خانه » آگهی رپورتاژ » روش هایی برای جلوگیری از بیماری در سفر

روش هایی برای جلوگیری از بیماری در سفر

بهترین راه حفظ سلامت خود و جلوگیری از بیماری در سفر

جلوگیری از بیماری در سفر

نکات ایمنی و جلوگیری از بیماری در سفر

یکی از بدترین اتفاقی که برای یک فرد در سفر می افتد بیمار شدن می باشد و زمانی که دچار بیماری شوید قطعاً لذتی نخواهید برد. بهترین راه حفظ سلامت خود پیشگیری و مراقبت و توجه به یک سری نکات ایمنی می باشد با ما همراه باشید تا اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

  • نوشیدن آب فراوان

معمولاً در سفرهای بین المللی بهتر است از آب های معدنی با درب پلمپ شده استفاده نمائید. زیرا بعضی از آب های شیر کشور ها دارای املاح و یا باکتری می باشد که موجب بیمار شدن شما می شود. البته حواستان باشد از آب معدنی های معتبر استفاده نمائید و از فروشگاه های معتبر آن را خریداری نمائید. هرگز از قالب های یخ که از شیر گرفته شده است استفاده نکنید کسب اطلاعات در مورد کشور مورد نظر بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • پرهیز از خوردن خوراکی هایی که با آب شیر شسته شده است.

هرگز از میوه و سالادهایی که در رستوران قرار داده اند استفاده نکنید. زیرا آن ها را با آب شیر شسته اند و احتمال آلوده بودن آن بسیار زیاد می باشد.

  • هرگز دستتان را داخل جیب صندلی هواپیما فرو نکنید.

اکثر هواپیما ها کثیف می باشند و ضد عفونی نشده اند. به خصوص در بعضی قسمت هایی که تنگ می باشند پ.س حواستان باشد هرگز غذا و مواد خوراکی خود را در داخل جیب های صندلی هواپیما قرار ندهید .البته بر روی هر سطح هواپیما وسایل تان را قرار ندهید به خصوص مواد خوراکی را

  • هرگز از لیوان های کثیف و بدون پوشش استفاده نکنید

در اکثر هتل ها لیوان ها کثیف می باشند و معمولاً ان ها را یا با پارچه های کثیف پاک می کنند. پس سعی کنید از آن ها استفاده نکنید و یا اگر مجبور به استفاده هستید حتماً با آب داغ بشوئید.

  • هرگز از آب داخل هواپیما استفاده نکنید

بدن تمام انسان ها به آب نیاز دارد به خصوص اگر خسته باشید .حال بهتر است در بعضی محیط ها مخصوصاً در هواپیما چای و قهوه سفارش ندهید. زیرا ان ها باعث بر طرف کردن تشنگی بدن شما نمی شود.

  • غذاها

زمانی که به شهر و یا کشوری سفر می کنید قطعاً سبک غذای شما هم تغییراتی خواهد کرد. مثلاً کسانی که بیشتر میوه و سبزیجات می خورند در سفر مجبور به خوردن کباب و گوشت و مرغ و ماهی می شوند. سعی کنید رژیم غذایی خود را تا حدی حفظ نمائید. یعنی به جای خوردن ۲ وعده گوشت فقط یک وعده گوشت مصرف کنید و حواستان باشد غذاهای محلی را کم کم امتحان کنید.

  • خوردن غذا در رستوران های تمیز

مسمومیت غذایی بسیار خطرناک و دردآور است. سعی کنید در رستوران تمیز و معتبر غذا بخورید و در رستوران های خلوت را هرگز انتخاب نکنید زیرا احتمال ماندن غذای آن ها بسیار زیاد است.

  • نخوردن میوه پوست نکنده

هرگز از خوردن میوه هایی که پوستشان کنده نشده استفاده نکنید.

  • جوشاندن بعضی غذاها

جوشاندن بعضی غذاها باعث از بین رفتن میکروب آن ها می شود.

  • خوردن کافئین زیاد

قطعاً مصرف زیاد کافئین در قهوه و چای برای معده شما ضرر خواهد داشت پس سعی کنید در حد نرمال از آن ها استفاده نمائید.

  • خوابیدن

یکی از مواردی که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شما می شود، خوابیدن می باشد. بعضی از افراد به دلیل داشتن هیجانات بالا خوابشان کم می شود که باعث ایجاد بیماری در آن ها می کند.

  • همراه داشتن بعضی داروها

افرادی که بیماری خاصی دارند حتماً باید داروهای خود را با خود همراه داشته باشند.

  • شنا کردن ممنوع

اگر در ساحلی تمام مردم در آب بودند نشان از آلودگی آن آب می باشد .هرگز در مکان های عمومی شنا نکنید. مردمان محلی شاید آن آب به بدن شان سازگار باشد ولی برای گردشگران ایجاد مشکل می کند.

البته اگر شما هم بیمه سفر را برای آرامش در سفر تهیه کرده باشید، نگرانی از بابت اینکه اگر بیماری به سراغ شما آمد چطور هزینه های درمان را پرداخت خواهید کرد، ندارید و می توانید به راحتی از پوشش های بیمه مسافرتی استفاده کنید.

 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. بیمار شدن افراد در سفر واقعا یکی از بدبیاری های سفر محسوب میشه. البته برای سفر به بعضی از کشورها لازم است که قبل از مسافرت واکسن خاصی بزنید. این واکسن ها برای سفر به کشورهای آفریقایی بیشتر هم کاربرد داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *