خانه » آگهی رپورتاژ » در تولید محتوای متنی برای سایت باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

در تولید محتوای متنی برای سایت باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

چگونه تولید محتوای متنی برای سایت انجام دهیم

در تولید محتوای متنی برای سایت باید چه مواردی را رعایت کنیم؟

محتوای متنی یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی اینترنتی می باشد. هر کسب وکار و فعالیت مجازی نیاز دارد تا توسط مخاطب دیده شود. این مسئله برای سایت ها به کمک سئو و تولید محتوا انجام می شود. می توان گفت بالای ۶۰ درصد از پروسه بازاریابی برای یک سایت، محتوای آن می باشد.

در ادامه متن می خواهیم بگوییم که چگونه و با رعایت چه مواردی یک تولید محتوای متنی خوب برای سایت خود داشته باشید.

 تولید محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از سوالات اصلی و پرتکرار دارندگان سایت یا نویسندگان محتوا این است که محتوای خود را چگونه باید بنویسند. آیا تولید محتوای متنی سختی است؟  ایا باید تخصص خاصی در این زمینه داشت؟ و…

قبل از هرچیزی یک فرد که محتوا تولید می کند باید انگیزه ،مهارت و خلاقیت کافی در این زمینه داشته باشد. تولید محتوا موضوعی نیست که افراد صددرصد آن را با مطالعه یا شرکت در کلاس های آموزشی یا دیدن ویدئو یاد بگیرند. بلکه قسمتی برمی گردد به مهارت و توان ذهنی هر فرد. اما مطالعه بیشتر باعث می شود که خلاقیت افراد بیشتر شده و دایره لغات و موضوعاتی که در متن ها به کار می برند گسترده تر شود. به همین منظور برای نویسندگان متن ها توصیه می شود که حتما مطالعه خود را زیاد کنند. در کنار افزایش مطالعه، اطلاع از مسائل جدید روز دنیا باعث درست و صحیح بودن محتواهای تولیدی می شود. حال در ادامه چند مورد از نکات کلیدی و مهم را برای نوشتن محتوای متنی سایت بازگو می کنیم.

کلمه کلیدی

اصلی ترین بخش در هر محتوی کلمه کلیدی می باشد. عملاً موضوع محتوا و مطالب آن پیرامون آن کلمه کلیدی باید نوشته شود. درنتیجه کلمه کلیدی انتخاب شده باید جذب مخاطب بالایی داشته باشد و تا بتواند توسط موتورهای جستجو پیدا شود . برای این منظور می توانید از برنامه های موجود در زمینه کلمات کلیدی و یا حتی خود گوگل استفاده کنید.

 دو عنوان جذاب

هر کاربر در اولین برخورد با یک متن عنوان آن را می خواند. درصورتی که عنوان یک متن جذاب باشد و کاربر را به خود جذب کند، ۵۰ درصد مسیر طی شده است. اما اگر متن شما عنوان خوبی نداشته باشد هر چقدر محتوا و کلمات کلیدی به کاررفته در آن خوب باشند، مخاطب را آنگونه که باید به خود جذب نمی کند. این محتوای خوب هم برای سئوی  سایت شما مناسب می باشد وهم  نوعی بازاریابی به حساب می آید. چون با توجه به آن کاربر به خواندن آن مقاله ترغیب می شود.

 تولید محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 سرتیتر ها

هر محتوا نیاز به چهارچوب خاصی دارد. از نوشتن محتواهای یکپارچه، بدون داشتن پاراگراف و لیست خودداری کنید. زیرا این گونه محتواها مخاطب را خسته می کنند و عملاً از قسمتی به بعد دیگر مخاطب محتوا را مطالعه نمی کنند. به همین منظور سعی کنید متن خود را به پاراگراف های مختلف تقسیم کنید و برای هر پاراگراف از تیتر جذاب و خوبی استفاده کنید. دراین صورت مخاطب خسته نشده و تا انتهای متن شما را می خواند.

برای ترغیب کاربر، در متن خود سعی کنید از کلمات و جملاتی استفاده کنید که کاربر را به مطالعه ادامه متن تشویق کند . به عنوان مثال بگویید در ادامه متن پیرامون یک مسئله مهم صحبت می کنیم یا اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید این متن را تا انتها بخوانید. این جملات باعث می شود که کاربر تا انتهای متن شما را بخواند و زمان زیادی را در سایت شما سپری کند .همچنین پس از آن حتی مایل شود بقیه پست های موجود در سایت شما را نیز مطالعه نماید.

https://mahdiaraqi.com/tag/content-production-training/

 مختصر نویسی

از زیاده گویی و نوشتن و محتواهای بسیار طولانی پرهیز کنید، زیرا این گونه محتواها نه تنها توسط گوگل جذب بالایی ندارند، بلکه مخاطب را نیز خسته می کنند. طول کلیه محتواها حدود ۱۰۰۰-۱۵۰۰ کلمه باشد مناسب است. اگر موضوع انتخابی شما بسیار گسترده است و می خواهید تمام مطالب موجود در زمینه کلمه کلیدی خود را بیاورید، سعی کنید محتوای خود را به چند بخش تقسیم کرده و آن را در چند پست مختلف در سایت خود درج کنید .

ساده گویی

محتواهای سنگین مخاطب را به خود جذب نمی کند، زیرا خسته کننده است.  پس سعی کنید در محتواهای خود از کلمات ساده و ملموس و محاوره ای استفاده کنید.  کلمات  محاوره ای و خودمانی باعث می شود که مخاطب یک احساس صمیمیت کرده و با راحتی متن را تا انتها بخواند.

 استفاده از تصاویر

تصویر یکی از مهم ترین قسمت ها برای سئومحتوا می باشد. استفاده از تصاویر مناسب و متناسب با موضوع متن کمک بزرگی به جذب مخاطب توسط متن شما می کند.

از مطالب کپی استفاده نکنید

درصورتی که قصد دارید محتوای شما خوب باشد و توسط موتورهای جستجو در رتبه های اول قرار گیرد، باید صددرصد یونیک باشد.  یونیک بودند به این معنا است که از مطالب جملات استفاده در سایت ها محتواهای دیگر به طور عینی در محتوای خود استفاده نکنید. زیرا دراین صورت گوگل این جملات را تشخیص داده و محتوای شما را یک محتوای کپی تلقی می کند.

 مخاطب خود را بشناسید

شما باید بدانید برای چه رنج سنی  و چه گروهی از افراد با چه سلیقه ای محتوا تولید می کنید.  محتوای شما باید با روحیات خواننده سازگار باشد تا بتواند نظر وی را به خود جذب کند. پس پیش از تولید محتوای متنی ابتدا به تجزیه و تحلیل مخاطب و روحیات و سلایق آن ها بپردازید. به عنوان مثال نوع بیان در محتوای کودکان و نوجوانان با افراد بزرگ و یا نوع متن محتواهای علمی با مطالب روزمره متفاوت می باشد.

فراموش نکنید برای ایجاد یک رابطه خوب با کاربر باید یک استراتژی محتوایی عالی داشته باشید.

استراتژی محتوایی

سخن پایانی

تولید محتوای متنی یکی از مهم ترین بخش ها برای افزایش بازدید از یک سایت و موفقیت آن است. اما در این محتوای تولیدی باید یک سری نکات و قوانین رعایت شود. در این متن سعی کردیم تا چند مورد از مهم ترین و اصلی ترین موارد که یک محتوای متنی خوب باید داشته باشد را به شما بگوییم تا در صورت تولید محتوا از این نکات استفاده کنید.

 

جهت آشنایی بیشتر با تعریف محتوا یا کانتنت به سایت مهدی عراقی مراجعه نمایید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. متاسفانه دیگه با متن نمیشه سئو کرد فقط باید پول خرچ بک لینک کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *