خانه » زندگینامه » تحقیق مختصر در مورد زندگی جی کی رولینگ

تحقیق مختصر در مورد زندگی جی کی رولینگ

همه چیز درباره زندگی جی کی رولینگ، نویسنده کتاب هری پاتر

 زندگی نامه جی کی رولینگ

در ادامه با زندگی جی کی رولینگ آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

 زندگی نامه جی کی رولینگ

مجموعه داستان‌های هری پاتر از شناخته شده‌ترین کتاب‌هایی است که در سال‌های اخیر به چاپ رسیده و جزو پرطرفدارترین کتاب ها شمرده می‌شود. نویسنده ی کتاب های هری پاتر خانم جی.کی.رولینگ به واسطه ی نوشتن این کتاب توانست نام خود را در صدر نویسندگان داستان های کودک و نوجوان قرار دهد. در این مقاله به شرح زندگینامه ی این نویسنده موفق خواهیم پرداخت.

بیوگرافی

جوآن رولینگ در ۳۱ جولای ۱۹۶۵ در کشور انگلیس متولد شد. اوکودکی بسیار شاد پر انرژی بود. در ۶ سالگی با نوشتن یک داستان کوتاه به نام “خرگوشی به نام خرگوش” استعداد نویسندگی خود را بروز داد. از همان زمان خانواده او را به نویسندگی تشویق می‌کردند.

رولینگ پس از اتمام مدرسه برای ورود به آکسفورد آزمون داد، اما هرگز موفق نشد. در عوض در دانشگاه اکستر به خواندن زبان فرانسه پرداخت. دوست صمیمی جوآن که “سین” نام داشت و صاحب یک فورد قدیمی بود، به رولینگ توصیه کرد به دنبال نویسندگی برود زیرا روزی از این طریق معروف خواهد شد. فورد قدیمی “سین” بعدها در کتاب دوم هری پاتر خود را نشان داد .

متولد شدن کتاب هری پاتر

قطعا شنیده اید که کتاب هری پاتر روی دستمال کاغذی آغاز شده است. این بدین معناست که در آن زمان رولینگ در فقر به سر می‌برده است. البته ایده ی این کتاب همانطور که رولینگ بارها عنوان نموده است در سال ۱۹۹۰ در یک سفر طولانی با قطار به ذهن او رسیده است.

داستان زندگی پسر بچه‌ای که جادوگری معروف است، اما خودش از این موضوع بی اطلاع است. رولینگ در تاخیر ۴ ساعت قطار که هیچ نوشت افزاری در اختیار نداشته این ایده را در ذهن خود متولد میکند و در طول سفر او این داستان را در ذهن خود پرورانده است و حوادث و وقایع زندگی خود را بسیار هنرمندانه در داستان خود جای داده است

زندگی شخصی رولینگ

در سال ۱۹۹۰ همزمان با آغاز نوشتن کتاب هری پاتر جوآن رولینگ در سازمان عفو بین الملل به عنوان منشی و مترجم استخدام شد. پس از گذشت ۲ سال او با ژورگه آرانتس، روزنامه‌نگار پرتغالی آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید. با تولد دخترشان جسیکا انتظار می‌رفت رابطه آنها که به علت علاقه به نویسندگی به وجود آمده بود، بیشتر شود. اما پس از دو سال زندگی مشترک آنها از هم جدا شدند.

رولینگ می‌گوید او بسیار خشن بوده و دعوای بینشان سبب کلافگی و عصبی شدن او می شده است. در نهایت زمانی که ژورگه او را از خانه بیرون می کند، رسما از هم جدا می‌شوند.افسردگی ناشی از طلاق سبب شد او شغلش را از دست بدهد و حتی دست به خودکشی بزند هرچند این خودکشی ناموفق بود.

او دخترش را با کمک های خیریه بزرگ می‌کرد و با تلاش و تمرکز بر روی کتاب ،خود را از افسردگی رهایی بخشید. وقتی کتاب هری پاتر به پایان رسید ،هیچ انتشاراتی حاضر به چاپ آن نشد. ۱۲ موسسه آن را رد کردند و در آخر زمانی که یک انتشارات قبول کرد آن را چاپ کند، به او گفت که نامش را به صورت کامل چاپ نخواهد کرد زیرا نویسندگان زن چندان مورد استقبال خوانندگان نیستند. پس نام “جی.کی.رولینگ روی اولین نسخه کتاب هری پاتر چاپ شد.

با انتشار اولین کتاب هری پاتر با عنوان “هری پاتر و سنگ جادو” موفقیت چشمگیری نصیب رولینگ و انتشارات شد و او توانست به درآمدی عالی برسد. این کتاب ۱۲۰میلیون نسخه فروش داشت و رولینگ به یک ستاره بدل شد.

آخرین جلد کتاب های هری پاتر با عنوان “هری پاتر و یادگاران مرگ” در سال ۲۰۰۶ به چاپ رسید و منتشر شد. جی.کی.رولینگ در سال ۲۰۱۴ عنوان چهارمین نویسنده ی تاثیرگذار زن را کسب کرد. او به همه دنیا ثابت کرد خواستن در اوج نا امیدی و ناتوانی میتواند راهگشا باشد و همیشه می توان به دنبال رویاها رفت.

بیشتر بخوانید: زندگینامه افراد مشهور
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *