خانه » آگهی رپورتاژ » ساخت پاورپوینت با گوشی

ساخت پاورپوینت با گوشی

راهنمای ساخت و ویرایش پاورپوینت با گوشی

ساخت پاورپوینت با گوشی

پاورپوینت (power point) ابزاری کاربردی برای ایجاد اسلایدهای نمایشی است که امروزه کاربردهای زیادی دارد. از آن می‌توان برای ارائه و ساخت پاورپوینت دانشجویی، تجاری و سایر موارد استفاده کرد. اگرچه اکثرا با برنامه مایکروسافت پاورپوینت (microsoft powerpoint) در لپ‌تاپ یا کامپیوتر آشنایی دارند اما با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند امروزه در دسترس همه افراد قرار دارند، ساخت پاورپوینت با گوشی موبایل می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

به‌ویژه اگر در شرایطی قرار بگیرید که دسترسی به کامپیوتر ندارید، می‌توانید با استفاده از گوشی موبایل خود یک پاورپوینت ساده ایجاد کنید. در این مقاله در ابتدا به بررسی کاربرد و مزایای استفاده از برنامه  پاورپوینت در موبایل می‌پردازیم و سپس با آموزش پاورپوینت، شما را با نحوه ایجاد اسلاید در گوشی آشنا می‌کنیم.

چرا کاربران استفاده از پاورپوینت در گوشی خود را ترجیح می‌دهند؟

نرم‌افزار پاور پوینت مزایای زیادی دارد، اما دسترسی به آن از طریق گوشی همراه بر سهولت آن را می‌افزاید. آموزش پاورپوینت از مهارت‌های ضروری در حوزه ICDL (مهارت‌های هفت‌گانه) به حساب می‌آید.استفاده از اسلایدها ارائه مطالب درموقعیت‌های مختلف آسان‌تر و قابل‌درک‌تر کرده است. به چند مورد از مزایای استفاده از پاورپوینت در گوشی و دلیل برتری آن اشاره می‌کنیم:

دسترسی آسان

از آنجایی که پاورپوینت‌ می‌تواند در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گیرد، مثلاً در کلاس درس یا محیط کار، این امر که همه‌جا به اسلایدهای خود دسترسی داشته باشید اهمیت می‌یابد.

ویرایش سریع 

در مواردی پیش می‌آید که متوجه کمبودی در مطالب موجود در پاورپوینت یا اسلایدها شوید یا اینکه بخواهید مطلبی را تغییر دهید یا ویرایش کنید. اما فرصت ساخت پاورپوینت با لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود ندارید. در این صورت می‌توانید با استفاده از پاورپوینت در گوشی همراه خود به راحتی تغییرات لازم را به سرعت ایجاد کنید.

صرفه‌جویی در زمان

در شرایط متفاوتی ممکن است برای شما پیش آمده باشد که برای تغییر یا ویرایش محتوای اسلاید خود با کامپیوتر شخصی نتوانسته‌اید کار خود را به پایان برسانید. بنابراین در گوشی موبایل خود بدون نیاز به صرف وقت زیادی می‌توانید اسلایدهای خود را ایجاد یا ویرایش کنید.

آموزش ساخت پاورپوینت در گوشی اندروید

آموزش ساخت پاورپوینت در گوشی اندروید

حال که در رابطه با اهمیت و مزایای استفاده از پاورپوینت اطلاع کسب کردید. در ادامه آموزش پاورپوینت به صورت کاربردی و مرحله به مرحله را برای شما آماده کرده‌ایم:

نصب اپلیکیشن مورد نیاز

برای ایجاد و یا اصلاح اسلایدهای پاورپوینت خود نیاز به نصب برنامه ساخت پاورپوینت با گوشی اندروید دارید که فایل های با پسوند ppt و یا pptx را اجرا کند. مثلا برنامه مایکروسافت پاورپوینت microsoft powerpoint که به از طریق گوگل پلی قابل دانلود و نصب است. اگرچه استفاده از نسخه مایکروسافت می‌تواند از نظر بسیاری از کاربران بهترین برنامه ساخت پاورپوینت با گوشی باشد. اما اپلیکیشن های دیگری مانند google slides هم می‌تواند جایگزینی برای اجرای این نوع فایل‌ها و یا ایجاد و تغییر اسلایدهای پاورپوینت شود. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از گوگل اسلاید به صورت آنلاین و از طریق مرورگر خود استفاده کنید و از راحتی  ساخت پاورپوینت آنلاین نیز بهره بگیرید. اما در این مقاله تمرکز اصلی آموزش پاورپوینت با استفاده از نسخه مایکروسافت می‌باشد.

ایجاد و یا ورود به حساب کاربری

پس از نصب برنامه شما می توانید وارد حساب کاربری خود شوید و یا حساب کاربری جدیدی بسازید. در نسخه اندروید شما بدون نیاز به حساب کاربری می توانید از قابلیت های این اپلیکیشن استفاده کنید. اما استفاده و ورود به حساب کاربری که از قبل داشتید به شما این امکان را می دهد که به اسلاید های ساخته‌شده خود در کامپیوتر یا لپ‌تاپ به راحتی دسترسی داشته باشید.

ایجاد پاورپوینت جدید

پس از ورود به برنامه شما با لمس دکمه + در برنامه می توانید اقدام به ساخت اسلاید جدید کنید.

انتخاب قالب

پس از لمس آیکن + صفحه جدیدی  New برای شما باز می شود. در این قسمت جموعه‌ای از قالب پاورپوینت به صورت پیش‌فرض وجود دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر یک را انتخاب کنید.

ساخت و ویرایش اسلاید در پاورپوینت

در این مرحله شما  قسمت اصلی برنامه برای ایجاد و ادیت اسلاید ها قرار دارید. در برنامه ساخت  پاورپوینت با گوشی اندروید با دوبار لمس قسمت های مشخص شده در اسلاید مانند Add title و یا Add subtitle می‌توانید آنها را ادیت کرده و یا محتوای جدید یا مدنظر خود را اضافه کرده و سپس در صورت نیاز با لمس آیکن + در سمت راست پایین صفحات جدیدی به پاورپوینت خود اضافه کنید  و مجددا محتوای متنی و یا تصویری مدنظر خود را در آن صفحات وارد کنید.

بهبود و استفاده از قابلیت های مختلف پاورپوینت

در صورت استفاده از برنامه پاورپوینت شما نواری از ابزارهای مورد استفاده را مشاهده می‌کنید که با استفاده از این ابزارها می‌توانید اسلایدهای خود را بهبود ببخشید. برای مثال شما می‌توانید چیدمان اسلاید خود را تغییر دهید یا تصاویری به اسلاید خود اضافه کنید. به عبارتی دیگر پاورپوینت قابلیت‌ها و ابزارهای بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید اسلایدهای کاربردی‌تر و زیباتری بسازید. برای استفاده از هر کدام از این ابزارها شما باید به نیازها و انتظارات خود از ایجاد و ساخت اسلایدها توجه داشته باشید. آموزش پاورپوینت و تسلط بر آن به کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها، از کارمندان اداری گرفته تا مدیران ارشد توصیه می‌شود.

ذخیره فایل

در نهایت با لمس سه نقطه در بالا سمت راست و سپس با زدن دکمه save as  شما می‌توانید نام پاورپوینت خود را به دلخواه تغییر داده و سپس با با انتخاب محلی در حافظه گوشی خود آن را ذخیره کنید.

اموزش ساخت پاورپوینت با گوشی ایفون

اگرچه کار با نرم‌افزار پاورپوینت در آیفون شباهت‌های زیادی با گوشی اندروید دارد. اما  تفاوت‌هایی در هنگام ادیت و تغییر اسلایدها در خود برنامه وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. نکته مهمی که درباره محیط کاربری پاورپوینت آیفون این است که برای ایجاد و ویرایش اسلاید در نسخه ios ملزم به ورود به حساب مایکروسافت خود و یا ساخت یک حساب هستید.

ایجاد پاورپوینت جدید

پس از ایجاد حساب و انتخاب قالب پاورپوینت مدنظر میتوانند به راحتی وارد بخش اسلاید شده و با دوبار لمس هر بخش از اسلاید و لمس آیکون ویرایش در بالای صفحه مطالب جدیدی به اسلاید خود اضافه کرده و یا مطالب مدنظر را ویرایش کنید. علاوه بر آن برای دسترسی به ابزار‌های مختلف پاورپوینت در آیفون پس از لمس آیکن ویرایش در بالای صفحه با تغییر دکمه هوم می‌توانید به قابلیت‌های مختلف افزود عکس و یا تغییر در طراحی  دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

پاورپوینت یکی از پرکاربرد ترین برنامه‌ها برای ایجاد و ارائه مطالب در محیط های آموزشی و کاری می باشد و برای دسترسی و استفاده سریع از آن می‌توانید از نسخه سازگار با گوشی همراه استفاده کنید تا در هر مکان و هر زمان به‌ راحتی و به سرعت به اسلایدها دسترسی داشته باشید و یا اسلاید های جدیدی ایجاد کنید. اگرچه اکثر افراد با پاورپوینت در فضای ویندوز را تا حدودی آشنا هستند  اما استفاده از آن در گوشی تفاوت هایی دارد و میتواند کاربران را با چالش هایی روبرو کند. از این رو دریافت آموزش پاورپوینت به صورت مرحله به مرحله می‌تواند دسترسی و استفاده از این ابزار پرکاربرد را برای شما راحت‌تر کند. علاوه بر دریافت آموزش پاورپوینت با استفاده مستمر از این برنامه پرکاربرد می‌توانید قابلیت‌ها و کاربردهای متنوع در آن را کشف و مورد استفاده قرار دهید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *