خانه » آگهی رپورتاژ » لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

همه چیز درباره لیفت صورت

لیفت صورت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

لیفت صورت با نخ و تزریق هر چربی هر دو روش هایی برای جوانسازی صورت هستند و نتایجی نسبتا مشابه دارند بنابراین بسیاری از افراد مطمئن نیستند که کدام روش برای آنها موثرتر است.

تفاوت لیفت صورت با تزریق چربی

امروزه روشهای مختلفی برای جوانسازی و لیفت صورت وجود دارد که لیفت صورت با نخ یا جراحی و نیز تزریق چربی از نام آشناترین روشها می‌باشند.

ما این روشهای درمانی متفاوت از هم بوده و هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. چرا که لیفت صورت با نخ نوعی عمل جراحی است که برای رفع افتادگی پوست در نظر گرفته می‌شود و تزریق چربی، روشی کم‌تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت می‌باشد.

اما برای انتخاب اینکه کدام روش برای شما مناسب‌تر است، می‌تواند به ساختار بدنی، سطح انتظارات و… بستگی داشته باشد که در این رابطه می‎توانید با پزشکی متخصص و باتجربه که دارای مهارتهای لازم است، مشورت نمایید.

تفاوت لیفت صورت با تزریق چربی

لیفت صورت با نخ یا جراحی و تزریق چربی از روشهای جوانسازی پوست هستند که برای رفع چین و چروکها و شل‌شدگی پوست صورت کاربرد دارند. اما این روشهای درمانی نسبت به هم تفاوتهایی دارند:

فرایند درمان

لیفت صورت، روشی تهاجمی برای حذف چین و چروکها و پوستهای شل‌شده‌ یا اضافی صورت است. در این روش، پس از ایجاد برش هایی در اطراف گوش یا خط مو (بسته به ناحیه‌ای که به لیفیت نیاز دارد)، پوست اضافی برداشته و سپس پوست به ناحیه جدید خود کشیده شده و برش بسته می‎شود.

لیفت صورت با تزریق چربی

همچنین، لیفت صورت با نخ روشی کم‌تهاجمی برای کشیدن و لیفت پوست صورت است. در این روش از نخ لیفت برای رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده می‎شود. لذا، بعد از مدتی از انجام لیفت، نخ‌ها از بین می‌روند و نتیجه مشاهده خواهد شد.

اما در روش تزریق چربی، چربی از یک ناحیه از بدن برداشته شده و سپس به ناحیه‌ای که نیاز دارد، انتقال می‌یابد. تزریق چربی روشی کم‌تهاجمی است که به‌منظور جوانسازی و رفع چین‌و چروکها و شل‎شدگی پوست صورت انجام می‎شود.

تزریق چربی بیشتر انتخاب کسانیست که به دنبال روشهای غیر جراحی برای لیفت پوست صورت خود هستند.

ماندگاری نتایج در روش تزریق چربی و لیفت صورت با نخ و جراحی

در حالیکه روشهای لیفت با نخ و تزریق چربی روشهایی موقتی با ماندگاری کوتاهتر هستند، ماندگاری لیفت صورت با جراحی طولانی‌تر می‎باشد.

بطور کلی، سن، ساختار بدن، محل تزریق، نوع فعالیتهای روزانه، تغییرات وزنی و رعایت موارد مراقبتی می‌توانند در ماندگاری نتایج تزریق چربی تاثیر بگذارند.

زمان بهبودی

زمان بهبودی لیفت صورت با جراحی نسب به سایر روشها طولانی‌تر، و حدود دو هفته است. اما بیهوشی در روش لیفت صورت با نخ در عرض چند ساعت رفع شده و شخص به سرعت می‌تواند به امور عادی خود بپردازد. همچنین، تورم ایجاد شده در روش لیفت با نخ در مدت ۲ الی ۳ روز از بین می‌رود.

اما در روش تزریق چربی به‌دلیل عدم نیاز به عمل جراحی، بیهوشی انجام نمی‎شود و شخص به‌راحتی می‌تواند پس از تزریق به امور روزانه خود بپردازد.

البته، از هر روش درمانی که استفاده می‌کنید، می بایست به توصیه‎های مراقبتی پزشک تان توجه نمایید.

هزینه روشهای لیفت صورت با نخ یا جراحی و تزریق چربی

هزینه‌ها در روش لیفت با جراحی به‎دلیل نیاز به بیهوشی، تجهیزات جراحی، مراقبتهای پس از لیفت و… متفاوت از تزریق چربی است.

همچنین، با اینکه برخی از کلینیکها به ازای هر نخ و یا هر برش هزینه‌ای دریافت می‎کنند، اما باز هم لیفت صورت با نخ بسیار ارزانتر از لیفت صورت با جراحی است.

هزینه روشهای لیفت صورت با نخ یا جراحی و تزریق چربی

عوارض جانبی تزریق چربی به صورت

بطور کلی، تزریق چربی نسبت به لیفت صورت با نخ یا جراحی دوره استراحت کوتاه‌تری دارد. تزریق چربی روشی ایمن است و اگر پزشکی با تجربه و متخصص تزریق را انجام دهد، علاوه بر این که عوارضی ظاهر نخواهد شد، نتیجه‌ای مطلوب و طبیعی با ماندگاری بالا را نیز دریافت خواهید کرد.

به هر حال، از عوارض جانبی تزریق چربی به صورت می‎توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عفونت، تورم و کبودی
  • حساسیت به مواد بی‌حسی
  • لخته‌شدگی خون زیر پوست و آمبولی
  • تغییر رنگ در پوست
  • ایجاد زخم
  • متقارن نبودن

همانگونه که ذکر شد، بروز عوارض در تزریق چربی کم است، اما با رعایت نکات مراقبتی پیش و پس از تزریق می‌توانید درصد بروز عوارض را باز هم کاهش دهید.

عوارض جانبی لیفت صورت با نخ چیست؟

جوانسازی پوست صورت از طریق لیفت با نخ نیز روشی ایمن است؛ اما خطرات و عوارضی نیز ممکن است رخ دهد. از عوارض لیفت با نخ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درد و ناراحتی: لیفت با نخ نوعی عمل جراحی جزئی است که با برش هایی انجام می‌شود. لذا، یکی از عوارض شایع در این روش احساس درد و ناراحتی است. لذا، این روش کاملا بدون درد نمی‌باشد.
  • کبودی و تورم: بسیاری از افراد پس از انجام لیفت با نخ، تورم و کبودی را تجربه می‌کنند.
  • نارضایتی از نتیجه حاصله: در مواردی ممکن است نتیجه حاصل شده از لیفت صورت با نخ متفاوت از انتظارات بیمار باشد.
  • هماتوم: در مواردی نادر ممکن است در بیمار عارضه هماتوم ظاهر شود. لذا، بهتر است در انتخاب پزشک برای تزریق دقت نمایید؛ چرا که آسیب به دیواره رگ خونی و نفوذ خون به نواحی اطراف در طی عمل، باعث هماتوم خواهد شد. همچنین، در صورت آسیب رسیدن به عصب عمیق صورت در زمان عمل، بی‌حرکتی دائمی ممکن است رخ دهد.
  • عفونت: یکی دیگر از عارضه‌های احتمالی لیفت با نخ می‌تواند عفونت باشد.
  • متقارن نبودن صورت: متقارن نبودن صورت بعد از عمل لیفت صورت با نخ می‌تواند به دلایل مختلف از جمله لیفت ناهماهنگ دو طرف صورت، متقارن نبودن ذاتی صورت و غیره بوجود آید.
  • بیرون زدگی، جابجایی و اکستروژن: ضعیف بودن خار نخ‌ها و یا قرار گرفتن نخ بخیه در محل لیفت می‌تواند بیرون زدگی، جابجایی و اکستروژن ایجاد کند.
  • بی‌نظمی و فرورفتگی: از رایج‌ترین نواحی که ممکن است بی‌نظمی و فرورفتگی در آن رخ دهد، نواحی اطراف دهان و بافتهای زیر جلدی گونه‌ی فرورفته است.
  • هزینه: در مقایسه با سایر روشهای مشابه، روشی گران است.
  • نتایج ظریف: نتایج ظریف لیفت با نخ می‌تواند برای افرادی که به دنبال تغییری کمتر مشخص هستند، مناسب باشد.

تفاوت ماندگاری در روشهای لیفت صورت با نخ و تزریق چربی

همانگونه که ذکر شد، در روش لیفت صورت با جراحی، پوست اضافی برداشته می‌شود و در اغلب موارد نتایج آن تا حدود ۱۰ سال باقی خواهد ماند.

اما نتیجه لیفت صورت با نخ اغلب حدود ۱۲ تا ۲۴ ماه ماندگاری دارد، اما این در حالیست که ماندگاری تزریق چربی بسته به عوامل متعدد، بین ۱ تا ۳ سال است. از تزریق چربی به عنوان روشی جایگزین برای دیگر روشها با ماندگاری کوتاه‌مدت استفاده می‌شود.

جمع بندی

اگر به دنبال شادابی و جوانسازی پوست صورتتان هستید، روشهای لیفت صورت با نخ یا جراحی و تزریق چربی می‌توانند مناسب شما باشند. اما برای انتخاب اینکه کدام روش بهتر است، عوامل متعددی دخیلند. لذا، یک پزشک یا جراح پلاستیک با تجربه پس از بررسی شرایط و ویژگیهای فردی‌تان گزینه مناسب را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات در مورد روش های مختلف جوانسازی از قبیل لیفت صورت و تزریق چربی می توانید به سایت clinicparsi.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۳۱۳۴۳۹۴۵۸۸ تماس بگیرید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *