خانه » آگهی رپورتاژ » آیا مجهز بودن آرایشگاه‌ها در ارائه خدمات بهتر تأثیر دارد

آیا مجهز بودن آرایشگاه‌ها در ارائه خدمات بهتر تأثیر دارد

مهترین نکات برای مجهز کردن آرایشگاه‌ها

مجهزترین آرایشگاه ها

امروزه انتخاب مجهزترین آرایشگاه ها و استفاده از آنها در اولویت افراد بخصوص خانم‌ها قرار دارد. پر واضح است که یک آرایشگاه هر چه دارای امکانات ویژه‌تری باشد، جذب مشتری بیشتری داشته که منجر به محبوبیت و نهایتاً افزایش درآمد خواهد شد. طبق نظرسنجی که از بین بسیاری از افراد انجام شده است بکارگیری از بهترین آرایشگاه‌ها که امکانات مناسبی را برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند، در اولویت است که این موضوع نشان می‌دهد اکثریت افراد در پی دریافت خدمات ایده‌آل هستند.

حال اگر قصد راه‌اندازی یک آرایشگاه مناسب دارید اما از تأثیرات باورنکردنی مجهز کردن آرایشگاه‌ها اطلاع چندانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

چرا باید یک آرایشگاه کاملاً مجهز باشد

دلایل زیادی برای الزام به تجهیز آرایشگاه‌ها وجود دارد. در واقع مجهزترین آرایشگاه ها همیشه در اولویت انتخاب افراد هستند و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند. در این بخش به مواردی می‌پردازیم که هر کدام از آنها از مهم‌ترین دلایل رسیدگی و مجهز کردن آرایشگاه‌ها به شمار می‌روند:

·       جذب راحت‌تر مشتری

همه کسب و کارها با استفاده از روش‌های مختلف امکان جذب مشتری را دارند. این در حالی است که طبق آمار بهترین روش برای افزایش مشتری ارائه امکانات و تجهیزات پیشرفته است. در واقع وقتی متقاضیان به یک آرایشگاه وارد می‌شوند در وهله اول به بررسی امکانات و لوازم آرایشگاه می‌پردازند. گفتنی است حتی بررسی اتاق انتظار و نشیمن نیز دارای اهمیت است و از دید مراجعه کنندگان پنهان نخواهد ماند. به طور کلی باور ارائه خدمات مناسب به محض مشاهده، نسبت به تعریف و تمجید دیگران ارجحیت دارد.

·       دسترسی به خدمات دلخواه

از مجهزترین آرایشگاه ها انتظار است که خدمات مختلفی را به متقاضیان ارائه دهند. در واقع به صورت روزانه ممکن است، افراد زیادی برای دریافت خدمات متنوع به یک مرکز مراجعه کنند که اگر آرایشگاه مدنظر از تجهیزات، دستگاه‌ها و لوازم آرایشی مناسب برخوردار نباشد، به هیچ عنوان توانایی جذب مشتری در بلندمدت را نخواهد داشت.

همچنین مشتریان به محض ورود به یک مجموعه آرایشی و بهداشتی انتظار دارند تا کلیه خدمات دلخواه در صورت نیاز قابل ارائه باشد. از این رو توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد راه‌اندازی یک آرایشگاه مناسب را دارید، حتماً به تجهیز موقعیت اقدام نمایید.

·       افزایش کیفیت خدمات

پر واضح است که هر چه در یک آرایشگاه از تجهیزات و لوازم آرایشی پیشرفته‌تر استفاده شود، کیفیت ارائه خدمات نیز به مراتب افزایش می‌یابد. البته باید توجه داشت که تهیه انواع تجهیزات آرایشگاه‌ها نیازمند بررسی ویژه است. از طرفی به طور حتم می‌دانید که برندها و مدل‌های مختلفی از امکانات یک آرایشگاه وجود دارد که خرید را حساس‌تر کرده است. بنابراین مجهز بودن امکانات آرایشگاه‌ها به خوبی امکان ارائه خدمات بهتر را فراهم خواهد کرد که رضایت بیشتر مشتریان را در پی دارد.

مجهز کردن آرایشگاه‌ها

آیا مجهز کردن آرایشگاه‌ها صرفه اقتصادی دارد

ممکن است با این سوال روبرو شده باشید که اگر پس از راه‌اندازی این شغل، احساس کنید به تجهیز کامل آرایشگاه نیاز نیست، چه تصمیمی باید گرفت. بسیاری از افراد به علت هزینه‌های زیادی که تهیه دستگاه‌، لوازم و امکانات آرایشی دارد سعی می‌کنند به حداقل‌ترین تجهیزات بسنده کنند. این در حالی است که پیشرفت شغل آرایشگری در ارائه خدمات بهتر است که با مجهز کردن آرایشگاه با دستگاه‌های پیشرفته امکان‌پذیر خواهد بود.

در حال حاضر شغل آرایشگری از جمله پردرآمدترین شغل‌های دنیاست؛ لذا همه هزینه‌هایی که برای تجهیز آرایشگاه در نظر گرفته می‌شود در مدت کوتاهی جبران خواهد شد. با این تفاوت که پس از آن شما بعنوان مدیر مسئول دارای یکی از مجهزترین آرایشگاه ها هستید که روزانه میزبان بسیاری از متقاضیان است. بنابراین می‌توان گفت که مجهز کردن آرایشگاه نه تنها به درآمدزایی بیشتر کمک می‌کند بلکه رضایت مشتریان را نیز بهمراه خواهد داشت.

مجهزترین آرایشگاه ها دارای چه امکاناتی است

بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند برای اینکه یک آرایشگاه کاملاً مجهز در اختیار داشته باشند با مشکل روبرو هستند. در واقع این دسته از مدیران از اینکه باید چه کاری انجام دهند تا یک آرایشگاه مجهز راه‌اندازی کنند، بی‌اطلاع هستند. ما در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین امکانات یک آرایشگاه که حتی ممکن است ساده به نظر بیاید، اشاره می‌کنیم:

·       مبلمان سالن آرایش

به محض ورود مشتریان به آرایشگاه‌ها، مبلمان و لوازم کلی سالن به چشم می‌آیند. ممکن است این موضوع بی‌اهمیت باشد اما از نگاه مراجعه کنندگان فوق العاده دارای اهمیت است. حتی کیفیت صندلی اصلاح نیز بر روی متقاضیان اثرگذار است. در واقع مشتریان هر چقدر از این لحاظ احساس راحتی داشته باشند، می‌توان گفت که یکی از موارد اصلی برای برپایی مجهزترین آرایشگاه ها لحاظ شده است.

·       لوازم اتاق استراحت

ارائه خدمات حرفه‌ای به تهیه وسایل اتاق استراحت نیز ارتباط تنگاتنگی دارد که در نظر گرفتن مناسب این موضوع رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت. از زیرمجموعه‌های این امکانات می‌توان به مبلمان شیک و راحت، وسایل تهویه مناسب، تلویزیون و هر آنچه که شرایط بهتری را برای مراجعه کنندگان فراهم می‌کند، اشاره کرد. توصیه می‌کنیم اگر در این زمینه اطلاعات کامل‌تری نیاز دارید حتماً از افراد باتجربه درخواست مشورت کنید.

مجهزترین آرایشگاه ها دارای چه امکاناتی است

·       لوازم حرفه‌ای آرایش صورت و موها

آرایش دلخواه مو و صورت برای مشتریان نیاز مبرم به استفاده از لوازم حرفه‌ای در مجهزترین آرایشگاه ها دارد. اگر بعنوان مدیر مجموعه در این خصوص کم‌کاری داشته باشید، مطمئناً خیلی زود مشتریان‌تان را از دست می‌دهید. در واقع تهیه وسایل باکیفیت که در دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارند باعث می‌شود که ارائه خدمات در آرایشگاه‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شود. از مهم‌ترین لوازم برای آرایش صورت و موها نیز می‌توان به سشوار دستی، قیچی پیتاژ، اسپری مو، خط چشم، رژ لب و… اشاره کرد.

·       دستگاه کارتخوان

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هر آرایشگاه وجود داشته باشد، دستگاه کارتخوان است. اهمیتاین موضوع به این علت است که مشتریان پس از ساعت‌ها که تحت آرایش هستند، ممکن است احساس خستگی کنند و حوصله بیشتر ماندن در آرایشگاه را نداشته باشند. از این رو استفاده از چنین دستگاه‌هایی حساب و کتاب و واریز وجه را راحت‌تر کرده و کلاس کاری آرایشگاه را نیز افزایش می‌دهد.

·       آینه، کمد و قفسه

این سه قلم از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در همه آرایشگاه‌ها بخصوص مجهزترین آرایشگاه ها وجود داشته باشند. آینه‌ها به راحتی می‌توانند تأثیر بسزایی در مشتری ایجاد کنند. گفته می‌شود به بهتر است به تعداد استایلیست‌ها در یک آرایشگاه آینه در نظر گرفته شود که البته شکل و شمایل آینه نیز دارای اهمیت است. از طرفی وجود کمد و قفسه نیز راحتی بیشتری را برای آرایشگرها به ارمغان می‌آورد چرا که به محض نیاز به دستگاه خاص، در دسترس خواهند بود.

البته مواردی که در این قسمت عنوان کردیم تنها بخشی از امکانات و لوازم بااهمیت آرایشگاه‌ها بوده است. در واقع مدیران مجموعه‌های این‌چنینی برای اینکه بتوانند خدمات جذاب‌تری را به مشتریان ارائه دهند، باید قبل از راه‌اندازی این شغل همه جوانب را سنجیده تا نهایتاً بهترین امکانات و تجهیزات را فراهم کنند.

ضمناً یادآور می‌شویم که مجهزترین آرایشگاه ها از آرایشگرهای حرفه‌ای بهره‌مند است تا اصلاح و هر گونه خدمات ارائه شده با کیفیت قابل توجهی انجام شود و حتی در صورت اعتراض مشتریان بلافاصله امکان رسیدگی به مشکلات وجود داشته باشد. به طورکلی هر چه آرایشگاه‌ها از تجهیزات حرفه‌ای‌تری برخوردار باشند، طبیعتاً ارائه خدمات به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *