خانه » دانستنی ها » مراحل خرید ملک در استانبول چیست؟

مراحل خرید ملک در استانبول چیست؟

درباره خرید ملک در استانبول بیشتر بدانید!

مراحل خرید ملک در استانبول چیست؟

خرید ملک در استانبول شاید یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری باشد. ملک در استانبول در واقع مزایای زیادی دارد

و با توجه به موقعیت کشور ترکیه هدف خیلی از افراد برای اقامت در ترکیه شده است. در ادامه درباره مراحل خرید ملک در ترکیه صحبت خواهیم کرد که بتوانید با آگاهی کامل قدم در این مسیر بگذاربد.

چرا انتخاب استانبول برای اقامت در ترکیه مناسب است؟

در ابتدا این نکته را بگوییم که خرید ملک در استانبول یکی از سودآورترین و ارزشمند ترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود. گفتنی است که میزان بازدهی سرمایه ها در استانبول ترکیه بسیار بالا بوده و همین می تواند صاحبان ملک را امیدوار کند. از این رو برخی از سرمایه گذاران در سراسر جهان و البته از ایران تصمیم می گیرند که این شهر را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند. استانبول ازنظر فرهنگی، تاریخ و فرصت های شغلی و زیبایی های طبیعی بسیار خارق العاده می باشد و طرفداران زیادی دارد. توصیه ما این است که با این کار بهترین انتخاب را انجام دهید.

اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه با خرید ملک در استانبول چگونه امکان پذیر است؟

یکی از مهم ترین ویژگی های خرید ملک در استانبول این است که می توانید شهروندی این کشور را به دست بیاورید و از تمام امکانات آن بهره مند شوید. برای خرید ملک در استانبول بهتر است که حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار هزینه کنید چرا که پس از خرید، پاسپورت ترکیه و شهروندی این کشور را دریافت می کنید. همچنین خانواده نیز به تبعیت شما شهروندی را دریافت می کنند. قیمت ملک در این شهر زیبا و بزرگ از بسیاری از کشورهای دنیا ارزان تر می باشد و به همین دلیل سرمایه گذاری در ترکیه با استقبال زیادی همراه است‌.

خرید ملک در استانبول چه مراحلی دارد؟

اولین گام برای خرید ملک در استانبول این است که اتیاع خارجی جزء کشورهایی باشند که خرید ملک برای آن‌ ها بلا مانع می باشد. خوشبختانه این قانون برای ایران مجاز می باشد. در سال ۲۰۱۲ این قانون در کشور ترکیه تصویب شده است. آگاهی از مراحل خرید ملک باعث می شود که در هر قدم آگاهانه عمل کنید و همچنین بدانید که برای گام بعد پای خود را کجا بگذارید. با این کار می توانید آسوده خاطر اقدامات خود را انجام دهید. در ادامه تمام مراحل را عنوان خواهیم نمود.

اولین گام برای خرید ملک در استانبول چیست؟

برای قدم اول سعی کنید حتما از نزدیک ملک‌ را بازدید و مورد بررسی قرار دهید. برای دقت در کار باید به زبان ترکی مسلط باشید و در غیر این صورت حتما یک مترجم را به همراه خود داشته باشید. شما باید تمام مفاد و نکات نوشته شده در قرارداد را بخوانید.

عقد قرارداد برای خرید ملک در ترکیه چگونه است؟

طبق قانون تمام کشورها، پس از بازدید از ملک، باید بین خریدار و فروشنده قراردادی منعقد شود. نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که حتما باید دو قرارداد به دو زبان نوشته شود. یکی از قراردادها به زبان ترکی و قرارداد دوم‌ باید به زبان شخص خریدار به نگارش در بیاید. پس شما حتما باید یک قرارداد به زبان فارسی نیز دریافت کنید. نکات مهمی که باید در قرارداد قید شده باشد شرایط تحویل ملک و امکانات مجتمع‌ و تاریخ ثبت سند به نام خریدار می باشد. در مفاد دیگر قرارداد شرایط پرداخت پول و هزینه ذکر می شود. پیش پرداخت را می توان حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو پرداخت نمود. تمام پرداختی ها باید در قرارداد قید شود.

درخواست انتقال سند ملک به چه صورت است؟

در قدم بعدی برای خرید ملک در استانبول، مالک ساختمان باید برای انتقال سند اقدامات اولیه و مقدماتی را انجام دهد. در غیر این صورت انتقال سند با تاخیر انجام می شود.

برای انتقال سند چه مدارکی نیاز است؟

برای این کار باید سند ملک یا نامه تایید سازمان ثبت اسناد را به همراه داشته باشید. جزئیات کامل شامل آدرس، مساحت و منطقه باید قید شود. مدرک بعدی برای خرید ملک در استانبول ارائه پاسپورت می باشد. همچنین باید ترجمه شده باشد. برگه پایان کار و تسویه حساب از مدارک مهم می باشد. برگه مالیات و عوارض شهرداری نیز باید ارائه داده شود. ارائه بیمه نامه زلزله و سایر موارد حتما باید صورت بگیرد. همچنین یک قطعه عکس از فروشنده و دو قطعه عکس از خریدار باید تهیه شود. حضور مترجم و شاهد نیز ضروری می باشد.

پرداخت پول ملک از چه طریقی امکان پذیر است؟

طبق شرایط امضا شده در قرارداد باید پول توافق شده به صاحب ملک پرداخت شود. از طریق بانک هاذو موسسات مالی خصوصی می توان مبلغ مورد نظر را واریز نمود.

اخد مالکیت خرید ملک در استانبول چگونه است؟

پس از طی تمام مراحل خرید ملک در استانبول و تایید سازمان های بازرسی، خریدار اسناد رسمی را دریافت می کند. این مدرک همان تاپو است که برای اقامت در ترکیه بسیار ضروری می باشد.

سخن پایانی

در این نوشتار مهم مراحل خرید ملک در استانبول را مورد بررسی قرار دادیم. خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه مطمئنا هدف خیلی از افراد در سراسر جهان می باشد. از این رو آگاهی از قوانین و مراحل کار امری بسیار مهم است. سرمایه‌گذاری در ترکیه بسیار سودآور و ارزشمند می باشد.‌

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *