ها معادلات خطی و غیره تشکیل می‌شود.

فیزیک و علوم بازرگانی

در این بخش‌ها همان‌طورکه از نامشان پیداست، سوالات مربوط به بازرگانی و تجارت، محاسبات فیزیکی و غیره ذکر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره امتحان ورودی کالج های آلمان می‌توانید به این صفحه از سایت ویزایار مراجعه نمایید.

زمان آزمون ورودی کالج های آلمان

زمان امتحانات کالج‌های گوناگون با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین، نمی‌توان زمان دقیقی برای آن‌ها ذکر کرد. بااین‌حال، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت کالج موردنظر خود از تاریخ دقیق برگزاری تست مطمئن شوند و سپس شروع به مطالعه منابع آزمون ورودی کالج های آلمان کنند.

سوالات متداول

منابع امتحان ورودی کالج های آلمان شامل چه مواردی می‌شود؟

منابع آزمون‌ کالج‌های آلمان شامل دروس مختلف، زبان و ریاضی می‌شود.

چطور باید از زمان دقیق برگزاری آزمون مطمئن شویم؟

بهترین راه این است که به سایت کالج موردنظرتان مراجعه کنید و از تاریخ امتحان آن مطلع شوید.

آیا می‌توان نمونه سوالات آزمون ورودی کالج های آلمان در سال‌های گیش را مطالعه کرد؟

بله با جست‌وجو در اینترنت می‌توان به نمونه سوالات سال‌های قبل درسترسی یافت.

آیا متقاضیان می‌توانند بدون آزمون نیز در کالج‌ها شرکت کنند؟

بله، آن‌ها می‌توانند به‌جای کالج‌های دولتی در کالج‌های خصوصی شرکت کنند. البته باید توجه داشته باشند که کالج آن‌ها زیرنظر دانشگاه‌های دولتی نباشد. توجه داشته باشید که شرکت در دوره‌های خصوصی، مستلزم پرداخت هزینه هنگفتی است.

متقاضیان ایران چطور می‌توانند در آزمون ورودی کالج های آلمان موفق شوند؟

بهترین راهکار این است که پیش از هر اقدامی، با مشاوران کاربلد و متخصص مشورت داشته باشند. برای مثال، مشاوران ویزایار از بهترین کارشناسان مهاجرتی کشور هستند و قطعا می‌توانند با توصیه‌های خود کمک فراوانی به متقاضیان کنند.

آیا تحصیل در کالج‌های آلمان هزینه دارد؟

بله، تمامی متقاضیان باید برای گذراندن دوره‌های کالج‌های دولتی یا خصوصی آلمان هزینه بپردازند اما هزینه کالج های دولتی آلمان بسیار ناچیز و در حد رایگان است؛ طبیعی است که کالج خصوصی هزینه بسیار بیشتری دارد.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین منابع آزمون ورودی کالج های آلمان پرداختیم. متقاضیان می‌توانند با مطالعه این منابع، در امتحانات کالج‌ها شرکت کنند و خود را برای ورود به دانشگاه‌های مختلف آلمان آماده کنند. اگر شما نیز به‌زودی قصد دارید برای دانشگاه‌های معتبر این کشور اپلای کنید اما از شرایط و هزینه‌های لازم اطلاع ندارید، همین حالا با مشاوران ویزایار ارتباط بگیرید. ویزایار یکی از بهترین مجموعه‌های مهاجراتی در ایران است که به متقاضیان کمک می‌کند با آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها ممکن، زندگی خود را در کشور موردنظرشان آغاز کنند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *