خانه » دانستنی ها » معنی پانسیون چیست؟ و مختصر در مورد آن

معنی پانسیون چیست؟ و مختصر در مورد آن

همه چیز در مورد پانسیون

معنی پانسیون چیست؟

پانسیون چیست؟

واژه پانسیون (به فرانسوی: pension)  اقامتگاهی است که مشتریان با پرداخت هزینه ماهیانه یا حتی سالیانه ، می توانند از مسکن، خوراک، لوازم خانگی و سایر امکانات آنجا استفاده کنند.

معنی پانسیون: مهمانکده – مهمانخانه – خوابگاه

تاریخچه و فرهنگ پانسیون

تاریخچه پانسیون در جهان قدمت طولانی دارند و در کشورهای دیگر به نام هاستل و نام های دیگر معروفند. در دوره ای از رکود اقتصادی و رشد بی رویه شهرنشینی در جهان معماران و شهرسازان به فکر چاره ای افتادند و مهم تر از همه آنها که سبک شان به سبک بین المللی مشهور شد، کسانی مانند اندر روهه و لوکوربوزیه و رایت طرح هایی را در کشورهای مختلفی از جهان ارائه دادند. بیشتر انبوه سازی های مسکن در کشورها مانند برزیل به ابتکار لوکوربوزیه به وجود آمد. این تمهید و روش نگاه به زندگی از دل شعار آنها بیرون آمد که می گفت: کوچک زیباست.

این تعبیر شاید تعبیر ساده ای باشد اما یکی از بنمایه های فکری بزرگترین معماران و شهرسازان جهان بود. این ایده آنها را واداشت که به سمت انبوه سازی بروند و در دل این انبوه سازی پانسیون و خانه ای خصوصی برای اجاره نیز متولد شد. در کلانشهرهایی که مشکل مسکن زیاد است، با کوچک سازی و انبوه سازی می توان بر مشکلات انسان شهرنشین فائق آمد.

اکنون این مکان ها به محل زندگی موقتی دانشجویان و کارمندان و کارآموزان تبدیل شده است. از این رو همین موقتی بودن می تواند شکل خاصی از رابطه و زندگی را تعریف کند. رابطه های موقتی که به دوستی و روابط اجتماعی مداومی نمی انجامد و بسیار گسسته است و از سوی دیگر در این مکان ها آدمها فقط از کنار یکدیگر می گذرند و روابط شان بسط نمی یابد و کم کم به رابطه ای انتزاعی می انجامد.

این رابطه انتزاعی محصول شرایط و نوع زندگی ساکنان این پانسیونها می باشد و خواه ناخواه این از تبعات زندگی شهرنشینی و مدرن امروزی است. این نوع نگاه پول‌ محور سبب شده که ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی در اینگونه مکان ها رو به افزایش باشد.

برای خواندن مطالب دانستنی کلیک کنید.

معنی پانسیون چیست؟_ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *